DUHOVNE VAJE

Naravnajte svoj kompas

Objavljeno 12. junij 2019 22.18 | Posodobljeno 12. junij 2019 22.18 | Piše: M. B. Z.
Ključne besede: duhovne vaje

Z vajami okrepite notranjo odločenost ter bolj zaupajte intuiciji. Povečala se vam bo samozavest, manj boste odvisni od mnenja drugih.

Prižgite svoj notranji ogenj in se vprašajte, česa si v resnici najbolj želite. FOTO: Guliver/Getty Images
Vsak dan si vzemite četrt ure časa. Pozneje, ko boste v ritmu, bo dovolj že pet minut. Zaprite oči in se osredotočite na dihanje. Predstavljajte si, kako se ob vsakem vdihu iz vašega popka širi toplota, ki vam daje popolno gotovost in varnost. Polno občutite to stanje in ga okrepite z mantro: »Sem popolnoma prepričan/-a vase.« Čutite, kako toplota prihaja do srca in ga odpre. Ponavljajte mantro: »Sem popolna ljubezen.« Nato počasi odprite oči in se vrnite v tukaj in zdaj.

image
Prižgite svoj notranji ogenj in se vprašajte, česa si v resnici najbolj želite. FOTO: Guliver/Getty Images
Lahko si pomagate tudi z dihanjem. Bolj smo v stresu, plitveje namreč dihamo. Zato se za 15 minut odpravite na miren kraj. Globoko dihajte in začutite, kako se vaše telo ob tem polni s svežo energijo. Pri tem razmislite, kaj vam trenutno manjka – ustvarjalnost, humor, sproščenost …? Predstavljajte si, da prav to lebdi v zraku, in vse, kar morate narediti, je, da vdihnete to stanje vase. Nato začutite še svoj notranji ogenj iz prejšnje vaje. Kako se počutite zdaj?

Tretja vaja se imenuje film vašega življenja. V njem ste lahko v kateri koli vlogi – gledalec, režiser, glavni igralec … Veličastno vstopite v kinodvorano, sredi katere je prestol za vas. Sedite nanj in razširite svoj notranji ogenj iz prve vaje. Predstavljajte si svoje življenje. Ker sami odločate, se v njem lahko polno izrazijo vaši talenti, sposobnosti in moči. Zapišite si, kaj vidite. Spomnite se na vse, kar ste že dosegli, in se zahvalite za to. Kupite si skromno darilo, na primer obesek s kristalom, ki ga nosite vsakokrat, ko se želite opomniti na svoj film.

Opazujte svoje občutke in misli. Pogosto nas namreč vodita udobje in navajenost. Že ob misli na korak v neznano se sprašujemo, kaj se bo zgodilo, kako bo to sprejelo moje okolje? Ali to sploh zmorem? Opustite te občutke, saj niso resnični. Vrnite se v kino in se prepričajte o tem. Vi ste režiser. Vi odločate o prizorih, ki se bodo odvili, notranji ogenj pa vam zagotavlja moč za to. Sprejmite dvom kot del svojega doživljanja, a ne pustite, da vas vodi. Vaš um lahko nadzoruje proces. Obstaja namreč razlika med prepričanjem, da nečesa ne zmorete, in zavedanjem, da si samo mislite, da nečesa ne zmorete.

Lahko poskusite tudi prižgati svoj notranji ogenj, kadar iščete navdih ali novo smet. Vprašajte se: Kaj bi bil/-a, če ne bi bilo nobenih omejitev? Kaj bi počel/-a? Katere svoje sanje bi živel/-a? Zapišite si odgovore in nadaljujte z: »Kje sem trenutno? Po čem hrepenim? Kaj me osrečuje? Kaj mi manjka?« Preglejte odgovore in prepoznajte svoje potenciale in pot.

Zelo koristno je, če pred novim začetkom zacelite svoje boleče točke. Če si v glavi vedno znova ponavljate dogodke, ki so vas razočarali, jim predajate svojo moč. Odpustite si! Osredotočite se na svojo ranjeno točko.

image
Kadar se nakopičijo težki dogodki ali nas preplavi naglica, hitro izgubimo občutek, v katero smer nas želi peljati življenje. FOTO: Guliver/Getty Images
Kaj se zgodi, ko pritisnete nanjo? Kaj čutite? Kako se odzovete na bolečino? Kaj se je zgodilo in kako danes gledate na to? Kaj vas vedno znova vleče v ta dogodek? Če bi lahko tedaj kaj spremenili, kaj bi naredili? Zaprite oči in počakajte na odgovor na vprašanje, kaj ste se naučili iz te izkušnje. Vas je okrepila? Predstavljajte si, da povzročitelju dogodka vračate paket z vsemi negativnimi čustvi in doživljanji, če je bil vpleten v dogajanje. Od tega trenutka to ni več vaš problem. Zdaj lahko spustite in se osredotočite na prihodnost, saj ste se ločili od škodljivih vezi s preteklostjo.

Prav tako lahko izvedete tedenski eksperiment. Vsako jutro in večer določite vsaj eno stvar, ki se je še posebno veselite. Hkrati zapišite eno stvar, za katero ste hvaležni. Razmislite, kako se trenutno počutite, na kaj ste ponosni, kaj ste dosegli in kaj si želite doseči. Sledite svoji tedenski bilanci, pri tem pa se opomnite na male lepe trenutke, ki jih doživite. 
Deli s prijatelji