JEKLENI KONJIČKI

FOTO: Divja mačka na elektriko

Objavljeno 18. julij 2019 22.22 | Posodobljeno 18. julij 2019 22.22 | Piše: Blaž Kondža

Jaguar i-pace, evropski avto leta 2019, ki ga poganja elektrika, je na voljo tudi slovenskim ljubiteljem te tradicionalne britanske znamke.

Jaguar i-pace je že lep čas na voljo tudi v Sloveniji – vstopna različica S bo stala od 79.962 evrov. Fotografije: Blaž Kondža
Slovenski kupci lahko že lep čas naročijo električno gnanega jaguarja i-pace, nedavno pa smo imeli tudi avtomobilistični novinarji priložnost preizkusiti tega zanimivega športnega terenca, ki je letos prejel naziv evropski avtomobil leta. Električni športni terenec, katerega masko krasi divja mačka, je po videzu predvsem športen in prav nič terenski. Ker njegova medosna razdalja znaša skoraj tri metre, i-pace ponudi zelo prostorno in udobno notranjost; presenetljivo dobro se sedi tudi zadaj. Prtljažni prostor ni od muh – v njem je za 656 litrov prtljage prostora oziroma za 1453 litrov, če so zadnji sedeži zloženi.

470
kilometrov naj bi prevozil z enim polnjenjem.

Lastni pogonski akumulator in elektromotorja

image
Moč okroglih 400 konjev se prenaša na vsa štiri kolesa.
Jaguarjevi inženirji so za i-pace razvili novi litij-ionski pogonski akumulator z zmogljivostjo 90 kWh in ga namestili karseda nizko na sredini med obema osema, s čimer so dosegli nizko težišče in popolno porazdelitev teže v razmerju 50 : 50. Shranjena energija poganja dva v jaguarju zasnovana elektromotorja, ki sta ob glavnih oseh in razvijeta največjo skupno moč 400 konjev (294 kW) in navor 696 Nm. To v praksi pomeni, da i-pace pospeši v 4,8 sekunde od 0 do 100 km/h. Dodajmo, da je pogon štirikolesni in kot tak poskrbi za dober oprijem koles v različnih razmerah.

Zavidljiv doseg

image
Voznikov prostor je v celoti digitaliziran.
Tovarniške meritve po standardu WLTP pravijo, da bi z napolnjenim pogonskim akumulatorjem prevozili 470 kilometrov. Na hitri 50-kilovatni polnilnici z enosmernim tokom bi prazen akumulator do 80 odstotkov zmogljivosti napolnili v 85 minutah – tako tovarna. K gospodarni rabi električne energije gotovo prispeva navigacijski sistem, ki prouči topografijo poti do cilja in na podlagi podatkov iz prejšnjih potovanj, na primer, o načinu vožnje, za kar največjo podporo vozniku zelo natančno izračuna prilagojen doseg in stanje polnjenja baterije.

image
Zaradi velike medosne razdalje imajo potniki na voljo veliko prostora – tudi zadaj.
Na slovenskem trgu je avtomobil že na voljo, in sicer v treh opremskih izvedenkah S, SE in HSE; vstopni model i-pace S stane od 79.962 evrov. Po naših podatkih nosita slovenske registrske tablice že dva primerka i-pace. 

image
Pogrezljive vratne kljuke so simpatičen detajl.
Deli s prijatelji