RELI
Ogier postal kralj asfalta
Sebastien Ogier prepričljivo sebi v prid odločil reli po Korziki. Najresnejši tekmec Sebastien Loeb že kmalu zletel s ceste.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Svetovni prvak v reliju Sebastien Ogier (M-Sport Ford) je na Korziki potreboval le eno hitrostno preizkušnjo, da je tekmecem pokazal njihovo mesto, dosegel veliko prednost in jo nato rutinsko do cilja le še nadgrajeval oziroma ohranjal. Korziški reli se je v petek začel z 49 kilometrov dolgo preizkušnjo La Porta, na kateri je 34-letni Francoz svoje glavne tekmece za lovoriko ugnal za vsaj 18 sekund. Ogier in njegov sovoznik Julien Ingrassia sta bila najbolje kos skrajno zahtevnemu asfaltnemu reliju, na katerem so si ovinki sledili v skoraj neprekinjenem ritmu. Skoraj 32 minut sta Francoza potrebovala za vožnjo skozi teh 49 kilometrov in predvsem sovozniki, ki so morali zelo hitro in natančno prebirati vse potrebne napotke iz tako imenovanega radarja, so imeli tokrat še posebno težko delo.
Na omenjeni prvi hitrostni preizkušnji se je nakazal potencialno napet dvoboj Ogierja s povratnikom Sebastienom Loebom (Citroën). Nekdanji korziški as in devetkratni svetovni prvak je v 49 kilometrih za Ogierjem zaostal za le 9,7 sekunde, a nato že na naslednji preizkušnji po napaki zletel s ceste in v jarku izgubil vse možnosti za visoko uvrstitev. »V zadnjem letu smo zelo napredovali. V avtošportu je to vedno zasluga ekipe, in ne le voznika. Že v Mehiki sem čutil napredek, tokrat je bil še bolj očiten. Prvi dan je bilo z napadalno vožnjo celo lažje voziti. Takrat voziš na vse in ne razmišljaš. V nadaljevanju je bilo treba mnogo več razmišljati o branjenju prednosti, skrbi za gume in podobno,« je v cilju razlagal odlični Ogier. Spet je dobil le tri od 12 hitrostnih preizkušenj, a je bilo to več kot dovolj za zmago.
Preostali dirkači so se lahko po Loebovem odstopu borili le za drugo mesto v skupni razvrstitvi. Po napaki sovoznika, ki je prebral napačno oznako ovinka, je s ceste zletel Kris Meeke (Citroën). Precej frustracij je doživljal Thierry Neuville (Hyundai), ki je tožil nad slabše vodljivim dirkalnikom, a se je vse do cilja boril s hitrima Ottom Tänakom in Esapekko Lappijem (oba Toyota). Estonec je reli začel slabše, nato pa z nekaj prilagojenimi nastavitvami spet dirkal odlično in si na predzadnji preizkušnji priboril končno drugo mesto pred Neuvillom.
Korziški reli je tudi letos ostal zvest svoji tradiciji dolgih hitrostnih preizkušenj, ki so jih prireditelji v svojo dirko vrnili v zadnjem obdobju. To je spomin na nekdanje izvedbe relija v osemdesetih letih, ko se je na Korziki krojila tudi usoda svetovnega relija. Dve zaporedni tragični nesreči, v katerih so se ubili trije člani Lancie Attilo Bettega (lancia rally, 1985) in posadka Henri Toivonen-Sergio Cresto (lancia delta S4, 1986), sta takrat povzročili konec skupine B. Mnogi dirkači so tudi letos obiskali še vedno lično urejen Toivonenov spominski kamen, ki je postavljen ob ovinku, usodnem zanj in njegovega sovoznika.
Današnji dirkalniki so še hitrejši, a na področju podvozja, elektronike in predvsem varnosti bistveno bolj razviti. To so spoznali tudi vsi tisti vozniki, ki so letos na Korziki naredili napako in v skalah oziroma drevesih razbili svoj dirkalnik. Ni jih bilo malo, saj asfaltna podlaga dopušča manj napak kot makadam. Letos bo na sporedu le še en popolnoma asfaltni reli v Nemčiji, v Španiji pa bodo konec sezone po asfaltu spet vozili le prvi dan.
Vrstni red – skupno (4/13):1. S. Ogier (Fr., ford fiesta) 84
2. T. Neuville (Bel., hyundai i20) 67
3. Tänak (Est., toyota yaris) 45
4. Mikkelsen (Nor., hyundai i20) 41
5. Meeke (VB, citroën C3) 36
6. Lappi (Fin., toyota yaris) 36
2. T. Neuville (Bel., hyundai i20) 67
3. Tänak (Est., toyota yaris) 45
4. Mikkelsen (Nor., hyundai i20) 41
5. Meeke (VB, citroën C3) 36
6. Lappi (Fin., toyota yaris) 36
Na omenjeni prvi hitrostni preizkušnji se je nakazal potencialno napet dvoboj Ogierja s povratnikom Sebastienom Loebom (Citroën). Nekdanji korziški as in devetkratni svetovni prvak je v 49 kilometrih za Ogierjem zaostal za le 9,7 sekunde, a nato že na naslednji preizkušnji po napaki zletel s ceste in v jarku izgubil vse možnosti za visoko uvrstitev. »V zadnjem letu smo zelo napredovali. V avtošportu je to vedno zasluga ekipe, in ne le voznika. Že v Mehiki sem čutil napredek, tokrat je bil še bolj očiten. Prvi dan je bilo z napadalno vožnjo celo lažje voziti. Takrat voziš na vse in ne razmišljaš. V nadaljevanju je bilo treba mnogo več razmišljati o branjenju prednosti, skrbi za gume in podobno,« je v cilju razlagal odlični Ogier. Spet je dobil le tri od 12 hitrostnih preizkušenj, a je bilo to več kot dovolj za zmago.
Frustracije Neuvilla
Preostali dirkači so se lahko po Loebovem odstopu borili le za drugo mesto v skupni razvrstitvi. Po napaki sovoznika, ki je prebral napačno oznako ovinka, je s ceste zletel Kris Meeke (Citroën). Precej frustracij je doživljal Thierry Neuville (Hyundai), ki je tožil nad slabše vodljivim dirkalnikom, a se je vse do cilja boril s hitrima Ottom Tänakom in Esapekko Lappijem (oba Toyota). Estonec je reli začel slabše, nato pa z nekaj prilagojenimi nastavitvami spet dirkal odlično in si na predzadnji preizkušnji priboril končno drugo mesto pred Neuvillom.Korziški reli je tudi letos ostal zvest svoji tradiciji dolgih hitrostnih preizkušenj, ki so jih prireditelji v svojo dirko vrnili v zadnjem obdobju. To je spomin na nekdanje izvedbe relija v osemdesetih letih, ko se je na Korziki krojila tudi usoda svetovnega relija. Dve zaporedni tragični nesreči, v katerih so se ubili trije člani Lancie Attilo Bettega (lancia rally, 1985) in posadka Henri Toivonen-Sergio Cresto (lancia delta S4, 1986), sta takrat povzročili konec skupine B. Mnogi dirkači so tudi letos obiskali še vedno lično urejen Toivonenov spominski kamen, ki je postavljen ob ovinku, usodnem zanj in njegovega sovoznika.
Današnji dirkalniki so še hitrejši, a na področju podvozja, elektronike in predvsem varnosti bistveno bolj razviti. To so spoznali tudi vsi tisti vozniki, ki so letos na Korziki naredili napako in v skalah oziroma drevesih razbili svoj dirkalnik. Ni jih bilo malo, saj asfaltna podlaga dopušča manj napak kot makadam. Letos bo na sporedu le še en popolnoma asfaltni reli v Nemčiji, v Španiji pa bodo konec sezone po asfaltu spet vozili le prvi dan.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
18:15
Prehranjujte se čuječe