OBRATI

Elegantni novinec iz Ingolstadta

Objavljeno 01. januar 2019 15.36 | Posodobljeno 01. januar 2019 15.36 | Piše: Blaž Kondža

Audijevi inženirji so naredili izjemno nalogo pri snovanju zelo dinamičnega mestnega terenca Q8 50 TDI quattro.

Kljub kupejevskim potezam se zadaj udobno sedi. Fotografije: Blaž Kondža
Težko je reči, komu bo bolj nerodno: vašemu sosedu, ki ga nima pred garažo, ali vam, ki sedate v športnega terenca, vrednega toliko kot stanovanje. Naj bo kar sosedu. Ne nazadnje ste morali biti doslej poslovno zelo uspešni, da ste lahko pred garažo parkirali najmlajšega člana Audijeve družine športnih terencev Q – kupejevsko zasnovanega Q8. Novinec si z bratovskim Q7 resda deli platformo in pogonske agregate, a njun razvoj je potekal ločeno.
Inženirji iz Ingolstadta so naredili 4,99 metra dolg športni terenec, ki je v primerjavi s Q7 sicer krajši, a obenem širši in ima 20 mm večjo medosno razdaljo. Zato je prostora za potnike, tudi tiste na zadnjih sedežih, v Q8 več kot dovolj. Na tem mestu pohvalimo, da so pri Audiju prav potnikom na zadnjih sedežih namenili dovolj prostora tudi za glavo – kupejevski liniji navkljub. Kdor koli je prisedel, je bil navdušen nad prostornostjo. Celo prtljažni prostor stavi na uporabnost: ima nizek nakladalni rob in funkcijo, s katero lahko znižaš zadnji del vozila (pri modelih z zračnim vzmetenjem), vanj lahko naložimo 605 litrov prtljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov.

Prestiž na vsakem milimetru

Prestiž in eleganco novinca začutiš na vsakem milimetru: oblazinjenje iz alkantare in usnja, elegantni zračniki, ki tečejo po celotni armaturni plošči, v pravo usnje odeta instrumentna plošča in bleščeče črno lakirani dekorativni elementi. Celo centralno zaklepanje je delovalo neslišno. Nekaj tega prestiža je brez dvoma prispevala tudi doplačljiva dodatna oprema, s katero je razvajalo testno vozilo. Dolg seznam doplačil je vozilo z izhodiščnih 83.400 evrov podražilo za dobrih 45 tisočakov. Škoda le, da je bila del dodatne opreme tudi večina naprednih asistenčnih sistemov.
Pogonski agregat, 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z največjo močjo 210 kilovatov in največjim navorom 600 Nm, mu zelo pristaja in je kos audijevi masi. K njegovi večji učinkovitosti prispeva tudi blaga hibridna tehnologija (MHVE), ki omogoča dolge faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Nekaj, na kar se moraš privaditi.
Povprečna poraba na testu je znašala 9,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov (v homologaciji navajajo 6,8 l/100 km), v urbanem ciklu pa je hitro presegla 10 litrov. Nič čudnega, saj bi tehtnica, na katero bi zapeljali Q8, pokazala dobre 2,2 tone. Dodajmo še, da je štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom serijski, prav tako 8-stopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Doplačljivi pa sta štirikolesno krmiljenje, ki je naredilo audija Q8 bolj okretnega in zabavnega za vožnjo, in prilagodljivo zračno vzmetenje.

Brez klasičnih stikal

Voznikov delovni kotiček je močno digitaliziran in povezan s svetovnim spletom: namesto klasičnih merilnikov je tu zaslon z merilniki, njegov infozabavni sistem ima prostor za SIM-kartico, večino funkcij vozila pa upravljaš prek dveh za dotik občutljivih osrednjih zaslonov. Celo za vklop varnostnih utripalk ni več klasičnega stikala. Čeprav je takšna rešitev lepša z vidika estetike, pa osebno menim, da so za nekatere pogosto uporabljene funkcije še vedno primernejša smiselno razporejena klasična stikala, ki (praviloma) ne zahtevajo odmika pogleda s ceste. Ponoči so me navdušili inteligentni žarometi v LED-tehniki, ki se sproti prilagajajo prometnim razmeram.
Kako se vozi Q8? Na prvi pogled bi rekli, da okorni mestni terenci in dinamična vožnja nekako ne gredo z roko v roki. To je približno tako, kot če bi hoteli s tankerjem zmagati na regati slokih jadrnic. Misija nemogoče, ki pa je Audijevim inženirjem očitno uspela. Da se zmore taka masa s tako veliko odmaknjenosti od tal ter z velikanskimi kolesi peljati skozi zaprte ovinke hkrati super udobno in izjemno dinamično, je sprto z nekaj temeljnimi zakoni fizike. Neposreden volan, natančna lega in izjemna stabilnost so jasno sporočilo, kaj se da, če znaš in zmoreš. Q8 s tem vsekakor prepriča voznika, ki še uživa v klasični, ne avtonomni vožnji. Ko to združiš z nadstandardnim paketom udobja in izjemno prostorno kabino, je Q8 avto mnogih talentov. Lahko je poslovni dragulj za draženje tekmecev in razvajanje sodelavcev ali pa vpadljivi družinski partner, brez težav bi lahko bil tudi predsedniški avto. Blaž Kondža
Audi Q8 50 TDI quattro
Motor: šestvaljni dizelski V-motor s turbopolnilnikom, blago hibridno električno vozilo (MHEV)
Gibna prostornina: 2967 ccm
Največja moč: 210 kW (286 KM) pri 3500–4000 vrt./min
Največji navor: 600 Nm pri 2250–3250 vrt./min
Pogon: stalni štirikolesni pogon z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 2220 kg
Mere (D/Š/V): 4986/1995/1705 mm
Medosna razdalja: 2995 mm
Prostornina prtljažnika: 605–1755 l
Posoda za gorivo: 85 l
Najvišja hitrost: 245 km/h
Pospešek do 100 km/h: 6,3 s
Poraba goriva: 6,8 l/100 km
Izpust CO2: 178 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija
Maloprodajna cena: 83.400 evrov (testno vozilo 128.936 evrov)
Euro NCAP: še ni bil opravljen
Deli s prijatelji