OBRATI

Nissanov poltovornjak še robustnejši

Objavljeno 13. julij 2019 13.58 | Posodobljeno 13. julij 2019 13.58 | Piše: Blaž Kondža

Inženirji so navari namenili nekatere izboljšave podvozja in motorja, nov ročni menjalnik in prenovljen infozabavni sistem.

Navari so namenili nekaj izboljšav, od katerih je večina skrita očem. Fotografije: Nissan
Poltovornjaki, ki na drugi strani Atlantika spadajo med najbolj priljubljena vozila, postajajo vse bolj zaželeni tudi na naši strani luže, predvsem med lastniki manjših podjetij, kmetovalci in družinami, ki iščejo drugačnost. V tem razredu nastopa tudi Nissanova navara, ki so ji nedavno namenili nekatere izboljšave in posodobitve.

image
Dizelski agregat ima dve turbini.
»Nova generacija navare temelji na 80-letnih izkušnjah oblikovanja in proizvodnje robustnih ter priročnih poltovornjakov in je vznemirljiv korak za ta model,« je ob novici o izboljšavah povedal vodja poslovne enote za lahka gospodarska vozila Paolo D’Ettore. »Vsestranska navara z nagrajeno zasnovo bo nedvomno še mnogo let ohranjala status kot zvezda Nissanovega razreda lahkih gospodarskih vozil.«
 

Prenovljeni turbodizelski agregat


V navari bo odslej bilo zmogljivejše srce, ki bo po obljubah tovarne zagotavljalo gospodarnejšo vožnjo – povprečna poraba goriva na 100 kilometrov bo znašala od 6,9 litra, izpusti pa zdaj znašajo do 183 g CO2 /km. Navarin 2,3-litrski dizelski motor z dvojnim turbopolnilnikom je na voljo v dveh različicah, in sicer 120 kW/163 KM in 140 kW/190 KM. Močnejši je rezerviran za navaro z dvojno kabino. Zaradi nadgradnje z enojnega tubopolnilnika na dvojnega razvije osnovni motor za 22 Nm večji navor in tako doseže 425 Nm.

Druge novosti motorja so še jekleni bati in DLC-obloga batnih obročkov ter nižje kompresijsko razmerje, ki zdaj znaša 15,1 (prej 15,4). Tlak sistema vbrizgavanja goriva se je z novo črpalko povečal z 2000 na 2200 barov, kar mu zagotavlja večjo učinkovitost in natančnost. Vodni hladilni krogotok je nadgrajen in novi izpušni sistem vključuje filter sajastih delcev (DPF) in sistem za selektivno katalitično redukcijo (SCR), kar omogoča kompaktnejši dizajn in nižje izpuste dušikovih oksidov.

Navari so namenili tudi povsem nov 6-stopenjski ročni menjalnik, ki po besedah Nissanovih inženirjev prinaša velik napredek pri tekočem prestavljanju in prefinjenost zaradi uporabe kabla, krajše prestavne ročice, izboljšane sinhronizacije in zmanjšanja vibracij. Novi menjalnik ima tudi bolj klasičen vzorec prestavljanja, saj je vzvratna prestava poleg prve, in nova prestavna razmerja, ki omogočajo večjo gospodarnost in manj hrupa med vožnjo po avtocesti. Dodatno je bil spremenjen 7-stopenjski avtomatski menjalnik, ki je udobnejši, prefinjen in odziven.
 

Več udobja v vožnji


Navara je opremljena z drugo generacijo zadnjih obes s petimi vodili v slogu športnega terenca, kar je velik odmik od listnatih vzmeti, s katerimi so opremljeni konkurenčni poltovornjaki, in tako omogoča več udobja in boljši nadzor, ne da bi se zmanjšala njena zmogljivost. Leta 2015 je bil Nissan prvi proizvajalec, ki je v razredu enotonskih poltovornjakov vgradil obese s petimi vodili, in sicer pri modelu z dvojno kabino.

Zaradi takšnih obes je poltovornjak udobnejši in lažje obvladljiv, ob tem pa ne izgubi vlečne zmogljivosti. Izvedenka s podaljšano kabino ima dovoljeno obremenitev večjo za od 55 do 95 kg, kar pomeni, da ima v primerjavi s prejšnjo različico zdaj novo dovoljeno obremenitev 1165 kg (in največjo dovoljeno skupno težo 3200 kg). Izvedenka z dvojno kabino pa ima dovoljeno obremenitev večjo za od 54 do 114 kg, kar pomeni, da je nova dovoljena obremenitev od 1115 do 1180 kg in največja dovoljena obremenitev 3250 kg.

Spremembe sprednjih obes lajšajo manevriranje z volanom, ki je po besedah inženirjev pri nižjih hitrostih lahkotnejše in udobnejše. Lega vozila je zaradi 25-milimetrskega dviga zadnjih obes in 2-stopenjske vijačne vzmeti izboljšana in vozilo ima bolj mogočen videz.
 

Izboljšane zavore in asistenčni sistemi


Učinkovite zavore so pri poltovornjakih zelo pomembne, zato so navari namenili večje sprednje kolutne zavore – njihov premer odslej meri 320 mm namesto 296. Zadnji kolesi bodo odslej namesto bobnastih zavor zavirale kolutne zavore premera 308 mm. Zaradi njih bo zavorna pot krajša in občutek na pedalu boljši, obraba in hrup sta manjša, največja zmogljivost pa je lažje dosegljiva, saj je za pritisk pedala potrebne 40-odstotkov manj sile, pove tovarna.

image
Notranjost je doživela manj sprememb – najočitnejša je večji zaslon infozabavnega sistema.
Letošnji model je dobil nov pametni sistem za nadzor stabilnosti prikolice, ki predvidi nagibanje prikolice s prepoznavanjem zanašanja vozila in minimalno popravlja zaviranje posameznih koles in zmanjšuje navor, s čimer vozilo in prikolica ostajata pod nadzorom. Tudi v tej različici so vključeni inteligentni sistem za zaviranje v sili, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzor spusta po klancu in inteligentni nadzor okolice vozila. Tako navara ohranja status kot večnamenski poltovornjak z najnovejšo tehnologijo.
 

Posodobljen infozabavni sistem


Navari so namenili tudi nov sistem nissanconnect, ki omogoča povezljivostjo znotraj vozila alliance (A-IVC). Infozabavni sistem je prenovljen in omogoča tudi prikazovanje zaslona telefona na novem 8-palčnem zaslonu z visoko resolucijo (prejšnja različica je imela 7-palčni zaslon), ki podpira večprstno upravljanje in ima hitrejši odzivni čas.

Sistem je opremljen tudi s krmilno enoto telematskega sistema in vgrajeno 4G-napravo, ki omogoča podatkovno povezavo brez povezave s telefonom. Vgrajeni zemljevid TomTom z brezžičnim posodabljanjem zagotavlja točne podatke v realnem času in še prometne informacije v živo, 3D-zemljevide, podatke o vremenu in Google Satellite in Street View.

190 KM razvije najmočnejši motor.

Aplikacija ima tudi daljinsko upravljanje hupe in luči in daljinsko lociranje vozila za pravo potovanje brez skrbi. Novi sistem je združljiv z aplikacijama Apple CarPlay in Android Auto in tako omogoča neprekinjeno povezljivost, ki jo pričakujejo današnji kupci. 
Deli s prijatelji