TEST

FOTO: Volvo XC60: Skandinavski slog na štirih

Objavljeno 20. februar 2019 15.16 | Posodobljeno 20. februar 2019 15.16 | Piše: Blaž Kondža

XC60 pomeni zlato sredino v Volvovi ponudbi suvov in je na slovenskem trgu na voljo že dobro leto; najzmogljivejša dizelska različica bo zadovoljila še tako prefinjen okus

Skandinavski suv nas je navdušil s podobo, udobjem in zmogljivostmi. Fotografije: Blaž Kondža
Skandinavsko oblikovanje odlikujeta predvsem uporabnost in minimalizem in oba sta še kako opazna pri Volvu. Njegov oblikovalski jezik je pred leti doživel korenito prenovo in za njihovimi novimi avtomobili se radi ozremo. Celo na slovenskih cestah opazimo veliko vozil te švedske premijske znamke. Seveda je premijska tudi cena – če bomo želeli iz salona odpeljati vstopni model XC60 z dizelskim motorjem D3, pogonom na sprednji kolesi in opremo momentum, bomo morali pripraviti dobrih 43 tisočakov; testna različica, ki se ponaša z najmočnejšim štirivaljnim 2-litrskim turbodizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in bogato opremo, pa bi naš družinski proračun zmanjšala za dobrih 83 tisočakov.

Družinske mere

Srednje veliki XC60 sploh ni tako majhen, kot bi sprva pomislili. Njegove mere bodo ustrezale družinskim potrebam. Le če potrebujete sedem sedežev, bo treba seči po večjem bratu XC90. Notranjost šestdesetice vsekakor deluje premijsko – uporabljeni so kakovostni in na otip prijetni materiali. Voznikov in sovoznikov sedež sta bila pri testnem vozilu električno nastavljiva, ogrevana in hlajena. Njuna zasnova je zelo tehnična s številnimi možnimi nastavitvami. Še več, oba sedeža obvladata celo masažo. Poznavalci starih volvov pa boste malo pogrešali občutek naslonjača, po katerem so bili znani švedi. Podobno udobno in prijetno bosta potovala potnika na zadnjih sedežih, trije pa se bodo po naši oceni malce stiskali. Edino, kar sem pogrešal, je možnost vzdolžnega premikanja zadnjih sedežev in nastavljanja naslonov. Opazil sem tudi, da je svetla notranjost občutljiva za umazanijo.

Užitki za krmilom

Skoraj gotovo bomo za krmilom XC60 uživali, še posebno če bo pod motornim pokrovom najzmogljivejši turbodizelski štirivaljnik z največjo močjo 173 kilovatov. Ko preklopimo v dinamični vozni program, ki bo izostril odziv motorja na voznikove ukaze ter otrdil krmiljenje in blaženje, bo vožnja lahko zelo dinamična. Brez zadržkov priporočam, da namesto ročnega menjalnika izberete samodejnega z osmimi stopnjami, ki bo omogočal tudi delovanje nekaterih sodobnih asistenčnih sistemov. Štirikolesni pogon prispeva k boljšem oprijemu, še posebno na slabših podlagah. Testni avtomobil je bil opremljen z zračnim vzmetenjem, ki je omogočalo, da se je v terenskem voznem programu (ki deluje do hitrosti 40 km/h) dodatno dvignil od tal. Zaradi zračnega vzmetenja je bila tudi vožnja udobnejša, v komfortnem načinu morda celo preveč.

Avtopilot

Kot se za švedsko znamko spodobi, je bil testni volvo opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi za izboljšanje varnosti v prometu. Večina sistemov dražje opremske ravni inscription je bila že del serijske opreme. Kljub temu jih je bilo nekaj še vedno na seznamu doplačljive opreme, tudi prilagodljiv radarski tempomat s funkcijo polsamodejne vožnje pilot assist, za katerega odštejemo 1770 evrov. Sistem je kot nekakšen avtopilot, ki omogoča, da za nekaj časa izpustimo krmilo in prepustimo vožnjo avtu. Seveda je ta čas omejen, sam sistem pa ima nekatere omejitve – po tovarniških podatkih deluje do največje hitrosti 130 km/h. Najbolje deluje na avtocesti, kjer so označbe jasno vidne. V zimskem času, še posebno ko sneži, pa se lahko hitro zgodi, da se tipala umažejo in sistem preprosto klecne. Seveda nas na to pravočasno opozori.
Pri testnem XC60 so mi bili zelo všeč njegovi aktivni led-žarometi, ki so izvrstno osvetljevali cesto. Dobro je tudi, da dnevne led-luči svetijo tudi zadaj. Zelo uporabni so bili tudi nadzor mrtvega kota ob vozilu, opozorilo na prečni promet za vozilom in 360-stopinjska kamera. Le njene leče se za moj okus prehitro umažejo; še posebno pozimi. 
Volvo XC60 D5 inscription AWD A

Motor: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1969 cm3
Največja moč: 173 kW (235 KM) pri 4000 vrt./min
Največji navor: 480 Nm pri 1750–2250 vrt./min
Pogon: štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1904 kg
Mere (D/Š/V): 4688/1902/1658 mm
Medosna razdalja: 2865 mm
Prostornina prtljažnika: 505–1444 l
Posoda za gorivo: 71 l
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek do 100 km/h: 7,2 s
Poraba goriva: 6,0 l/100 km
Izpust CO2: 158 g/km
Uradni zastopnik: VCAG, d. o. o.
Maloprodajna cena: 60.068 evrov (testno vozilo 83.410 evrov)
Euro NCAP: *****
Deli s prijatelji