OBRATI

Renault clio, petič

Objavljeno 20. avgust 2019 12.43 | Posodobljeno 20. avgust 2019 12.43 | Piše: Aljaž Vrabec
Ključne besede: renault clio

Prvi kilometri potrjujejo, da se francoska legenda nadaljuje; peta generacija bo dražja, a ponuja več udobja.

Renault clio bo zagotovo spet osvajal Slovence. FOTO: Aljaž Vrabec
Evolucija in revolucija! Tako pravijo pri Renaultu ob predstavitvi novega clia in kdo bi to vedel bolje kot inženirji francoske tovarne. Revolucija je za Francijo sopomenka skoraj na vseh področjih, evolucija pa je pri tako ljudskih avtomobilih bolj ali manj nujna. Spremembe ne smejo biti preveč drastične, da ne odvrnejo tradicionalnih kupcev, ki le redko odobrijo kakšne revolucionarne zamisli oblikovalcev.

image
Pri zunanji obliki je novosti manj, saj je bistvene spremembe prinesla že četrta generacija. FOTO: Aljaž Vrabec
Manjše novosti so vsekakor pri zunanjosti, saj je bistveni premik prinesla že četrta generacija clia, nova pa zgolj nadaljuje v tem slogu. Poudarek je na modernosti in elegantnosti, saj so nekatere linije tanjše, denimo pri okrasni letvici na potniških vratih. Med opaznejšimi je še mogočnejša sprednja maska z večjo odprtino za hlajenje motorja, karoserija pa je spuščena za trideset milimetrov.
 

Enajst barv


Pri takšnih avtomobilih se marsi­kdo odloči za živahnejše barve, in tudi pri cliu ne prevladuje klasična pločevina v črni, sivi ali beli. Raz­vojniki so za peto generacijo pripravili tri nove barve – rjavo, svetleče modro in oranžno. Skup­no je na voljo enajst karoserijskih barv, okrasni elementi pa so lahko oranžni, rdeči in črni.

V primerjavi z nekaterimi tekmeci sicer ni mogoče uporabiti drugačne barve pri zgornjem delu avtomobila, a smo na portugalskih cestah spoznali novi izvedbi v modri in oranžni barvi in po prvih kilometrih je jasno, da poglede privablja predvsem slednja.

Modra je bolj diskretna, a je testni primerek na Portugalskem izstopal zaradi oblike R. S. line (nekoč GT-line), ki ponazarja Renaultov športni program. Tovrstni model je drugačen zaradi drznega vzorca maske, atletskega zadka, športnih sedežev, v usnje oblečenega volana, stopalk iz aluminija in v črno obarvane notranjosti, a je res, da bo treba za pravo dirkaško in adrenalinsko izkušnjo počakati še vsaj leto dni. Zdajšnji clio R. S. namreč zmore 130 konjskih moči, pravi dirkaški pa bo pod pokrovom skrival motor z več kot dvesto konjskimi močmi.

Pri različicah zunanjosti bo na voljo še elegantnejša initiale paris s prečiščeno podobo (manj linij), temnejšo notranjostjo in še nekaterimi prefinjenimi dodatki (volan, oblečen v penasto usnje, prevleke iz podloženega prešitega usnja …).
 

Največji zaslon v razredu


Prava revolucija pa se je zgodila v notranjosti. Poleg kakovostnejših materialov, izboljšane preglednosti armaturne plošče in ergonomije je v ospredju predvsem pokončen zaslon multimedijske naprave, saj je clio z 9,3-palčnim zaslonom avtomobil z največjim zaslonom v svojem razredu pa še brskanje po meniju ni zapleteno.

image
Clio je z 9,3-palčnim zaslonom avtomobil z največjim zaslonom v svojem razredu. FOTO: Aljaž Vrabec
In če ob prvi generaciji clia leta 1990 marsikdo takšnega zaslona ni imel niti v domači dnevni sobi za televizijski sprejemnik, ga ima lahko zdaj kar v svojem avtomobilu.

Izboljšani so sedeži, kar lahko brez zadržkov potrdimo po prvih skoraj triurnih vožnjah po portugalskih cestah od Lizbone do Evore, ki smo jih prestali brez bolečin v hrbtenici. Všečna sta debelejši volan in krajša prestavna ročica, ki je zaradi dvignjene osrednje konzole kljub temu bližje voznikovi roki. Občutek v notranjosti resnično spominja na avtomobile višjega cenovnega razreda in pomeni največjo konkurenčno prednost novega clia.
 

Na slovenskih cestah jeseni


Toda clio je bil med kupci ved­no priljubljen predvsem zaradi uporabnosti. V štiri metre dolgem avtomobilu je za 26 litrov odlagalnih prostorov, prostornina prtljažnika pa znaša 391 litrov (61 litrov več kot pri predhodniku), kar je največ v tem razredu. V prtljaž­niku je dvojno dno, ob podrti drugi klopi pa nastane ravno.

V Sloveniji pričakujejo, da bodo prodali največ bencinskih motorjev s 100 KM.

Na slovenske ceste bo zapeljal jeseni. Proizvodnja bo potekala tudi v Revozu, čeprav ni nujno, da bo vsak kupec pri nas dobil izdelek iz Novega mesta. Cena bo višja kot doslej, saj sta se povečala tudi udobje in kakovost.

Glede obsega prodaje je Renaultov cilj v Sloveniji samo eden – naj clio ostane najbolje prodajan avtomobil, čez približno leto dni pa ga lahko pričakujemo še v hibridni izvedbi.
 

Motorizacija


Pripravili so več motornih rešitev, zato omenjamo samo tiste, ki jih bodo kupcem ponudili tudi v Sloveniji. Vstopni litrski bencinar premore 53 kW (72 konjskih moči), sledi motor s 74 kW (100 KM); oba z ročnim petstopenjskim menjalnikom, najmočnejši je 1,3-litrski bencinski motor s 96 kW (130 KM) in samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom.

Proizvodnja bo potekala tudi v Revozu, čeprav ni nujno, da bo vsak slovenski kupec dobil izdelek iz Novega mesta.

Dizla sta dva, oba s prostornino 1,5 litra in ročnim šeststopenjskim menjalnikom; prvi premore 63 kW (85 KM), drugi 85 kW (115 KM). V Sloveniji pričakujejo, da bodo prodali največ bencinskih motorjev s 100 KM. 
Deli s prijatelji