OBRATI

Ni živahen, je pa varčen

Objavljeno 01. februar 2019 15.11 | Posodobljeno 01. februar 2019 15.25 | Piše: Blaž Kondža

Tuscon z najšibkejšim dizelskim motorjem predvsem malo porabi, le 6,3 litra na 100 kilometrov.

Hyundai tuscon je srednje veliki športni terenec, ki se spopada z močno konkurenco; njegov adut je 5-letna tovarniška garancija brez omejitev. Fotografije: Blaž Kondža
Terenska vozila sicer tesno povezujemo s štirikolesnim pogonom, a ker večina danes nadvse priljubljenih športnih terencev resnejšega terena skoraj ne vidi, so proizvajalci začeli ponujati tudi izvedenke s pogonom na en kolesni par. Če ne živite ravno v hribih, boste s takšnim povsem zadovoljni.

Takšen pogon je imel hyundai tuscon, ki smo ga preizkusili na daljši poti. Pod motornim pokrovom je imel najšibkejši 1,6-litrski turbodizelski motor, opremska raven pa je bila najvišja – impression. Sprednji pogon pomeni nižjo porabo goriva, kar se je izkazalo tudi pri našem druženju s Hyundaijevim srednje velikim terencem. Potovalni računalnik je na koncu testa pokazal povprečno porabo 6,3 litra dizla na sto kilometrov.

Veliko dela z menjalnikom

Pomemben delež k nizki porabi prispeva šibkejši 85-kilovatni motor, ki pa mu manjka malce živahnosti – osebno bi za pogon takšnega športnega terenca raje izbral katerega od močnejših agregatov. Primanjkljaj motorne moči še najbolj pride do izraza pri prehitevanju in na avtocestnih klancih, kjer sem moral ob vožnji navkreber, da ne bi izgubil hitrosti, 6-stopenjski ročni menjalnik pogosto prestaviti v nižjo prestavo. Pa tudi sicer je tuscon zahteval več prestavljanja, kot bi to pričakoval od dizelskega motorja. Njegov štirivaljnik izpolnjuje okoljsko normo Euro 6d-temp in si pri čiščenju izpušnih plinov pomaga z dodatkom AdBlue.

Udobno in uporabno

image
Prestavljati smo morali več, kot smo pričakovali.
Drugačno zgodbo pišeta tusconova udobje in ergonomija. Voznik in sovoznik sedita udobno, niti daljše sedenje ne utrudi. Tudi potniki na zadnji klopi so pohvalili prostornost in možnost 2-stopenjskega ogrevanja zadnje klopi. Doplačljivi paket edition prinaša vozniku in sovozniku še možnost 3-stopenjskega gretja oziroma prezračevanja sedežev. Del omenjenega paketa so usnjeno oblazinjenje, zvočni sistem Krell, sprejemnik digitalnega radia DAB – ta deluje solidno in po potrebi prestavi na analogni FM-signal, če slučajno izgubi digitalnega – in električno pomična panoramska sončna streha. Zapišimo, da je ergonomija voznikovega prostora zgledna, upravljanje avtomobila enostavno.
Hyundai tuscon 1,6 CRDi impression
Motor: štirivaljni turbodizelski motor
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč: 85 kW (116 KM) pri 4000 vrt./min
Največji navor: 280 Nm pri 1500–2750 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1582 kg
Mere (D/Š/V): 4480/1850/1660 mm
Medosna razdalja: 2670 mm
Prostornina prtljažnika: 513–1503 l
Posoda za gorivo: 62 l
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek do 100 km/h: 11,8 s
Poraba goriva: 5,0 l/100 km
Izpust CO2: 132 g/km
Uradni zastopnik: Hyundai Avto trade, Ljubljana
Maloprodajna cena: 30.000 evrov (testno vozilo 33.560 evrov)
Euro NCAP: *****

image
Motor je za tak avto razmeroma šibek.
Prtljažni prostor je zgledno velik, testni avtomobil je bil opremljen z električnim odpiranjem prtljažnega pokrova, ki smo ga lahko upravljali tudi iz notranjosti vozila. Komfortno odpiranje prtljažnega prostora je pri tusconu izvedeno brez »brcanja pod odbijač« – dovolj je, da se s pametnim ključem v žepu približamo zadnjemu delu vozila in nekaj sekund počakamo. Opozorilni pisk oznani skorajšnje odpiranje prtljažnega prostora, ki meri od 513 do 1503 litrov, ima dvojno dno in zasilno rezervno pnevmatiko (dobro naloženo doplačilo 100 evrov). Dodajmo še, da je omenjeno komfortno odpiranje del opreme impression. Prav tako nekateri asistenčni sistemi, med katerimi so se kot zelo uporabni izkazali opozorilo na prečni promet za vozilom, 360-stopinjska kamera ter nadzor mrtvega kota ob vozilu. 
Deli s prijatelji