OBRATI

Elektrika postaja seksi

Objavljeno 21. september 2019 09.36 | Posodobljeno 21. september 2019 09.36 | Piše: S. I.

Frankfurtski avtomobilski sejem je minil v luči električnih vozil in zmanjševanja izpustov, predstavila pa se je tudi prenovljena terenska legenda – novi land rover defender.

REZERVA
EQS bo Mercedes-Benzova električna luksuzna limuzina.
Frankfurtski avtosalon je pokazal, da so se veliki proizvajalci avtomobilov končno zares ogreli za elektrifikacijo. A niti ne toliko zaradi globoke zaskrbljenosti nad onesnaževanjem našega planeta kakor zaradi grozečih milijardnih glob zaradi prevelikih izpustov toplogrednih plinov. Mercedes-Benz in Porsche sta ponosno razkazovala svoje zaobljene visoko zmogljive električne športne avtomobile, s katerimi želita konkurirati ameriški Tesli, Volkswagen je predstavil 'ljudski' električni ID.3, Cupra zmogljivega električnega križanca tavascana, Opel praktično električno corso, Honda pa svoj prvi popolnoma električni avto, imenovan preprosto e; še Lamborghini se je postavljal z 808-konjskim hibridnim sianom, doživeli pa smo tudi premiero prenovljene legende – Land Roverjevega defenderja.

Nov pogled na e-vozila

Nemške avtomobilske znamke želijo zdaj preusmeriti pozornost od (pretežno požrešnih) suvov k električnim vozilom, s katerimi bi se izognili globam, ki jim grozijo zaradi novih evropskih emisijskih pravil. "Na električne avtomobile ne gledamo več le kot na tehnološki izziv. Električni avtomobili postajajo seksi," je izjavil vodja oblikovanja pri Daimlerju Gorden Wagener. Mercedes-Benzov konceptni štirivratni EQS se poleg električnega pogona ponaša tudi z materiali, narejenimi iz reciklirane plastike, kar naj bi zadovoljilo tako kritike kakor avtomobilske navdušence.

Nova generacija evropskih avtomobilskih velešefov, kot so Ola Kaellenius (Daimler), Oliver Zipse (BMW) in Herbert Diess (Volkswagen), poskušajo industriji nadeti novo podobo s sodobnim oblikovanjem in vozili, ki manj onesnažujejo okolje. "To je naš pogled na trajnostni luksuz," je dejal Kaellenius. "Elektromobilnost je postala srce Mercedes-Benzovega posla."

Nobel in običajni električarji

Porsche je predstavil svoj prvi popolnoma električni avto taycan, in sicer v dveh izvedenkah; turbo in turbo S z največjo močjo 670 oziroma 750 KM, pri čemer naj bi šibkejša različica prevozila do 450 kilometrov. Veliko zanimanja je požel Volkswagen s svojim modelom ID.3, za katerega pravijo, da je "velik kot golf in prostoren kot passat". Dejstvo je, da je VW za ID-3, ki naj bi prevozil od 300 do 500 kilometrov, stal pa naj bi od 30 tisočakov naprej, še pred uradno predstavitvijo prejel več kot 30.000 prednaročil. Iz razširjene družine VW prihaja tudi Cuprin konceptni križanec tavascan, ki ga poganjata elektromotorja s skupno močjo 306 KM, ki bosta vozilo do stotice pognala v manj kot 6,5 sekunde.

Mercedes-Benz se je postavljal s konceptom velike luksuzne limuzine EQS, ki naj bi na ceste zapeljala leta 2021, konkurirala pa bo Teslinemu modelu S, Audijevemu prihajajočemu e-tronu GT in bodočemu jaguarju XJ. Precej manjši je Hondin mestni električar e, ki se postavlja z retrovidezom in futuristično armaturko. Tudi e naj bi v Evropi stal okoli 30.000 evrov, na zahodne ceste pa naj bi zapeljal v drugi polovici naslednjega leta.

Še nekaj klasičnih hlapov

Veliko pozornosti je bil deležen koncept nove generacije BMW serije 4 z zelo izstopajočim videzom, predvsem s sprednjo masko, ki je marsikoga spominjala na prednje zobe slovitega risanega zajca Bugsa Bunnyja. Glave so se obračale tudi za hibridnim lamborghinijem sianom, ki bo na voljo le v omejeni seriji 63 primerkov. In vsi so menda že prodani.
Glavna zvezda med avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem pa je bil novi land rover defender, ki nadaljuje tradicijo klasičnega britanskega terenca, a tokrat s sodobno tehnologijo in novimi zmogljivimi motorji. Na začetku bosta na voljo po dva dizla in bencinarja, pri čemer bo eden tudi kot blažji hibrid.
30.000 primerkov 'ljudskega' ID.3 je bilo naročenih še pred predstavitvijo.
Deli s prijatelji