Na ceste prihaja novi MAN

MAN Truck & Bus je mednarodni javnosti predstavil novo generacijo tovornjakov, ki postavljajo nove standarde v industriji.
Fotografija: Nova generacija MAN tovornjakov družine TG ima štiri člane: TGL, TGS, TGX in TGM. FOTOgrafije: MAN
Odpri galerijo
Nova generacija MAN tovornjakov družine TG ima štiri člane: TGL, TGS, TGX in TGM. FOTOgrafije: MAN

Industrija gospodarskih vozil ima drugačen razvojni tempo kot avtomobilska. Tako je nemški MAN Truck & Bus prvič po 20 letih predstavil popolnoma novo generacijo tovornjakov, ki je po besedah predstavnikov tovarne dosledno usmerjena v spreminjajoče se zahteve prometne industrije in postavlja nove standarde – med drugim na področju asistenčnih sistemov, prilagoditvi vozniku in digitalnega omreženja.

Kupci bodo lahko izbirali med osmimi kabinami.
Kupci bodo lahko izbirali med osmimi kabinami.
MAN tako prehaja od proizvajalca vozil do ponudnika inteligentnih in trajnostnih prometnih sistemov. Nova generacija bo obsegala štiri serije: TGX, TGS, TGM in TGL, pripravljenih je osem različnih velikosti kabin.
 

Gospodarnejša vožnja


Novince bodo poganjali lani predstavljeni motorji, ki izpolnjujejo okoljski standard Euro 6d. »Popolna prepletenost vozil z dodatnimi, na novo razvitimi pogonskimi agregati in programskimi komponentami zagotavlja novi generaciji izjemno učinkovitost. S tem nova generacija MAN tovornjakov privarčuje do osem odstotkov goriva v primerjavi s predhodno različico Euro 6c pri klasičnem transportu na dolge razdalje, poleg tega pa se zmanjšajo izpusti CO2,« trdijo v tovarni. K nižji porabi prispeva tudi izboljšana aerodinamika novih vozil.
 

Sodobni asistenčni sistemi


Vozniki bodo gotovo cenili dodatno podporo, ki jo zagotavljajo asistenčni sistemi, kot sta delno avtonomna vožnja v prometnih zastojih ali sistem za pomoč pri zavijanju. Ta na novo razviti sistem pomaga preprečiti resne nesreče v mestnem prometu – tovarna ga je ponudila štiri leta pred zakonsko predpisanim uvajanjem. Sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu opozori tudi voznike vozil na sosednjih pasovih.
 

Pravi tovornjak za našo nalogo


Različne naloge zahtevajo različne tovornjake. Tako so transporti na dolgih razdaljah in težki transporti še domena serije MAN TGX, ki jo boste prepoznali po širokih, dolgih in visokih kabinah. MAN TGX je lahko opremljen s tremi motorji: najmočnejši MAN D38 z močjo do 640 KM (470 kW); motor MAN D26 z močjo od 430 KM do 510 KM, lažjim transportom na daljših razdaljah pa so namenili agregat MAN D15 z močjo od 330 do 400 KM.


Poleg klasičnih vlačilcev polpriklopnikov in šasij 4x2 in 6x2 sta za serijo TGX še vedno v ponudbi različici 6x4 in 8x4 za težke transporte. Vlačilec s polpriklopnikom 4x2 je lahko po naročilu opremljen s pogonom MAN HydroDrive – hidrostatičnim pogonom sprednje osi, ki zagotavlja dodatni oprijem na slabše utrjenih površinah. S to raznolikostjo različic pokriva MAN TGX s razpon od 18 do 41 ton skupne mase vozila. Za zelo zahtevne naloge je v ponudbi različica, ki lahko pelje kompozicijo do skupne mase 250 ton.
 

Težka kategorija


Novi MAN TGS ostaja namenjen težkim gradbenim vozilom, distribuciji in komunalnim storitvam. Za te modele so značilne ozke kabine, saj sta pri tipičnih nalogah pomembna tako majhna teža neobremenjenega vozila kot tudi dober pregled iz kabine. Kupci bodo lahko izbirali med motorji D26 in D15. Ne glede na to, ali sta 4x2 in 6x2 kot vlačilec polpriklopnikov ali šasija, klasični 6x4, 8x2 in 8x4 za najrazličnejše panoge ali pa specializirana vozila s pogonom na vsa kolesa za brezpotje v različicah 4x4, 6x6, 8x6 ali 8x8.

Sodobni voznikov prostor je digitaliziran.
Sodobni voznikov prostor je digitaliziran.
Če se vozilo uporablja pretežno na asfaltiranih cestah, dodatni oprijem pa je potreben le občasno, se lahko pogon MAN HydroDrive združi z 2-, 3- ali 4-osnimi modeli MAN TGS. S tako raznovrstnimi različicami je skupna masa novega MAN TGS v območju od 18 do 41 ton.
 

Lahka in srednja kategorija


Območje lahke in srednje nosilnosti v novi generaciji tovornjakov ponovno obvladujeta MAN TGL in MAN TGM. Na razpolago so štiri nove ozke kabine: kratka, dolga, visoka s posteljo in dvojna kabina. Novi TGL s svojo 4-valjno različico motorja D08 pokriva razpon od 7,5 do 12 ton. Če razpon moči 160 do 220 KM ne zadošča, je lahko TGL opremljen tudi s 6-valjnim motorjem D08 z 250 KM. To je tudi osnovni pogonski agregat serije MAN TGM, ki sega do 6-valjnega D08 s 320 KM.


Pri skupni teži nadaljuje MAN TGM tam, kjer se ustavi novi MAN TGL, torej od 12, 15 in 18 ton do 26 ton skupne mase vozila. Medtem ko je MAN TGL na razpolago le v različici 4x2, pa je TGM v ponudbi tudi kot 6x2, 6x4 in 4x4, zato ni primeren le za srednje težke transporte in mestno logistiko, temveč tudi za številne naloge v gradbeništvu ter za komunalne službe in gasilce. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije