KATALOG IZDELKOV

FOTO: Kako je mogoče, da v Sloveniji za enak izdelek plačamo 80 odstotkov več?

Objavljeno 19. februar 2019 09.12 | Posodobljeno 19. februar 2019 12.07 | Piše: A. L.

Bralec je primerjal cene z Italijo.

Simbolična fotografija. FOTO: Shutterstock
LJUBLJANA – Mnogi menijo, da se cene izdelkov v trgovinah ne razlikujejo preveč, sploh pri istem trgovcu pri nas in v tujini. A to je žal zelo daleč od resnice.

Bralec je primerjal italijanski katalog diskontnega trgovca in našega. Našel je nekaj primerov precej različnih cen. Med njimi je izpostavil riž v enaki embalaži in enake teže. Cena pa takšna: v italijanskem diskontnem trgovcu 1,49 evra, v slovenskem 2,69 evra. Glede na italijansko ceno je slovenska kar 80 odstotkov višja. »Druge cene: isti napitki v povprečju pri nas 30 odstotkov dražji, siri celo do 40 odstotkov, isti jogurt za 30 odstotkov dražji ... Nekatere stvari celo dvakrat dražje. Identičen komplet vžigalnikov, ki so pri nas tik ob blagajni, je tam tudi v Italiji. Tam je cena 0,74, pri nas 1,49. In tako naprej.«

image
Cena pri nas in pri sosedih. FOTO: Bralec poročevalec

Pri diskontnem trgovcu so pojasnili, da je osnovna filozofija njihovega podjetja osredotočenost na samo 'bistvo' trgovine: »Naše glavno vodilo je kupcem vedno nuditi izdelke najvišje kakovosti po najnižji ceni, čemur so podrejeni vsi naši poslovni procesi.« Hkrati pa dodajajo, da na prodajno ceno vpliva mnogo dejavnikov, zaradi česar prihaja do razlik v cenah izdelkov na posameznih tržiščih držav: »Četudi so izdelki enaki, so nabavne cene za avstrijski, italijanski in slovenski trg pogosto različne, razlikujejo pa se tudi logistični in drugi stroški poslovanja. Pri oblikovanju cen se vedno prilagodimo lokalnemu trgu in pričakovanjem kupcev. Tako boste tudi v Sloveniji našli precej izdelkov, ki so cenejši kot na avstrijskem in italijanskem trgu, seveda pa tudi takšne, ki so dražji.«

Iz diskontnega trgovca sporočajo, da vse prihranke, ki nastanejo z zniževanjem stroškov, v obliki znižanih cen v celoti prenesejo na svoje kupce: »To je najpomembnejši princip diskontne prodaje, ki na vseh ravneh optimizira procese z namenom, da našim kupcem ponudimo največ. Na tovrsten način torej našim kupcem omogočamo izdelke najvišje kakovosti po najnižji ceni prav vsak dan.«
Deli s prijatelji