OBRATI

Šestvaljna konjenica (FOTO) 

Objavljeno 03. december 2019 15.15 | Posodobljeno 03. december 2019 15.15 | Piše: Blaž Kondža

Amarok je na voljo zgolj z velikim, šestvaljnim dizlom; ceste se drži odlično, le ko je keson prazen in vzmeti neobremenjene, malce poskakuje.

Amarok je z V6 turbodizlom zmogljiv stroj, ki brez težav vleče tudi 3500-kilogramski priklopnik – če le imamo ustrezno kategorijo vozniškega izpita. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Poltovornjaki na evropskem trgu nimajo takšne popularnosti, kot jo imajo med ameriškimi vozniki, predvsem tistimi s podeželja. Pri nas se za tovrstna vozila, med katerimi se za svoj kos tržne pogače poteguje tudi Volkswagnov amarok, odločajo predvsem podjetja, obrtniki, gozdarji in kmetovalci.

image
Notranjost je zelo klasična in sledi oblikovnim smernicam časov, ki so minili.
Tu in tam ga kdo kupi za družinsko uporabo, čeprav so te več kot petmetrske pošasti v mestu pri iskanju parkirnega mesta sila nebogljene. Hkrati so poltovornjaki, če nimajo močnega motorja, zelo počasni pri pridobivanju hitrosti.
 

Zlata sredina


Tega se zavedajo tudi pri Volkswagnu, saj amaroka zadnja leta dobiš zgolj s 3,0-litrskim turbodizelskim šestvaljnikom, ki je na voljo v treh zmogljivostih. Agregat testnega amaroka je iz zlate sredine ponudbe in zmore 150 kW moči, zaradi česar postane konkurenčen tudi na avtocestah.

Res pa je, da je vožnja pri višjih hitrostih bolj hrupna. Kljub velikemu motorju – vsaj za evropske razmere – je bila povprečna poraba na testu za tega dvotonskega orjaka z neugodno aerodinamiko v bistvu ugodna, potovalni računalnik nam je izračunal testno povprečje med 5,9 in 9,9 litra na 100 km. Menjalnik je samodejni 8-stopenjski in ima vgrajen športni program in možnost ročnega prestavljanja.
 

Stalni štirikolesni pogon


Štirikolesni pogon 4matic je bil pri testnem vozilu stalni, zato nad njegovim delovanjem bdi računalnik. Edini vpliv, ki ga ima voznik, je vklop terenskega voznega programa offroad in zapore zadnjega diferenciala za primere, ko pogon 4x4 ne zadošča za rešitev iz zagate. Štirikolesni pogon pomeni tudi, da se poltovornjak odlično drži ceste.

image
Keson testnega vozila je bil odprt; centralno zaklepanje ne zaklene njegovih vrat.
Ko že govorimo o pogonu in podvozju, ne moremo mimo dejstva, da ima amarok na zadnji osi listnate vzmeti. Zaradi njih lahko keson obremenimo z 935-kilogramskim tovorom, kadar pa je prazen in vzmeti neobremenjene, amarok poskakuje po cesti. To je seveda minus vozil, ki imajo listnate vzmeti.
 

Klasična armaturna plošča


Testni amarok je bil opremljen s paketom canyon in odet v atraktivno in živahno oranžno barvo. Od dodatne opreme sta navzven najbolj izstopala dodatna strešna žarometa v led tehniki, ki sta ponoči pred avtomobilom naredila tako rekoč dan.

Trilitrski šestvaljnik navduši z močjo in mirnim tekom ter relativno ugodno porabo goriva.

Sodobnih asistenčnih sistemov nima, njegova armaturna plošča je še vedno klasična, notranjost pa zelo plastična – za moj okus je trde plastike preveč. Tudi zaslon infozabavnega sistema je skozi današnje oči zelo majhen. Sistem kljub temu podpira navigacijo in ima celo enoto za zgoščenke.
 

Funkcionalnost pred udobjem


Če se spredaj sedi izvrstno, bodo imeli potniki na zadnjih sedežih bolj skromno odmerjen prostor za noge. Tudi kot pokrčenih kolen med sedenjem zadaj ni najbolj udoben za moj okus. Prostor v zadnjem delu kabine lahko uporabimo kot prtljažni prostor, in sicer tako, da dvignemo sedalni del, razdeljen v razmerju 60 : 40.

Volkswagen amarok comfortline 3.0 TDI 4Motion canyon

Motor: šestvaljni V6 turbodizelski
Gibna prostornina: 2967 cm3
Največja moč: 150 kW (204 KM) med 2500–4000 vrt./min
Največji navor: 500 Nm med 1400–3000 vrt./min
Pogon: štirikolesni, zapora zadnjega diferenciala, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 2010 kg
Mere (D/Š/V): 5254/1954/1834 mm
Medosna razdalja: 3097 mm
Dimenzija kesona: 1555 x 1620 mm
Posoda za gorivo: 80 l
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 9,0 s
Poraba goriva: 8,0–8,9 l/100 km
Izpust CO2: 211–233 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Maloprodajna cena: 54.716 evrov
Euro NCAP: **** (2010)

Nekaj malenkosti lahko pospravimo tudi v prostor za naslonom zadnje klopi. Le njegovo zlaganje je malce nerodno, saj moraš potegniti paščka vzvodov, ki sta nameščena skrajno levo in desno. Seveda je tu še keson, a ta je bil pri testnem odprtega tipa. Če bi si kupili poltovornjak, bi ga gotovo opremili vsaj z rolojem – po možnosti vodotesnim.

Ljubiteljem kampiranja namignimo, da lahko amaroka – in druge poltovornjake – opremimo s posebno bivalno nadgradnjo kesona. Vsekakor je takšen poltovornjak zanimiva in po svoje uporabna alternativa terenskim vozilom, še posebno če se ukvarjamo s poslom, pri katerem pride prav prevažanje stvari v kesonu. No, še vedno pa lahko vanj naložimo športne rekvizite.
Povezane vsebine
Deli s prijatelji