TEST

Odpornejša fiesta

Objavljeno 17. december 2019 14.41 | Posodobljeno 17. december 2019 14.41 | Piše: Aljaž Vrabec

Fordov mestni malček raste in se krepi, toda s tem raste tudi cena, zato je glavno vprašanje, kakšen je namen tega avtomobila; praktičnost pred privlačnostjo.

Ford fiesta active je različica mestnega avtomobila, ki se bolje znajde na makadamu, zaščitna plastika pa lažje prenese praske vej in kamenja. FOTO: Boštjan Okorn
Športni terenci ostajajo največji hit avtomobilskega trga, zato jih oblikovalci poskušajo posnemati, četudi na ceste pošiljajo povsem drugačen model. Eden takšnih je ford fiesta. Odkar je prišla na trg, je v naši podzavesti zapisana kot majhen mestni avtomobil, pri katerem sta v ospredju praktičnost in ekonomičnost, toda z leti se to spreminja, razvojniki pa morajo skrbeti tudi za udobnost.

Spet je zrasla

Fiesta vsakič malce zraste: zdaj meri kanček čez štiri metre, prav tako so bolj izrazite linije, zato deluje še večja, kot je sicer. Od tal je sicer dvignjena za slaba dva centimetra več kot osnovna fiesta, a še ni športni terenec. Kljub temu se pod oznako active skriva različica, ki se bolje znajde na makadamu, zaščitna plastika pa lažje prenese praske vej in kamenja.

image
Voznikov delovni prostor je že znan iz običajne fieste. FOTO: Boštjan Okorn
Prostornosti je vsaj spredaj dovolj. Tudi višjerasli potniki lahko sedejo za volan ali pa sedijo na sovoznikovem sedežu, medtem ko je zadaj bolj tesno; otroci nimajo težav, za odrasle pa je bolje, da niso preveč veliki in obilni. Odlagalnih prostorov je dovolj, vse je priročno in logično razporejeno, v prtljažniku je prostora za 311 litrov.
V primerjavi z osnovno fiesto je različica active dva centimetra višje od tal.

Praktičnost na prvem mestu

Notranjost je kljub temu bolj praktična kot privlačna. Marsikatera od konkurenčnih znamk (predvsem francoske) ponuja privlačnejšo notranjo podobo in bolj izbrane materiale, enako velja za obliko armaturne plošče. Fiesta ne naredi posebnega vtisa, saj je vse precej neizrazno in hladno, brez presežnikov je tudi info-zabavni vmesnik. Kljub temu je vse logično in na pravem mestu. Uporabniška izkušnja ne trpi.

Dobra lega na cesti

image
V prtljažni prostor pospravimo za 311 litrov prtljage. FOTO: Boštjan Okorn
Še najboljše so vozne lastnostni, predvsem lega na cesti. Volan je direkten, parkiranje lahkotno, tudi v ovinkih ima voznik občutek, da pelje večji (boljši) primerek. Pod pokrovom je litrski motor ecoboost s 100 konjskimi močmi (74 kW), kar je za to velikost (4,1 metra) povsem dostojna konjenica, ki do stotice pospeši v 12,2 sekunde in končno hitrost doseže pri 180 kilometrih na uro. Prenos moči opravlja šeststopenjski samodejni menjalnik, ki je zelo vozniški (prijetno odziven, brez nadležnega čakanja), pogon je razumljivo dvokolesni. Poraba je bila dobrih sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, vendar priznam, da moja desna noga ni bila najlažja.

image
Otroci bodo zadaj sedeli udobno, odrasli malo manj. FOTO: Boštjan Okorn
Fiesta ima precej varnostnih pripomočkov (hvalim predvsem žaromete in samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi), vprašanje je le, koliko ste pripravljeni odšteti za dodatno opremo. Notri imate lahko tako rekoč vse, kar je dandanes v uporabi, zato je vozniška izkušnja še boljša, ampak kaj hitro naraste tudi cena, ki ni več skladna s prvotnim namenom tega modela – da je mestni malček. Cena 23.080 evrov je vendarle malce preveč za takšen avtomobil, pa čeprav slovenski uvoznik ponuja popust do dveh tisočakov.

Ford fiesta active 1.0 ecoboost

Ford fiesta active 1.0 ecoboost
Motor: trivaljni turbobencinski motor
Gibna prostornina: 998 cm3
Največja moč: 73,5 kW (100 KM) pri 6000 vrt./min
Največji navor: 170 Nm med 1500 in 4500 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1184 kg
Mere (D/Š/V): 4068/1756/1498 mm
Medosna razdalja: 2493 mm
Prostornina prtljažnika: 311 l
Posoda za gorivo: 42 l
Najvišja hitrost: 180 km/h
Pospešek do 100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva: 7,2 l/100 km
Izpust CO2: 118 g/km
Uradni zastopnik: Summit motors Ljubljana
Maloprodajna cena: 23.080 evrov (serijski model 16.480 evrov)
Euro NCAP: ***** (2017)
Deli s prijatelji