Prostoren družinski avtomobil

Kia ceed v karavanski izvedenki sportswagon navduši s prostornim prtljažnikom, malo manj pa z bencinskim trivaljnikom.
Fotografija: Voznikov prostor je ergonomsko zasnovan.
Odpri galerijo
Voznikov prostor je ergonomsko zasnovan.

Karavansko različico ceeda, ki se bori za svoj kos pogače v zelo konkurenčnem t. i. golfovem razredu, smo na uredništvu Obratov že preizkušali. Tokrat smo sedli za volan bencinske izvedenke, ki jo žene sodobni turbobencinski trivaljnik z 998 kubičnimi centimetri prostornine in največjo močjo 88 kilovatov oziroma 120 konjev. Opreme LX edition, s katero je bila opremljena testna kia, na najnovejšem spletnem ceniku nismo našli – litrski trivaljnik je na voljo le z opremo EX fresh, ki prinaša več udobja kot LX edition in je s tem dražja.

Praktično in uporabno

Karavansko praktični prtljažni prostor.
Karavansko praktični prtljažni prostor.
Najprej se posvetimo glavnemu adutu ceeda SW, ki ga bodo najbolj cenile družine in aktivni posamezniki – prtljažnemu prostoru. Ta ponudi vso praktičnost in prilagodljivost, ki jo pričakujemo od karavana. Prtljažni prostor v osnovi meri 625 litrov (97 litrov več kot pri predhodniku). Za dodaten prostor lahko zložimo naslone zadnje klopi, ki je deljiva v razmerju 60 : 40, in tako dobimo zajetnih 1694 litrov prostora za prtljago. V dvojnem dnu prtljažnega prostora je nekaj praktičnih predalov za drobnarije in prostor za prtljažni rolo. Dno prtljažnika je v vsakem primeru ravno.

Notranjost je izdelana iz na otip prijetnih materialov, le tkanina, v katero so odeti sedeži, bi bila lahko malce manj groba. Ergonomija voznikovega prostora je zgledna, upravljanje vozila enostavno. Dodatno udobje potnikom prinašata dvopodročna samodejna klimatska naprava in infozabavni sistem, ki pa mu je v testni različici manjkala navigacijska funkcija. Uporabniki pametnih telefonov, ki podpirajo apple carplay in android auto protokol zrcaljenja, bodo lahko za navigacijo uporabili kar svoje naprave.

Živahnost smo zaman iskali

Potniki na zadnjih sedežih se ne bodo pritoževali.
Potniki na zadnjih sedežih se ne bodo pritoževali.
Vstopni turbobencinski trivaljnik je po našem mnenju preslaboten za pogon takšnega karavana, še posebno kadar imamo opraviti s polno naloženim vozilom. Motorju hitro poide sapa, o kakšni živahnosti ni ne duha ne sluha. Za nezahtevne voznike, ki se bodo navadili njegovih zakonitosti delovanja, bo verjetno zadoščal, tistim, ki od avtomobila zahtevate poskočnost in dinamično vožnjo, pa bi svetovali nakup zmogljivejšega 1,4-litrskega turbobencinskega štirivaljnika ali 1,6-litrskega turbodizla, ki sta prav tako na izbiro pri ceedu SW. Pri zadnjih bi se za dodatno udobje odločili za doplačilo za samodejni 7-stopenjski menjalnik; pri različici z vstopnim bencinarjem je na voljo zgolj 6-stopenjski ročni menjalnik.

Sicer pa je vožnja s ceedom prijetna in udobna, avtomobil se dobro drži ceste. K dobri legi pripomoreta izboljšano vzmetenje in podvozje. Svoje prispeva tudi Kijin serijsko vgrajeni pomožni stabilnostni program VSM, ki omogoča vgradnjo vektorskega navora s tehnologijo zaviranja. Ta inteligentno zavira notranji kolesi, s tem pa zmanjša podkrmarjenje v ovinkih.

Sodobni asistenti

Testni ceed je bil opremljen s številnimi sodobnimi vozniškimi pripomočki, vključno s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za aktivno ohranjanje voznega pasu, opozorilom ob zmanjšani zbranosti voznika in samodejno zatemnitvijo snopa dolgih luči. Pohvalimo lahko enostavno možnost izklopa sistema za aktivno ohranjanje voznega pasu, ki je na nekaterih cestah bolj zgaga kot korist.


Kia ceed sportswagon nas je navdušil s prostornostjo in uporabnostjo. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Kia ceed sportswagon nas je navdušil s prostornostjo in uporabnostjo. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije