V FAZI RAZVOJA

Kmalu airbag za kolesarje? (FOTO)

Poc in Autoliv razmišljata o še boljšem varovanju glave; za zdaj preizkusi na poskusnih lutkah pri različnih trkih.
Fotografija: Švedski družbi Autoliv in Poc razvijata kolesarsko čelado z zračno blazino. FOTOGRAFIJI: Autoliv-Poc
Odpri galerijo
Švedski družbi Autoliv in Poc razvijata kolesarsko čelado z zračno blazino. FOTOGRAFIJI: Autoliv-Poc

Švedski družbi Poc in Autoliv sodelujeta pri razvijanju sistemov zračnih blazin, ki bi jih vgrajevali v kolesarske čelade za še večjo zaščito kolesarja ob padcu. Zadeva je šele v fazi razvoja.

Poc je uveljavljen proizvajalec športne opreme, najbolj znan po čeladah za športne aktivnosti, predvsem smučanje in kolesarstvo. Autoliv pa že vrsto let izdeluje zračne blazine in varnostne pasove za osebne avtomobile najbolj uveljavljenih svetovnih znamk. Zadnja leta je kolesarstvo v zahodnem svetu, tako v Evropi kot v ZDA, močno v vzponu, ta trend pospešujeta tako okoljska problematika kot krepitev rekreativne dejavnosti ter uporabe kolesa kot ekonomičnega prevoznega sredstva za vsakdanje potrebe.

Zadeva je še v preizkusni fazi.
Zadeva je še v preizkusni fazi.

V obeh podjetjih menijo, da bi bilo mogoče pri čeladah za kolesarje narediti velik korak naprej. Autoliv je v lastni študiji izračunal, da je več kot polovica uporabnikov cest, ki dobijo hude poškodbe, kolesarjev, pri njihovih poškodbah pa je delež hujših vse večji, v preteklem desetletju naj bi se povečal za skoraj četrtino. Pri hudih, celo nepopravljivih poškodbah so seveda najbolj nevarne poškodbe glave.

Študijska čelada

Poc in Autoliv sta za zdaj razvila študijski izdelek, preizkušali so ga na poskusnih lutkah pri različnih trkih. Če smo prav razumeli, so v takšni čeladi tri majhne blazine (na obeh straneh in na vrhu), ki se aktivirajo v primeru trka in imajo začetno vlogo absorpcije energije, potem s svojimi lastnostmi še vedno lahko pomaga tudi sama čelada. Snovalci pravijo, da je mogoče pri prometni nesreči kolesarja, ki vozi s hitrostjo 20 kilometrov na uro, s takšno rešitvijo tveganje za poškodbe glave zmanjšati z 80 na 30 odstotkov.

Vse to so seveda šele lastne ocene, a kot navajajo, bodo preizkušanje in razvoj nadaljevali, cilj je pripraviti rešitev, primerno za prodajo na trgu. Kot pravijo, jih k temu spodbujajo spremembe na področju urbane mobilnosti, ko je v prometu vse več koles in električnih koles, njihova dognanja pa da bi bila lahko dolgoročno zanimiva tudi za druge udeležence v prometu, na primer za voznike koles z motorjem, motociklov in drugih rešitev v mikromobilnosti. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije