BLISKAVICA ZA MOBILCE
Mobilnim fotografom dajejo svetlobo
Soustanovitelj in vodja LIT Vision Marko Pirc s svojim LIT Flashem na kickstarterju opozarja nase v svetu mobilne fotografije.
Odpri galerijo
Včasih so otroci radi prisluhnili pravljici Ele Peroci Moj dežnik je lahko balon, danes pa staro in mlado ugotavlja: moj telefon je lahko fotoaparat. Vse boljše kamere v pametnih telefonih namreč omogočajo prave fotografske mojstrovine, ob pomoči dodatne svetlobe pa sploh. Na tem področju trende postavlja Marko Pirc z Orkljevca v občini Mirna Peč, soustanovitelj in vodja LIT Vision, ki s svojim LIT Flashem opozarja nase v svetu fotografije in mobilne telefonije. Pred tem so na spletni platformi kickstarter že uspešno speljali projekt s svetlomerom Lumu.
Odziv na LIT Flash je bil pozitiven, a projekta ni podprlo toliko ljudi, kot so pričakovali. »Po dodatnih izračunih smo se pri zbranih 65.000 dolarjih (cca 57.000) evrih odločili, da kampanjo prekinemo in odložimo idejo v predal. Analize in pogovori z ljudmi iz industrije so nas pripeljali do spoznanja, da smo z idejo stopili na trg nekaj let prezgodaj in je smiselno počakati, da trg fotomobilcev dozori,« pojasni Marko. Medtem pa se bo že domislil kakšne druge izboljšave ...
Izjemne nove možnosti
S svetlomerom Lumu so šli na kickstarter leta 2013, ko je projekt podprlo 2500 ljudi. »Proti koncu leta 2012 smo že vedeli, da bi radi Lumu pripeljali na kickstarter, vendar nismo pričakovali, da bo odziv tako velik in da bo to preraslo v resno podjetje.
Smo pa spoznali, kako izjemen je internet. Nekdo v majhni Sloveniji lahko zdaj svojo idejo predstavi in prodaja vsemu svetu, ne da bi kupce sploh srečal. To prej ni bilo mogoče.«
S svetlomerom Lumu so šli na kickstarter leta 2013, ko je projekt podprlo 2500 ljudi. »Proti koncu leta 2012 smo že vedeli, da bi radi Lumu pripeljali na kickstarter, vendar nismo pričakovali, da bo odziv tako velik in da bo to preraslo v resno podjetje.
Smo pa spoznali, kako izjemen je internet. Nekdo v majhni Sloveniji lahko zdaj svojo idejo predstavi in prodaja vsemu svetu, ne da bi kupce sploh srečal. To prej ni bilo mogoče.«
Tema ni več ovira
»LIT Flash je ksenonska fotografska bliskavica, ki deluje v kombinaciji s kamero na pametnem telefonu. Z njo lahko tudi mobilni fotografi uporabljajo del opreme, ki je značilna za klasično fotografijo,« pojasni Marko, ki je tudi sam fotograf, s tehnologijo pa na ti. »Stremim k odgovorni uporabi tehnologije. To pomeni, da z novimi tehnologijami na boljši in cenejši način rešujem težave. Mnogi tovrstni produkti so sami sebi namen in poskušajo prodreti na podlagi začasnih tehnoloških trendov, a ne izboljšajo kakovosti bivanja,« razkrije svojo filozofijo.Digitalne zrcalnorefleksne kamere (DSLR) ne nosi pogosto s sabo, ker je težka in okorna, vse pogosteje pa fotografira s telefonom. »Fotografije, posnete s pametnimi telefoni zadnje generacije, so pogosto že povsem primerljive s tistimi, ki jih posnamemo s profesionalnim fotoaparatom. Le slaba svetloba je za pametni telefon še vedno velika težava. Z zunanjo ksenonsko bliskavico se lahko mobilni fotografi preizkusijo tudi v produktni, portretni, športni, kreativni in drugih vrstah fotografije, kjer naravna svetloba ni nujna za res dober rezultat,« pojasni, kako je nastala inovacija.
Prezgodaj so zakikirikali
Od ideje do delujočega prototipa gre razmeroma hitro, tudi v manj kot pol leta. »Če do prototipa potrebuješ šest mesecev, je do končanega produkta potrebnih še šest do 12 mesecev. Izvedba kampanje na kickstarterju vzame dva do tri mesece in poteka hkrati z dokončevanjem prototipa,« pa Marko o tem, kako so inovacijo predstavili svetu.Odločil se je za kickstarter, spletno platformo, na kateri za določeno idejo namensko zbirajo denar. Praviloma za zagonska sredstva prispevajo tisti, ki jih ideja navduši. »To je najcenejši in najhitrejši način za doseganje čim več ljudi, saj je tveganje razmeroma majhno. Dodatno je to eden izmed redkih dobrih testov ideje, pri čemer ti prvi vlagatelji že komentirajo produktno zasnovo, predlagajo dodatne funkcionalnosti, povejo o tem še svojim prijateljem,« pojasni Marko.
Odziv na LIT Flash je bil pozitiven, a projekta ni podprlo toliko ljudi, kot so pričakovali. »Po dodatnih izračunih smo se pri zbranih 65.000 dolarjih (cca 57.000) evrih odločili, da kampanjo prekinemo in odložimo idejo v predal. Analize in pogovori z ljudmi iz industrije so nas pripeljali do spoznanja, da smo z idejo stopili na trg nekaj let prezgodaj in je smiselno počakati, da trg fotomobilcev dozori,« pojasni Marko. Medtem pa se bo že domislil kakšne druge izboljšave ...