OBRATI

Prihajajo električne škode

Objavljeno 29. maj 2019 11.15 | Posodobljeno 29. maj 2019 11.15 | Piše: S. I.

Škodin prvi popolnoma električni avto bo mali citigo-e, kot priključni hibrid pa mu bo sledil veliki superb iV.

Mestni malček citigo-e iV bo Škodin prvi popolnoma električni avtomobil. FOTO: Škoda
Škoda je predstavila svoj prvi popolnoma električni avto – citigo-e iV. Mestno vozilce bo imelo doseg 250 kilometrov po standardu WLTP in motor z 81 konjskimi močmi, ki ga bo poganjala 37-kWh baterija. Do stotice bo pospešilo v 12,5 sekunde, števec hitrosti pa se bo ustavil pri 130 km/h.
image
Mestni malček citigo-e iV bo Škodin prvi popolnoma električni avtomobil. FOTO: Škoda

Električni citigo bo na voljo s kablom CSC (combined charging system), s pomočjo katerega bo na hitri 40-kilovatni polnilni postaji baterijo v eni uri mogoče napolniti za 80 odstotkov. Citigo-e iV se bo od bencinskih modelov razlikoval po prednji maski v barvi karoserije.

Proizvodnja se bo začela v drugi polovici leta. Citigo-e bodo sestavljali v Volkswagnovi tovarni v slovaški prestolnici Bratislava, kjer že izdelujejo sorodni električni VW E-up. Za električno različico Škodinega malčka bo menda treba odšteti od 17.000 evrov.
 

Popestritev ponudbe


Škoda je napovedala, da bo do konca leta 2022 ponudila več kot deset elektrificiranih avtomobilov, med katerimi bodo tako popolnoma električni modeli kot priključni in t. i. mehki hibridi. Do leta 2025 naj bi elektrificirana vozila predstavljala četrtino vseh prodanih vozil.
image
Škoda superb iV (priključni hibrid) bo razvila skupnih 214 konjskih moči. FOTO: Škoda

Citigo-e je prvi od petih popolnoma električnih modelov, ki jih bo na trg poslala češka znamka v lasti skupine VW. Druga po vrsti bo proizvodna različica konceptnega križanca vision iV, ki so ga predstavili na letošnjem ženevskem avtosalonu, sestavljali pa ga bodo na Volkswagnovi skupni električni platformi MEB v Mladi Boleslav.
 

Plug-in superb


Škoda je pokazala tudi svoj prvi priključni hibrid, ki bo prihodnje leto dopolnil ponudbo prenovljenega modela superb. Imel bo 13-kWh baterijo, s katero bo lahko izključno na elektriko prevozil do 55 km, s čimer bo v ozračje kombinirano izpustil manj kot 40 g CO2 na kilometer po WLTP ciklu. Superb iV bo imel 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski motor s 154 KM, ki bo v navezi s 114-konjskim elektromotorjem razvil skupnih 214 KM (motorja najvišje moči ne razvijeta istočasno).
250
kilometrov bo lahko prevozil citigo-e.


Zaradi baterije pa se bo superbov prtljažnik zmanjšal s 625 na 485 litrov oziroma s 660 na 510 litrov v karavanski izvedbi, manjši pa bo tudi rezervoar za gorivo (50 namesto 66 litrov). Cena superba iV še ni znana. 
Deli s prijatelji