LJUBLJANA –V deželi tam spodaj se je na dirkališču v Melbournu začelo letošnje svetovno prvenstvo formule 1, Sebastian Vettel (Ferrari) pa je tokrat poskrbel, da se vsaj v uvodu v sezono ni govorilo le o dominantnem srebrnem Mercedesovem dirkalniku. S svojo 48. zmago in jubilejno 100. uvrstitvijo na zmagovalni oder je Nemec razveselil navijače in tudi šefa Maurizia Arrivabeneja. »Super opravljeno delo, super avto, super strategija. Nismo še na cilju, pot je še dolga, ampak začetek je dober in skupaj nam bo uspelo,« je po radijski zvezi vrelo navdušenje iz 30-letnega Vettla, ko je v vzvratnih ogledalih spremljal vožnjo drugouvrščenega Lewisa Hamiltona (Mercedes) čez ciljno črto. Hamilton je v kvalifikacijah strašil konkurente z neverjetno hitro odpeljanim krogom, ki je zadoščal za prvo startno mesto, načrte na dirki pa so mu pokvarili pri italijanskem rdečem moštvu, ko se je Vettel na vrh pripeljal s tretjega startnega položaja. Uspeh črnega konjiča iz Maranella je s tretjim mestom dopolnil Kimi Räikkönen (Ferrari), ki je imel pred dirko za veliko nagrado Avstralije boljše izhodišče kot njegov moštveni tekmec.
Usodna okvara haasov
Vrstni red se v uvodnih krogih pri vrhu ni spreminjal. Hamilton je zadržal najboljši položaj in si v nekaj krogih privozil udobno prednost, a še vedno ni bila dovolj velika, da bi se lahko popolnoma sprostil. Raikkonen in Vettel sta bila v vidnem polju, zadaj pa so se za četrto mesto potegovali Kevin Magnussen (Haas), Max Verstappen (Red Bull) in Romain Grosjean (Haas). Verstappen ni mogel mimo neverjetno hitrega Danca, v lovu za četrtim mestom pa je peljal nad svojimi zmožnostmi in zmožnostmi svojega dirkalnika. Nori Max se je na stezi zavrtel in nadaljeval za Danielom Ricciardom (Red Bull) na sedmem mestu. Räikkönen je prvi zapeljal v garaže po nove pnevmatike, naslednji krog pa še Hamilton, Vettel je nadaljeval po stezi v vodstvu, nato pa je v garaže zavil še Magnussen. Pri izhodu iz garaž so mehaniki opazili napako na dirkalniku, Danec pa je potrdil sume mehanikov in je lahko le še varno ustavil ob stezi. Krog pozneje je enako usodo kot moštveni tekmec doživel Grosjean. Tako kot pri Magnussenu so tudi pri Francozu mahali z rokami, da nekaj ni v redu, Grosjean pa je svoj dirkalnik pustil na nevarnem kraju.
Presenečeni Hamilton
Virtualni varnostni avto je prelomil dirko, katere vajeti je imel dotlej v rokah Hamilton. Vettla so nemudoma poklicali v garaže na prvi in edini postanek, njegova prednost pa je zadoščala, da je na stezo zapeljal pred Britancem. Hamilton je za trenutek pomislil, da ima privide. Tako kot je aktiven na družabnih omrežjih, ne more brez povezave z zunanjim svetom niti na stezi, saj je že nejeverno spraševal prek radijskih valov: »Kaj je zdaj to, fantje, kako se je zgodilo, da je Vettel pred menoj? Sem za to kriv sam, zakaj mi niste povedali, da je odšel v garažo?« Nekaj krogov po varnostnem avtomobilu je lahko Hamilton še pritiskal na Vettla, vendar je bil ta z bolj svežimi pnevmatikami prehiter, to pa je pomenilo, da so se srebrne puščice sprijaznile z drugim mestom. »Dolgo sem vztrajal s prvimi pnevmatikami, upal sem, da bo na stezo prišel varnostni avto, saj bi le tako lahko imel nekaj možnosti za boljšo uvrstitev. Imeli smo precej sreče ob ravno pravem trenutku, odlično se je razpletlo,« je bil po dirki zadovoljen Vettel in tudi njegov šef Arrivabene je v svojem slogu ob koncu podal komentar: »Strategija je del dirkanja. To je Ferrari.« Četrto mesto je pripadlo Ricciardu, peto pa Fernandu Alonsu (McLaren), ki se je dosežka veselil kot že dolgo ne, saj večine dirk v zadnjih treh sezonah sploh ni končal med deseterico ali pa je celo odstopil. Druga dirka od skupno 21 v sezoni bo 8. aprila v Bahrajnu.
Hvala, ker berete Slovenske novice.
Berite Slovenske novice že za 1,99€ mesečno.
NAROČITE
Predstavitvene informacije
Komentarji: