FORD ECOSPORT
FOTO: Mali mestni šminker
Ford ecosport je predstavnik vedno bolj razširjenega razreda malih suvov; paket opreme ST-line daje precej športen vtis, tudi najmočnejši trivaljnik kar lepo potegne.
Odpri galerijo
S kompaktnimi suvi in križanci je proizvajalcem avtomobilov padla sekira v med. Saj ne da niso prikupni, pregledni, udobni in nekateri tudi prav poskočni, le njihova cena je precej zasoljena. Ampak kupcev to, kot kaže, ne moti, saj njihova prodaja raste in raste. »Če se pa tako fino visoko sedi,« večinoma slišimo kot argument za nakup. A za to je treba odšteti za četrtino ali petino več evrčkov, kolikor bi jih dali za primerljiv navaden avto v istem razredu.
Kabina je udobna in funkcionalna, predvsem pa pregledna. Delno usnjeni sedeži omogočajo dober oprijem, le ročica menjalnika je morda malce nizko glede na višino krmila in precej visoko sedenje. Medtem ko se spredaj prav dobro sedi, pa je zadaj precej tesneje. Prtljažnik je povsem soliden, da pa se ga povečati na spodobnih 1200 litrov. In ko smo že pri prtljažniku: stransko odpiranje vrat je res drugačno in enostavnejše za manjše osebe, a tudi precej nepraktično, še sploh pri parkiranju v mestu.
140
KM je ravno dovolj za takšen avto.
KM je ravno dovolj za takšen avto.
Športni videz
Ford ecosport je strašno simpatičen avto. Njegova prenovljena oblika ima precej športne linije, še sploh z dodatki v paketu ST-line, mogoče pa si je omisliti še t. i. stilske pakete, ki še bolj nafrizirajo njegov videz: testni ecosport je imel zajeten zadnji spojler in dodatno zatemnjene zadnje šipe. V paketu opreme ST-line so že v osnovi 17-palčna lahka platišča, naš model pa je bil opremljen z 18-palčnimi kolesi. V kombinaciji s športnim vzmetenjem velike nizkopresečne pnevmatike poskrbijo za dober oprijem, a tudi precej tršo vožnjo. V usnje odeti volan je bil v testnem modelu ogrevan, prav tako prednja sedeža in vetrobransko steklo. Osrednje mesto armaturne plošče zaseda osempalčni za dotik občutljiv lcd-zaslon, na katerem upravljamo tako rekoč vse, na voljo pa so tudi klasični gumbi na volanu in klimatski napravi. Fordov infozabavni sistem SYNC 3 se razume tako z androidnimi kakor Applovimi pametnimi telefoni, hecno pa je, da pri iphonu, ko prekineš bluetooth povezavo, glasnost ostane na maksimumu. In to prav vsakokrat.Preglednost na visoki ravni
Kabina je udobna in funkcionalna, predvsem pa pregledna. Delno usnjeni sedeži omogočajo dober oprijem, le ročica menjalnika je morda malce nizko glede na višino krmila in precej visoko sedenje. Medtem ko se spredaj prav dobro sedi, pa je zadaj precej tesneje. Prtljažnik je povsem soliden, da pa se ga povečati na spodobnih 1200 litrov. In ko smo že pri prtljažniku: stransko odpiranje vrat je res drugačno in enostavnejše za manjše osebe, a tudi precej nepraktično, še sploh pri parkiranju v mestu.
Doplačila hitro dvignejo ceno
Ford tudi pri ecosportu ponuja vrsto varnostnih pomagal, a vsa razen elektronskega sistema stabilnosti (ESC) in ABS so na voljo za doplačilo. No, zagon brez ključa, tempomat, samodejni vklop žarometov in brisalci s senzorjem za dež so vključeni v ceno, za sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu pa je že treba doplačati. V testnem modelu je bil infotainment nadgrajen z navigacijo in večjim zaslonom, za dober zvok pa je skrbel B&O zvočni sistem, medtem ko so pri parkiranju pomagali senzorji spredaj in zadaj in še zadnja kamera.Živahni, a žejni trivaljnik
Za konec poglejmo še najmočnejšega izmed bencinskih trivaljnikov ecoboost s 140 konji. Ecosport s tem motorjem je prav živahen. Kot je pri evropskih fordih že v navadi, se tudi ta res dobro drži ceste. In ko pritisneš na alu pedal za plin in ko zapiska turbinica, trivaljnik pa razvije kar nekam hrumeč zvok, si misliš, kako fino bi bilo voziti tisto najmočnejšo 200-konjsko različico. To pač ni športni avto, čeprav želi biti. Na splošno ima ecoboost dovolj navora in moči za udobno in varno vožnjo, le poraba ni njegova vrlina. Tistega 5,2 litra kombinirane porabe je tako rekoč misija nemogoče, realneje je govoriti o dveh, tudi poltretjem litru več. Tistih 140 konjev zahteva svoje.Ford ecosport ST-line 1.0 ecoboost 103 kWMotor: trivaljni bencinski s turbopolnilnikom
Gibna prostornina: 999 cm3
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 60+300 vrt./min
Največji navor: 180 Nm pri 4400 vrt./min
Pogon: prednji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1273 kg
Največja dovoljena masa: 1730 kg
Mere (D/Š/V): 4096/1765/1653 mm
Medosna razdalja: 2519 mm
Prostornina prtljažnika: 334/1238 l
Posoda za gorivo: 52 l
Najvišja hitrost: 186 km/h
Poraba goriva (EU): 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Izpust CO2: 119 g/km
Uradni zastopnik: Summit motors Ljubljana
Maloprodajna cena: 22.520/27.410 evrov (25.610 s popustom) testni model
Euro NCAP: **** (2013)
Gibna prostornina: 999 cm3
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 60+300 vrt./min
Največji navor: 180 Nm pri 4400 vrt./min
Pogon: prednji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1273 kg
Največja dovoljena masa: 1730 kg
Mere (D/Š/V): 4096/1765/1653 mm
Medosna razdalja: 2519 mm
Prostornina prtljažnika: 334/1238 l
Posoda za gorivo: 52 l
Najvišja hitrost: 186 km/h
Poraba goriva (EU): 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Izpust CO2: 119 g/km
Uradni zastopnik: Summit motors Ljubljana
Maloprodajna cena: 22.520/27.410 evrov (25.610 s popustom) testni model
Euro NCAP: **** (2013)
Predstavitvene informacije
Komentarji:
19:00
Na nastopu sem oblečen