BLISKAVICA ZA MOBILCE

Mobilnim fotografom dajejo svetlobo

Soustanovitelj in vodja LIT Vision Marko Pirc s svojim LIT Flashem na kickstarterju opozarja nase v svetu mobilne fotografije.
Fotografija: Bodo mobilni telefoni izrnili vrhunske fotoaparate? FOTO: Osebni arhiv
Odpri galerijo
Bodo mobilni telefoni izrnili vrhunske fotoaparate? FOTO: Osebni arhiv

Včasih so otroci radi prisluhnili pravljici Ele Peroci Moj dežnik je lahko balon, danes pa staro in mlado ugotavlja: moj telefon je lahko fotoaparat. Vse boljše kamere v pametnih telefonih namreč omogočajo prave fotografske mojstrovine, ob pomoči dodatne svetlobe pa sploh. Na tem področju trende postavlja Marko Pirc z Orkljevca v občini Mirna Peč, soustanovitelj in vodja LIT Vision, ki s svojim LIT Flashem opozarja nase v svetu fotografije in mobilne telefonije. Pred tem so na spletni platformi kickstarter že uspešno speljali projekt s svetlomerom Lumu.

Tema ni več ovira

»LIT Flash je ksenonska fotografska bliskavica, ki deluje v kombinaciji s kamero na pametnem telefonu. Z njo lahko tudi mobilni fotografi uporabljajo del opreme, ki je značilna za klasično fotografijo,« pojasni Marko, ki je tudi sam fotograf, s tehnologijo pa na ti. »Stremim k odgovorni uporabi tehnologije. To pomeni, da z novimi tehnologijami na boljši in cenejši način rešujem težave. Mnogi tovrstni produkti so sami sebi namen in poskušajo prodreti na podlagi začasnih tehnoloških trendov, a ne izboljšajo kakovosti bivanja,« razkrije svojo filozofijo.

Bodo mobilni telefoni izrnili vrhunske fotoaparate? FOTO: Osebni arhiv
Bodo mobilni telefoni izrnili vrhunske fotoaparate? FOTO: Osebni arhiv
Digitalne zrcalnorefleksne kamere (DSLR) ne nosi pogosto s sabo, ker je težka in okorna, vse pogosteje pa fotografira s telefonom. »Fotografije, posnete s pametnimi telefoni zadnje generacije, so pogosto že povsem primerljive s tistimi, ki jih posnamemo s profesionalnim fotoaparatom. Le slaba svetloba je za pametni telefon še vedno velika težava. Z zunanjo ksenonsko bliskavico se lahko mobilni fotografi preizkusijo tudi v produktni, portretni, športni, kreativni in drugih vrstah fotografije, kjer naravna svetloba ni nujna za res dober rezultat,« pojasni, kako je nastala inovacija.

Prezgodaj so zakikirikali

Od ideje do delujočega prototipa gre razmeroma hitro, tudi v manj kot pol leta. »Če do prototipa potrebuješ šest mesecev, je do končanega produkta potrebnih še šest do 12 mesecev. Izvedba kampanje na kickstarterju vzame dva do tri mesece in poteka hkrati z dokončevanjem prototipa,« pa Marko o tem, kako so inovacijo predstavili svetu.

Marku ne manjka idej. FOTO: Osebni arhiv
Marku ne manjka idej. FOTO: Osebni arhiv
Odločil se je za kickstarter, spletno platformo, na kateri za določeno idejo namensko zbirajo denar. Praviloma za zagonska sredstva prispevajo tisti, ki jih ideja navduši. »To je najcenejši in najhitrejši način za doseganje čim več ljudi, saj je tveganje razmeroma majhno. Dodatno je to eden izmed redkih dobrih testov ideje, pri čemer ti prvi vlagatelji že komentirajo produktno zasnovo, predlagajo dodatne funkcionalnosti, povejo o tem še svojim prijateljem,« pojasni Marko.

Odziv na LIT Flash je bil pozitiven, a projekta ni podprlo toliko ljudi, kot so pričakovali. »Po dodatnih izračunih smo se pri zbranih 65.000 dolarjih (cca 57.000) evrih odločili, da kampanjo prekinemo in odložimo idejo v predal. Analize in pogovori z ljudmi iz industrije so nas pripeljali do spoznanja, da smo z idejo stopili na trg nekaj let prezgodaj in je smiselno počakati, da trg fotomobilcev dozori,« pojasni Marko. Medtem pa se bo že domislil kakšne druge izboljšave ...

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije