TEST

Iz C3 je krepko zrasel aircross: večji odmik od tal, a samo sprednji pogon (FOTO)

Naslednji citroën v množici mestnih terencev.
Fotografija: C3 aircross v tretji generaciji, precej večji je od predhodnika.
Odpri galerijo
C3 aircross v tretji generaciji, precej večji je od predhodnika.

Citroën zadnje mesece kar prenavlja svojo modelno paleto. Po dolgih pripravah je pred koncem leta poslal na trg povsem nov model C3, zdaj je nared še C3 aircross, ki mu je v marsičem podoben, a je bistveno večji – deluje kot družinski prevoznik. C3 aircross letnik 2025 je tretja generacija modela s tem imenom. V dolžino meri 439 centimetrov, kar je 23 centimetrov več od predhodnika in celo 38 centimetrov več, kot je dolg novi C3. To je res precejšnja razlika.

Robustnejši videz

Dizajn je zanimiv, ni pa izviren, saj takoj prepoznamo, da je osnova zanj prav C3. Morda deluje še malo bolj robustno, tudi odmik od tal je nekoliko večji, 20 centimetrov. Seveda pa to ni terenec, saj ima samo sprednji pogon. Notranjost je prav tako sorodna tisti v C3, z razmeroma majhnim volanskim obročem in ozkim pasom za prikaz vozniških podatkov nad njim. Sredi armaturne plošče je pri boljši opremi manjši večfunkcijski zaslon na dotik, pri vstopni pa držalo za pametni telefon, prek katerega po želji prenašate, gledate, poslušate različne informacije. Sprednja sedeža sta široka, pri boljši opremi še dodatno odebeljena.

Druga vrsta je pričakovano bolj prostorna kot v C3, še posebno v petsedežni izvedbi. Vseeno pogrešam kak vzdolžni pomik. V sedemsedežni varianti je druga vrsta pomaknjena bolj naprej. Prtljažnik v petsedežni izvedbi meri 470 litrov, v sedemsedežni je ob postavljeni zadnji vrsti, v katero se dostopa le z voznikove strani, prostora malo, če je zložena, pa ga je za 330 litrov.

Udobna vožnja

Tudi aircross ima tako kot C3 zadaj neke vrste hidravlično vzmetenje, ki naj poudarja udobnost vožnje. Pri pogonih je možnosti več, osnova je 1,2-litrski bencinski turbo trivaljnik (moč 74 kW) z ročnim menjalnikom, naslednja možnost je blagi hibrid, ki istovrstni motor v močnejši izvedbi (moč 100 kW) kombinira z električnim, vgrajenim v samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Lahko pa je novi aircross tudi povsem električen z baterijo s 44 ali 54 kWh.

Novinca tako kot C3 izdelujejo v Trnavi na Slovaškem, morda bosta oba v prihodnje prihajala tudi iz Kragujevca, kjer naj bi bila sicer primarna proizvodnja sorodnega modela fiat grande panda. C3 aircross je v povprečju za dva tisočaka dražji od modela C3. Z vstopnim bencinskim motorjem stane najmanj 18.500 evrov, ta izvedba naj bi bila za kupce tudi najbolj zanimiva.

Blagi hibrid, ki je na voljo od srednje opreme naprej, velja najmanj 23.500 evrov, povsem električni aircross pa 27 tisočakov pred subvencijo. To je cena za izvedbo z manjšo baterijo, močnejša bo na voljo pozneje. Električni C3 aircross je možen le v izvedbi s petimi sedeži. Letos nameravajo pri nas prodati 480 bencinskih in hibridnih aircrossov ter le 30 električnih.

Druga vrsta je v petsedežni izvedbi zelo prostorna. FOTOGRAFIJI: Gašper Boncelj
Druga vrsta je v petsedežni izvedbi zelo prostorna. FOTOGRAFIJI: Gašper Boncelj

Pogon je lahko bencinski, hibriden ali električen. FOTO: Gašper Boncelj
Pogon je lahko bencinski, hibriden ali električen. FOTO: Gašper Boncelj

Za volanom je tako kot v C3, na osnovi katerega je izdelan. FOTO: Gašper Boncelj
Za volanom je tako kot v C3, na osnovi katerega je izdelan. FOTO: Gašper Boncelj

C3 aircross ima podoben dizajn kot C3. FOTO: Gašper Boncelj
C3 aircross ima podoben dizajn kot C3. FOTO: Gašper Boncelj

V petsedežni izvedbi je prtljažnik precej prostoren. FOTO: Gašper Boncelj
V petsedežni izvedbi je prtljažnik precej prostoren. FOTO: Gašper Boncelj

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije