Mestni bencinar stare šole

Hyundaijev model i20 se najbolje počuti v mestu, njegov atmosferski bencinski motor pa poskrbi za ugodno porabo.
Fotografija: Hyundai i20 je simpatičen mestni avtomobil z bencinskim motorjem stare šole. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Hyundai i20 je simpatičen mestni avtomobil z bencinskim motorjem stare šole. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Štirimetrski hyundai i20 po današnjih standardih spada med avtomobile, ki se najbolje počutijo v mestu. Spomnimo, da so bili nekoč takšnih mer družinski avtomobili, zato bi se z i20 tudi danes lahko podali na kakšen daljši potep. Pri testnem hyundaiju, ki je imel najbogatejšo raven opreme premium, bi bil takšen izlet celo udoben, predvsem pa varčen zaradi 1,25-litrskega bencinskega štirivaljnika stare šole.
 

Zimsko udobje


Notranjost avtomobila sledi hišni oblikovalski filozofiji, uporabljeni materiali so prijetni na otip z izjemo vratnih tapet, kjer še vedno prevladuje trša plastika. Pohvalim lahko udobno sedenje, sploh spredaj, in solidno ergonomijo vozniškega prostora. Infozabavna naprava v testnem avtomobilu ni podpirala navigacije in sprejema digitalnega radijskega signala DAB, je pa bila možnost zrcaljenja pametnih naprav prek protokola apple carplay in android auto.
Prostora bo dovolj tudi zadaj.
Prostora bo dovolj tudi zadaj.

Testni avtomobil je bil dodatno opremljen z zimskim paketom, ki je ponudil 3-stopenjsko ogrevanje sprednjih sedežev in volanskega obroča. Vsekakor dobrodošla oprema. Delovanje klimatske naprave je nadziral računalnik; kar smo pogrešali, je možnost ločenega nastavljanja pretoka zraka skozi zračnike, ki so sicer dobro postavljeni in poleti ne ustvarjajo motečega prepiha.
 

Klasična šola


Pod motornim pokrovom testnega i20 je bila močnejša različica 1,25-litrskega bencinskega štirivaljnika, ki razvije 61,8 kilovata oziroma 84 konjev moči (obstaja tudi šibkejša 55,2-kilovatna različica). Ker gre za klasični atmosferski motor, bi težko govoril o kakšni pretirani živahnosti. S takšnim motorjem opremljeni i20 zelo leno pospešuje in za prehitevanje moramo 5-stopenjski ročni menjalnik nujno prestaviti v prestavo ali dve nižje. Lahko pa pohvalim zelo precizno prestavljanje.


Kljub lenobnosti avtomobil lahko doseže 170 km/h, tako da je dovolj konkurenčen na avtocestah – vsaj slovenskih. Se je pa motor izkazal za zelo gospodarnega – potovalni računalnik je po končanem testu pokazal povprečno porabo 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov; z bolj umirjeno vožnjo bi bila poraba celo nižja. In verjamemo, da bo zaradi klasične atmosferske zasnove agregat dobro služil še dolga leta.
 

Tudi za krajše dopuste


Podvozje je uravnoteženo, tako da udobno požira slabše slovenske ceste, in je hkrati dovolj čvrsto za bolj dinamično vožnjo. Pri parkiranju bodo prav prišli vzvratna kamera in parkirna tipala, s katerimi je bil opremljen testni i20. Pregled nazaj je zaradi zajetnega zadnjega stebrička okrnjen. Prtljažni prostor bo zadoščal za vikend družinske nakupe – meri namreč 326 litrov – pa tudi za kakšne krajše počitnice, sploh v dvoje.

Če je prostora premalo, lahko zložimo naslon zadnje klopi (deljiv v razmerju 60 : 40) in tako pridobimo 1042 litrov prtljažnega prostora z ravnim (dvojnim) dnom.


Zadnje in pozicijske luči so v sodobni led-tehniki, glavni žarometi pa halogenski in temu primerno osvetljujejo cesto pred nami. Nad njihovim delovanjem bdita tipalo za samodejni vklop luči in kamera za zasenčenje dolgih žarometov. Škoda le, da dnevne luči svetijo le spredaj. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije