VRTENJE KILOMETROV NAZAJ

Ste kupili rabljenega audija, BMW, VW? Potem imate več možnosti, da so vas nategnili

Objavljeno 01. julij 2019 11.45 | Posodobljeno 01. julij 2019 14.53 | Piše: A. L.

Okoli tri odstotke vozil vsako leto ‘izgubi‘ kilometre.

Simbolična fotograifja. FOTO: Reuters
LJUBLJANA – Če ste kdaj kupovali rabljen avto, potem ste se gotovo znašli v več dilemah. Nekateri iz raznih razlogov svarijo pred uvoženimi avti, drugi pred razbitimi, tretji opozarjajo na kilometre, ki da jih (pre)prodajalci znajo zavrteti nazaj. Prav to je mogoče čisto enostavno preveriti. Ob tehničnem pregledu kilometrino namreč zabeležijo, na portalu avtolog.si pa so s pomočjo podatkov iz javnih evidenc poskrbeli, da so ti o vozilih, registriranih v Sloveniji, vsem dostopni popolnoma brezplačno. Vse, kar potrebujete, je VIN-številka (številka šasije) in že lahko dobite podatke o vozilu, kilometrih, lastnikih itd.

Na kratko smo se izmenjali nekaj besed z Matevžem Peskom in Vidom Klopčičem z avtologa.si, brezplačnega portala, ki na enem mestu razkriva podatke o vozilih v Sloveniji, seveda brez osebnih podatkov.

Zakaj ste se odločili za ustvarjanje takšnega portala?
Za ta portal smo se odločili zato, da omogočimo državljanom preglednejši dostop do javno objavljenih podatkov o tehničnih pregledih v Sloveniji. Želimo namreč izboljšati varnost in transparentnost trga rabljenih vozil. Želja izhaja tudi iz dejstva, da nas ima več članov osebne izkušnje z nakupom vozil, pri katerih se je kasneje izkazalo, da se kilometri in druge lastnosti vozil ne skladajo.

Pri čem ste naleteli na največ težav?
Največ težav smo imeli s samimi podatki. Podatke namreč ministrstvo za infrastrukturo ročno izvaža na polletni ali letni ravni, zato se format podatkov in vsebina iz leta v leto spreminjajo. Težave imamo sporočati te napake, ker na ministrstvu ne najdemo sogovornika, s katerim bi lahko takšne napake odpravljali sproti in izboljševali kakovost njihovih izvoženih podatkov.

Ali nameravate portal narediti plačljiv?
Ne. Namen portala je, da imamo vsi državljani dostop do teh podatkov. V prihodnosti se želimo povezati z ustanovami in organizacijami, ki hranijo in obdelujejo tudi druge podatke o vozilih (prometne nesreče, podatki iz tujine, zavarovanja ipd.). Če bo le mogoče, želimo te podatke pridobiti brezplačno in jih tudi dati v ponovno uporabo državljanom brezplačno.

Katera vozila vse so zajeta v vaši bazi?
Vsa registrirana motorna vozila (tovorna, osebna, prikolice, traktorji ...).

Koliko preverb vozil beležite dnevno? Imate podatek, koliko od teh je imelo nenavadno razliko v v prevoženih kilometrih? Če razpolagate s podatkom: koliko vozil je v vaši bazi in pri koliko vozilih prihaja do odstopanja v kilometrih – sum na to, da so bili prevrteni? Ali je mogoče izvedeti, koliko je najvišje odstopanje kilometrine in pri katerem vozilu?
Na dnevni ravni beležimo približno 2400 unikatnih obiskovalcev. Glede na naše preliminarne analize, približno malo manj kot tri (3) odstotke vozil vsako leto 'izgubi' kilometre. Tukaj so seveda vštete tudi napake pri vnosih, a je jasno razvidno, da nekatere znamke (npr. BMW, AudiI, VW) pogosteje (ok. 3 odstotke) izgubljajo kilometre kot druge (npr. Opel ok. 2 odstotka). Po drugi strani pa ne beležimo veliko prevrtenih vozil, pri katerih je do manipulacije s kilometri prišlo že pred uvozom iz tujine, tistimi, ki so prevrteli kilometre pred četrtim letom starosti vozila (osebno vozilo prvič opravlja tehnični pregled po štirih letih), ipd.

Največja odstopanja opažamo pri vnosih napak na tehničnih pregledih, ko pride do vnosa dodatne števke in se kilometri povečajo v enem letu za milijone, na primer ta primer: https://avtolog.si/search/WVWZZZ3CZ6E240717. Sicer se navadno prireja kilometre za ok. 100.000 km, občasno tudi večkrat, denimo ta primer: https://avtolog.si/search/WBAGM21060DR49989/.

Kaj pa če je bil na vozilu zamenjan denimo motor? Se to v bazi vidi?
Nimamo podatka o naknadnih homologacijah oziroma spremembah motorja. Pri menjavi motorja spreminjanje števca niti ni smiselno. Lahko gre tudi pri prodaji takšnega vozila in zamolčanju tega dejstva za poskus goljufije – pri 300.000 lastnik zamenja motor z drugim, ki ima 150.000 km. Proda ga po dodatnih 200.000 km. Karoserija in podvozje avtomobila imata realno 500.000 kilometrov, ki se poznajo na obrabi, stroških vzdrževanja ipd.
 

Imate zgodbo za nas? Pišite nam prek spodnjega obrazca.

Deli s prijatelji