OBČUTLJIVOST

Tehnike razbijanja stresa

Objavljeno 19. avgust 2019 07.44 | Posodobljeno 19. avgust 2019 07.44 | Piše: U. J.

Med nami je več različnih ljudi, tudi takšnih, ki so močno občutljivi za dogodke v svojem okolju. Prav zato so pod veliko hujšim stresom.

Veliko občutljivih ljudi je precej odprtih za spiritualne vodnike. FOTO: Guliver/Getty Images
Med njimi ste lahko tudi vi. Pa to ni prav nič slabega, gre le za to, da ste drugačni. Visoko občutljivi ljudje so namreč naravno tako ustvarjeni, da vse stvari zaznavajo in prepoznavajo močneje in hitreje, kar pomeni, da so hipersenzibilni. Prav zato veliko hitreje zaznajo določene premike, spremembe, čustva in dogodke ter vse druge subtilne dražljaje okoli sebe. Morda so le močno empatični ali pa z lahkoto zaznavajo energijo in čustva drugih, zato ni prav nič presenetljivo, da močno občutljive ljudi precej vleče k delu z intuitivnim.

Subtilne energije in namige onstranstva ter vibracije so le nekatere izmed stvari, ki so za te ljudi lažje dosegljive. Ker se glede na to, kaj se v našem življenju dogaja, energija okrog nas spreminja in temu prilagaja običajno že pred dogodkom, ki bo prinesel kakšno spremembo ali premik, jo visoko občutljivi ljudje veliko bolje zaznavajo. To pomeni, da so bolj nagnjeni k temu, da so v dneh pred dogodki, ki jih ti ljudje dojemajo kot potencialno stresne, bolj preobremenjeni kot drugi.

Stres predvidevanja je občutek, ko se vnaprej obremenjujete glede morebitnih izidov situacij.

Če ste torej tudi vi zelo občutljiva oseba, ki je nagnjena k takšnemu stresu (torej, da vnaprej začutite stresno energijo), vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
 

1. Bodite pozorni na to, kako pogosto razmišljate o prihajajočem dogodku.


Občutljivi ljudje so običajno veliko bolj sproščeni in jim je precej bolj udobno, ko so pripravljeni. Nagnjeni so k temu, da radi načrtujejo, in so zelo podrobno usmerjeni, ker jih presenečenja pogosto vržejo iz tira. O prihajajočem (manjšem) dogodku, ki bi v vas lahko sprožil stresni odziv, kot je vikend potovanje ali dostava velikega kosa pohištva po ozkem stopnišču, razmišljajte samo toliko, kot od vas zahteva situacija, da načrtujete podrobnosti. Če ste obsedeni s podrobnostmi, to lahko vodi v tesnobo in kmalu dogodek (ki je načeloma celo pozitiven) iz muhe postane slon.
 

2. Z ustvarjalno vizualizacijo si predstavljajte srečen, miren ali pa nevtralen rezultat.


To, da si vnaprej predstavljate, da bo stresni pogovor s šefom gladko tekel, ali pa si vizualizirate, kako mirni in samozavestni nazdravite na sestrini poroki, ki bo naslednji konec tedna (ter to popeljete še dlje in si predstavljate, da se občinstvo smeji vašim šalam), bo poskrbelo, da se v tem obdobju počutite mirnejše. Za dodatek pa vam ustvarjalna vizualizacija pomaga, da ste bolj prizemljeni, manj čustveni in manj hitrostno-reaktivni, ko se dogodek dejansko zgodi.
 

3. Opomnite se, da ste včasih nagnjeni k stresu predvidevanja.


Stres predvidevanja je občutek, ko se vnaprej obremenjujete glede morebitnih izidov situacij. Zavedajte se, da ste občutljiva oseba, za katero sta lahko pričakovanje in čas pred situacijami, ki naj bi bile stresne, celo bolj stresna od dejanskih situacij. To je enako, kot se nekatere ženske zavedajo svojih menstrualnih ciklov in PMS, ki pride z njimi, ter tega, kako lahko vse to vpliva na njihovo razpoloženje. Poznavanje sebe in svojih vzorcev lahko vse postavi v (drugačno, bolj konstruktivno) perspektivo.
 

4. Delajte na tem, da se manj razburjate zaradi čustvenih reakcij drugih.


Ljudje, ki so visoko občutljivi, vedo, da bodo na določenem dogodku čutili tudi neprijetna čustva tistih, ki jih obkrožajo, kar je lahko zelo velik zalogaj. Če ste pod stresom zaradi zaključevanja projekta ali pomembnega roka na delovnem mestu, je to deloma lahko zato, ker veste, kako močno pod stresom bodo vaši sodelavci. Samo zato, ker ste bolj občutljivi, še ne pomeni, da morate biti talec čustev in energij nekoga drugega. Čeprav je uglaševanje s čustvi drugih ljudi naravni odziv empata, se lahko naučite, kako se premišljeno in namensko uglasite z njimi in jih celo odklopite. Nekaj ritualov za to je v okvirčku.
 

5. Za pomoč prosite svoje vodnike.


Veliko občutljivih ljudi je precej odprtih za spiritualne vodnike, duhovnost in razumevanje, da obstaja večja, dobronamerna sila, ki skrbi za nas in s katero smo vsi združeni. Mogoče bi bilo za vas lažje predati svoje skrbi glede prihajajočega dogodka nečemu ali nekomu drugemu. Več o tem, kako se povezati z duhovnimi vodniki in angeli, smo že pisali. Lahko jih najdete tudi v sanjah.

Odklapljanje

Kako si pomagate, da se odklopite od vsakega zunanjega čustvenega vpliva?

Prizemljitev

To pomeni, da se poskusite povezati z materjo Zemljo, kolikor se le da. Sprehodite se bosi po travniku, sedite pod drevo ali pa se ulezite na tla svojega stanovanja. Pomaga tudi lebdenje v vodi ali sprehod.

Pišite dnevnik

Veliko visoko občutljivih ljudi živi večinoma v svoji glavi, kar pomeni, da veliko misli ostane ujetih. Če jih spravite na papir, je njihova teža prepolovljena, vi pa lahko za nazaj pogledate tudi, kje bi lahko sami sebi drugače pomagali.

Slane kopeli

Pomaga dvajset minut plavanja v morju ali namakanja v slani kopeli. S tem prečistite telo fizično in duhovno.

Občutljivi ljudje so lahko bolj dovzetni za perfekcionizem. Nihče ne želi delati napak, občutljivi pa so zelo živčni glede tega, da bi nekaj narobe doumeli ali razumeli (zato so tako odlični in vestni delavci). To se zgodi tudi zato, ker se občutljiva oseba želi izogniti temu, da bi drugi občutili negativna čustva, saj ne želijo teh čustev občutiti iz druge roke. Ne pozabite, da ima lahko stresen, skrb vzbujajoč občutek glede tega, kako narediti stvari popolne, povsem nasprotni učinek.
Deli s prijatelji