Osma generacija das auta

Novi golf prinaša pogonske in varnostne asistenčne sisteme ter digitalni kokpit, ki ga ima že vstopni model; sprva bo na voljo z osmimi pogonskimi možnostmi, popolnoma električnega ne bo.
Fotografija: Golf osme generacije je najpametnejši doslej. FOTOgrafije: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Golf osme generacije je najpametnejši doslej. FOTOgrafije: Gregor Pucelj

Od leta 1974, ko je sprva nekoliko plašno prevzel mogočno nasledstvo do takrat tako rekoč nesmrtnega VW hrošča, je bilo vseh sedem generacij golfa med nosilci nove mode med kompaktnimi vozili. Prav tak je, pravijo pri Volkswagnu, tudi golf osme generacije, ki je najpametnejši doslej.
 

Digitalizacija golfa


Poleg evolucijskega oblikovanja pri novem golfu lahko govorimo predvsem o treh novih sklopih: pogonskih in varnostnih asistenčnih sistemih ter digitalnem kokpitu oziroma armaturni plošči, ki jo ima že vstopni model. Na razpotegnjeni in rahlo zapognjeni plošči sta drug ob drugem prikazovalnik instrumentov in infozabavni zaslon, poleg tega pa še vsa upravljala. Skoraj vse tradicionalne gumbe in tipke so nadomestili za dotik (in tudi gibe) občutljivi drsniki in površine.
Armaturna plošča prinaša dva prikazovalnika.
Armaturna plošča prinaša dva prikazovalnika.

Zato me je zelo zanimalo, kako bom kot voznik, in to starejši voznik, med vožnjo kos izzivom, ki jih ponuja popolna digitalizacija. Po prvih kilometrih lahko zapišem, da sem si oddahnil. "Digitalizacija" deluje odlično. Res pa je, da imaš pri prvem stiku občutek, kot da boš moral peljati letalo, in ne običajnega avta. A ta hitro mine. Starejši kupci novega golfa bodo morali premagati le prvi strah pred digitalnimi upravljali, mlajše generacije pa s tem tako in tako nimajo težav.
 

Kup asistenčnih sistemov


Novi golf je dobil zajetno porcijo varnostnih asistenčnih sistemov, ki so v času od načrtovanja golfa 7 postali že skoraj obvezni del varnostne opreme tudi v kompaktnem razredu. Je pa Volkswagnova posebnost to, da so že v golfovo osnovno izvedenko vgradili marsikaj, kar je drugje na voljo šele v višjih oziroma dražjih paketih opreme.
Digitalizacija je na armaturni plošči novega golfa v glavni vlogi.
Digitalizacija je na armaturni plošči novega golfa v glavni vlogi.

Sem spadata sistema za preprečevanje trka in za ohranjanje voznega pasu, z radarskim tempomatom pa na dobro označenih cestah zmore drugo stopnjo avtonomne vožnje do hitrosti 210 km/h. Sistem we upgrade omogoča posodabljanje in nadgradnjo asistenčnih sistemov tudi pozneje, ko je vozilo že dlje na cesti. Številne funkcije je mogoče upravljati tudi z aplikacijo na pametnem telefonu.
 

Blagi in priključni hibridi


Tretja pomembna novost so pogonski sistemi. Kot globalni izdelek bo golf 8 sprva na voljo z osmimi pogonskimi možnostmi z močjo od 81 kW/110 KM do 180 kW/245 KM, med katerimi bodo trije t. i. mehki hibridi (eTSI) z 48-voltno napeljavo (81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM) in dva priključna (eHybrid) s 150 kW/204 KM in 180 kW/245 KM. V nasprotju z nekaterimi drugimi proizvajalci, ki so se odpovedali dizlu, so ohranili dva različno močna TDI-ja (85 kW/115 KM in 110 kW/150 KM).


Med prvimi kilometri sem preizkusil običajnega bencinarja s 110 konji in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je dovolj agilen in ima razmeroma mehko nastavljeno vzmetenje, ter 150-konjskega 1,5-litrskega eTSI, se pravi mehkega hibrida s samodejnim menjalnikom (7-DSG), ki poleg zavorne rekuperacije zmore tudi t. i. jadranje in s tem niža emisije.

Ta je prepričal s poskočnostjo, odlično vodljivostjo in tihim tekom; za sodbo o porabi goriva pa bo potreben daljši preizkus. Čez čas bodo na trg pripeljali še med športnimi vozniki težko pričakovanega golfa GTI, na voljo bo tudi plinska pogonska možnost. Pričakovano pa ne bodo izdelali povsem električne različice, saj bo vlogo električnega golfa prevzel že od začetka zgolj za električno vožnjo razviti ID.3.
 

Prepoznavna oblika


Oblika golfa 8 je še najmanj revolucionarna. Novosti temeljijo predvsem na čiščenju linij dosedanje generacije in izboljšanju aerodinamike. Dimenzije so tako rekoč enake kot pri predhodniku (dolžina 4284, širina 1789, višina 1456 in medosna razdalja 2636 milimetrov), le kakšen centimeter je nižji. Motorni pokrov je dobil nekaj dodatnih ostrih linij. Golf 8 le petvraten, čez čas pa bo sledila še karavanska izvedenka.


V 45 letih so jih izdelali in prodali že več kot 35 milijonov – pravijo, da na svetu vsakih 40 sekund enega –, in kot kaže, bo nekaj dodatnih milijonov prispeval tudi golf 8, ki bo med slovenske kupce zapeljal marca. Cena vstopnega modela (1,0-litrski bencinski trivaljnik 81 kW/110 KM) naj bi se gibala tesno pod 20 tisočaki. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije