TEST

Električna alternativa

Leaf je Nissanov električni avtomobil, ki ga vsekakor imejte v mislih, če vstopate v svet električne mobilnosti.
Fotografija: Nissan leaf navduši z zanimivo vozniško izkušnjo. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Nissan leaf navduši z zanimivo vozniško izkušnjo. FOTO: Blaž Kondža

Priznam, nisem ljubitelj električnih avtomobilov, a Nissanov izdelek me je pozitivno presenetil. Nekaj je k temu gotovo prispevalo tudi dejstvo, da je imel testni leaf najbogatejšo opremo tekna, ki prinaša ne le zajeten paket sodobnih asistenčnih sistemov, ampak tudi udobne, v usnje odete sedeže, ki so za nameček ogrevani – tudi zadaj.

Prijetna vožnja

Voznikov delovni prostor je zanimiv in poln stikal. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je zanimiv in poln stikal. FOTO: Blaž Kondža
Električni pogon pomeni drugačno vozniško izkušnjo – na eni strani zelo tiho delovanje, na drugi pa solidne pospeške. Ne nazadnje leafa žene 110-kilovatni elektromotor z velikim navorom (320 Nm), ki je na voljo že od prvega vrtljaja naprej. Menjalnik je seveda samodejen, njegova izbirna ročica pa sila nenavadno oblikovana. Tovarna obljublja najvišjo hitrost 144 km/h, kar je za slovenske avtoceste čisto sprejemljivo. Vožnja z leafom je vsekakor prijetna, v avtomobilu se dobro sedi in tudi ergonomija voznikovega prostora je ugodna. Res je, da bi bila ta še boljša, če bi lahko volanski obroč nastavili tudi po globini – možna je le nastavitev po višini. Škoda je tudi, da vzglavniki sprednjih sedežev niso nastavljivi po naklonu. Če bi bili, bi se sedelo še bolje.

No, tudi funkcije e-pedal, ki omogoči vožnjo zgolj z uporabo stopalke za plin, se nisem in nisem mogel navaditi. Ko si dvignil stopalo s stopalke, je avtomobil začel zavirati (in obenem rekuperirati energijo). Jakost zaviranja se mi je zdela preveč sunkovita, saj je avtomobil začel močno zmanjševati hitrost, tudi če si zgolj za malenkost popustil pritisk. Dodajmo, da si stopalko zavore pri vklopljeni funkciji e-pedal uporabil zgolj, ko je bilo treba zelo odločno zavirati. K sreči si omenjeno funkcijo lahko izklopil s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli.

Približno 250 kilometrov

Prtljažni prostor meri 435 litrov oziroma malo manj pri izvedenki z ozvočenjem Bose, katerega ojačevalec je nerodno nameščen sredi prtljažnega prostora. FOTO: Blaž Kondža
Prtljažni prostor meri 435 litrov oziroma malo manj pri izvedenki z ozvočenjem Bose, katerega ojačevalec je nerodno nameščen sredi prtljažnega prostora. FOTO: Blaž Kondža
Avtonomija s polnim pogonskim akumulatorjem je šibka točka električnih vozil. Po tovarniških podatkih naj bi leafov polni litij-ionski pogonski akumulator z zmogljivostjo 40 kWh zadoščal za 270 kilometrov dosega pri kombinirani vožnji oziroma skoraj 390 pri mestni vožnji. Naša testna izkušnja govori, da bi z leafom brez težav prevozili od 200 do 250 kilometrov, odvisno od konfiguracije poti, zunanjih temperatur in povprečne hitrosti. Dejstvo je, da tako višje hitrosti kot vožnja navkreber zahtevajo več energije. Poraba električne energije med vožnjo po avtocesti pri 130 km/h je velika in razpoložljivi doseg se pospešeno zmanjšuje. Tudi vožnja pri nižjih temperaturah je energijsko zahtevnejša. Vsekakor je smiselna uporaba radarskega tempomata, ki pri leafu deluje do zaustavitve in je del funkcije propilot. Ta vključuje še aktivno krmiljenje, ki skrbi, da se leaf drži voznega pasu, in asistenco za prometne zastoje, ki v koloni samodejno ustavi in spelje. Propilot deluje tako na avtocesti kot na običajnih cestah, če so njihove označbe ustrezne – ko jih kamera ne prepozna več, nas leaf na to opozori s piskom in obvestilom, naj prevzamemo krmilo.

Hitro polnjenje

Pod masko avtomobila sta polnilna priključka. FOTO: Blaž Kondža
Pod masko avtomobila sta polnilna priključka. FOTO: Blaž Kondža
Testni model je omogočal tudi hitro polnjenje, in sicer prek priključka chademo pod pokrovčkom v maski vozila. Poleg je še priključek tipa 2 za običajno polnjenje. Kable pospravimo v prtljažnik, kjer pa je kot moteči element ojačevalnik ozvočenja Bose.

Med testom sem naletel na še eno nenavadnost – čeprav je bilo zunaj še poletje, je samodejna klimatska naprava v hladnejših jutrih, četudi je bilo zunaj le dve ali tri stopinje hladneje od nastavitve želene temperature, vklopila grelnik. Seveda sem ga lahko izklopil s pritiskom na tipko, saj res ni bilo potrebe po dodatnem gretju.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije