OBRATI

Klasika se vrača

Land rover defender bo manj škatlast in bolj aerodinamičen kot predhodnik, ki se v skoraj sedmih desetletjih ni bistveno spremenil.
Fotografija: Zadnji serijski defender je iz tovarne zapeljal leta 2016. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Zadnji serijski defender je iz tovarne zapeljal leta 2016. FOTO: Reuters

Bliža se čas, ko bo Jaguar Land Rover predstavil novega defenderja. Prototipi naslednika legendarnega britanskega terenca so opravili že za 1,2 milijona kilometrov testnih voženj, pred dnevi pa je Land Rover pokazal malce manj zakamuflirano vozilo z oznakami naravovarstvene organizacije Tusk, s katero sodeluje že 15 let. Prototip bo vključen v testni program, z njim pa se bodo prevažali v naravnem rezervatu Borana v Keniji. Prihajajoči defender, ki ga bodo izdelovali v novi tovarni na Slovaškem, je prestal že več kot 45.000 različnih testov na različnih terenih in v različnih podnebjih pri temperaturah od 50 stopinj Celzija do 40 stopinj pod ničlo, poleg tega se je vozil na 3000 metrih nadmorske višine.

Aerodinamična škatla?

Manj zakamuflirana podoba je navdušencem nad klasičnimi terenci ponudila nekoliko boljši pogled na njegovo bodočo podobo, saj nima več lažnega pokrova motorja, s katerim so doslej zakrivali njegov končni dizajn. S fotografij se da videti, da bo od spredaj nekoliko spominjal na model discovery, pa tudi streha bo manj škatlasta in bolj aerodinamična.
Začetek proizvodnje še ni znan, je pa JLR že napovedal, da bo novega defenderja predstavil enkrat letos, proizvodnja naj bi stekla prihodnje leto. Land Rover je legendarnega defenderja nehal izdelovati pred dvema letoma. Njegova oblika se od leta
Britanskega klasika ne bodo več izdelovali v domovini, ampak na Slovaškem. FOTO: Reuters
Britanskega klasika ne bodo več izdelovali v domovini, ampak na Slovaškem. FOTO: Reuters
1948 ni bistveno spremenila – vedno je bil izrazito škatlast. Prihajajoči model se bo na trgu spopadel z drugimi zmogljivimi klasičnimi terenci, kot so jeep wrangler, toyota land cruiser in mercedes-benz razred G.

Veliki izziv

Pri Land Roverju priznavajo, da zamenjava takšne ikone, kot je defender, ni mačji kašelj. »Zavedali smo se, da nas čaka težko delo. Vsaka predstavitev novega vozila je velik izziv, a pri naslednikih ikon so standardi še višji,« je izjavil izvršni direktor JLR Ralf Speth, ki pa računa na veliko povpraševanje.
Kljub podobnostim v zunanji podobi pa novi defender ne bo le kopija starega, ki bi zgolj izpolnjevala nove okoljske in varnostne standarde, ki so pripomogli h koncu proizvodnje zadnjega modela, je poudaril vodja oblikovanja pri Land Roverju Gerry McGovern. »Ustvariti moramo novega defenderja za novo generacijo,« je leta 2017 izjavil v intervjuju za spletni portal Automotive News Europe.

Prevelike kapacitete

Odločitev, da ga bodo izdelovali zunaj Britanije, je razočarala ljubitelje land roverjev, ki so upali, da bo proizvodnja ostala v
Land Rover je novega terenca testiral v najbolj ekstremnih razmerah. FOTO: JLR
Land Rover je novega terenca testiral v najbolj ekstremnih razmerah. FOTO: JLR
angleškem Solihullu. JLR je odprtje tovarne v slovaški Nitri napovedal še v času debelih krav, ko je moral povečati proizvodnjo. Zdaj ima prevelike proizvodne zmogljivosti, saj je povpraševanje po land roverjih na Kitajskem, ki je doslej veljala za njihov največji trg, upadlo. JLR je sposoben izdelati več kot 900.000 vozil na leto, globalna prodaja pa je lani padla še za štiri odstotke na 518.730. Družba je trenutno še v fazi prestrukturiranja, s katerim namerava privarčevati 2,5 milijarde funtov (2,9 milijarde evrov), potem ko je v prvih treh četrtletjih finančnega leta 2018/2019 zabeležila za 3,7 milijarde funtov (4,3 milijarde evrov) izgube. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije