POLETI

Zakaj ljubimo sonce?

Objavljeno 16. junij 2019 09.15 | Posodobljeno 16. junij 2019 09.15 | Piše: U. J.

Zvišuje raven serotonina, lajša tesnobo in nam daje vitamin D, ki ga nujno potrebujemo. Ne pozabite pa na previdnost.

FOTO: guliver/GETTY IMAGES
Vseeno je pomembno, da se soncu izpostavljamo varno in preudarno, zato smo za vas zbrali nekaj pomembnih nasvetov v času, ko sonce že neusmiljeno usmerja svoje žarke v nas.

1. Vedno se izogibajte solarijem

Ne verjemite mitom in prepričevalnim napisom na vratih salonov, ki obljubljajo zdravo zagorelost s pomočjo solarija. Solariji večinoma uporabljajo UVA-svetlobo in ne UVB (ki stimulira vitamin D) in lahko povečajo tveganje za kožnega raka za kar 75 odstotkov.

2. Nanesite pravo kremo za sončenje

Ne zanašajte se samo na zaščitni faktor, na embalaži raje poiščite izraz širok spekter in najdite oznaki UVA in visoko. Najboljša je zaščita pred UVA in UVB, a nujno potrebna je UVA. Izberite tudi faktor od 30 do 50, saj prvi filtrira 97 odstotkov UVB-žarkov, medtem ko jih drugi 98 odstotkov. Slednji lahko daje lažen občutek varnosti in je lahko tako gost, da vas bo zamikalo, da si ga ne nanesete vsaki dve uri, kot bi morali.

Vsakdo ima svojo mejo, običajno sta za svetlejše odtenke kože to dve do tri ure.

3. Naučite se ritma svoje porjavitve

Vaša koža doseže točko, ko ne more več potemneti takrat, ko fizično ne more več proizvesti melanina, torej pigmenta za
image
Vaši otroci bodo varni s kremo, ki je zelo prijazna do okolja.
porjavitev, zato je praženje na soncu ves dan ne le nezdravo, ampak tudi brez pomena. Vsakdo ima svojo mejo, običajno sta za svetlejše odtenke to dve do tri ure. Po tem kožo že izpostavljate tveganju poškodbe z UV-žarki.

4. Uživajte v senci

Če si vzamete oddih in se umaknete s sonca, s tem zmanjšate intenziteto UV in tveganje za sončne opekline, kar pomeni, da bo vaša barva bolj zdrava in dolgotrajnejša. Najbolje je, da se soncu izogibate med deseto uro dopoldne in četrto ali peto popoldne, vedno imejte na sebi zaščitno kremo, sončna očala in po možnosti klobuk. Otroci naj bodo ves čas v senci.

5. Jejte do sonca prijazno hrano

Zveni hecno, a z uživanjem nekatere hrane lahko pomagate svoji koži. Nekatera živila namreč povečujejo likopen, ki je koži lasten SPF. Antioksidant, ki ga najdemo v paradižnikih in drugih rdečih in oranžnih sadežih ter zelenjavi, lahko poveča zaščito pred soncem za kar tretjino. Eden najboljših virov je paradižnikova mezga. Prav tako so dobri antioksidanti, imenovani polifenoli,
image
Krema za obraz daje posebno zaščito, pa še proti staranju deluje!
med njimi je recimo zelo dober zeleni čaj. Tudi ribe, bogate z maščobnimi kislinami omega-3, imajo protivnetno moč, kar lahko pomaga vaši koži pri čezmernem izpostavljanju soncu. Temna čokolada je polna flavonoidov, ki se vam prav tako lahko pomagajo zaščititi pred opeklinami, kofein pa naj bi zmanjšal tveganje za nastanek kožnega raka.

6. Zamenjajte kreme, ki pospešujejo sončenje, za dodatke

Marsikateri dermatolog opozarja, da so kreme, ki to obljubljajo, samo nateg. Nič, kar uporabljate na svoji koži, namreč ne more izboljšati proizvodnje melanina, zaščitnega temnega pigmenta v koži. A če vsak dan jemljete 25 g betakarotena, to prav tako ne pomeni, da potrebujete manj kreme za sončenje, ampak povečuje naravno zaščito pred UV-žarki in izboljša sposobnost telesa, da porjavi.
Ne nazadnje pa ne pozabite, da zagorelost – umetna ali naravna – ne pomeni zaščite pred soncem.
Deli s prijatelji