SPLETNA TRGOVINA

Vsak četrti Slovenec nakupuje prek spleta

Objavljeno 26. februar 2016 13.45 | Posodobljeno 26. februar 2016 13.45 | Piše: Maja Kepic

Pred leti smo Slovenci na spletu pretežno kupovali le računalnike in belo tehniko, sledil je razcvet spletne trgovine z oblačili, zdaj pa na internetu kupujemo tudi zobne ščetke in toaletni papir. Še vedno najbolj zaupamo domačim spletnim trgovcem.

Vir: Mimovrste

Bližal se je pomembni družabni dogodek, na katerega sem bila povabljena, in kot večina žensk sem se že nekaj dni prej ukvarjala z vprašanjem, kaj bom oblekla. Nakar se mi je – med čisto mimobežnim brskanjem po facebooku – pred očmi pojavil oglas za čudovite usnjene hlače z visokim pasom in atraktivno zlato zadrgo. V hipu sem vedela, da je to kos, ki bi ga – če bi ga videla v trgovini – želela vsaj pomeriti. A kdo za vraga še ima čas za zamudno tekanje po trgovskih središčih? Tega tako ali tako nikoli nisem posebno rada počela. Kliknila sem na oglas, izpolnila zahtevani obrazec in naslednjo sekundo so hlače že bile na poti k meni. »Kot luč na koncu predora,« sem še isto popoldne navdušeno razlagala prijateljici.

Več kot pol milijona kupcev

Po podatkih na spletni strani MOSS (Merjenje obiskanosti spletnih strani) je Slovencev, ki nakupujejo v spletnih trgovinah, iz leta v leto več. Število ljudi, ki v (slovenskih ali tujih) spletnih prodajalnah nakupujejo najmanj nekajkrat na leto, se je v zadnjih letih povečalo za 17 odstotkov. Uporabnikov naj bi bilo že več kot 570.000. Raziskava spletnih nakupovalnih navad Spletni trgovec leta, ki sta jo nedavno opravila portal ceneje.si in Valicon, kaže, da že 85 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta kupuje prek spleta, 52 odstotkov jih spletne nakupe opravlja pogosto ali intenzivno. Njihovo število in intenziteta vztrajno rasteta, prav tako kot čezmejno nakupovanje, ki ima v Evropski uniji še velik potencial za rast.

Naša največja spletna trgovina Mimovrste, ki velja za nekakšen slovenski Amazon, ima zavidljive rezultate. »Začeli smo kot startup, decembra 2015, po dobrem desetletju delovanja, pa smo imeli že več kot 520.000 registriranih uporabnikov,« pove Lea Benedejčič iz podjetja Mimovrste. Med njihovimi kupci v razmerju 7:3 prevladujejo moški. »Kot zanimivost lahko povemo, da je med registiranimi uporabniki najpogostejše ime Marko, med uporabnicami pa Maja,« pojasni Bajžljeva. Njihove starosti in izobrazbe ne spremljajo. »Vemo pa, da jih največ prihaja iz osrednje Slovenije, zatem iz Štajerske in Gorenjske. Med registriranimi uporabniki jih je tako največ iz Ljubljane, sledijo Maribor, Kranj in Celje.«

Od računalnikov do toaletnega papirja

Kupci lahko na Mimovrste izbirajo med več kot 90.000 izdelki, v kar 16 oddelkih – od oddelka Računalništvo, Bela tehnika do oddelkov Otroška oprema, Za male živali, Oblačila in obutev, Vrt in orodje … »Glede na pestrost oddelkov v naši trgovini imamo tako na voljo proizvode višje cenovne vrednosti kot tudi take, ki so zelo poceni. Cene se gibljejo od manj kot evro do več kot tisoč evrov. Trudimo se, da imamo široko ponudbo za zahtevne kupce, ki iščejo dodano vrednost in luksuzne proizvode, kot tudi take za manj zahtevne ali cenovno občutljivejše kupce,« razloži Lea Benedejčič. Največjo rast prometa so zaznali v letu 2015 na oddelkih Oblačila in obutev, Igrače, Zdravje in lepota, Za male živali ter Vrt in orodje. »Računalništvo, Gospodinjski aparati in Avdio-video pa še vedno ostajajo tisti, ki prinašajo največ prihodka,« doda sogovornica.

Trgovina Mimovrste je začela kot majhna, za računalništvo specializirana prodajalna s skladiščem na Jesenicah. »Oddelku Računalništvo so počasi sledili drugi bolj tehnično naravnani oddelki Avdio-video in Foto, nato Bela tehnika in Mali gospodinjski aparati. Marljivost nas je v 13 letih pripeljala do širjenja, s katerim smo postali največja spletna trgovina v Sloveniji. Tako lahko sledimo globalnim smernicam prodaje in ponudimo kupcem zelo širok nabor izdelkov – od pralnega stroja, pisarniškega stola do motornega olja, zobne ščetke in toaletnega papirja.«

Bomo kupovali le 
še prek spleta?

Podatki kažejo, da je globalni trg izdelkov hitre potrošnje v izjemnem porastu, v dveh letih naj bi se povečal skoraj za polovico. »Ti izdelki so cenovno relativno ugodni in se prodajajo hitro, saj kupec običajno ponavlja tovrstni nakup,« pojasni Benedejčičeva in doda: »Slovenski trg v zadnjih letih že sledi nekaterim globalnim smernicam spletne prodaje proizvodov hitre potrošnje. Vsekakor pa je premik v načinu nakupovanja povezan tudi s spremembami nakupovalnih navad, ki se pri nas še vedno spreminjajo nekoliko počasneje kot drugod po svetu. Za izdelke hitre potrošnje je globalno predvideno, da bodo še rastli, čemur se bomo posvečali tudi v prihodnje.«

Ne bi si upali trditi, da so fizični trgovini šteti dnevi, še poudari sogovornica, a mnogo prednosti spletne trgovine govori o njenem velikem potencialu. Ena teh je dostopnost. Spletna trgovina je prisotna tako rekoč kjer koli in kadar koli. Nakupujemo iz domačega naslanjača, ne zapravljamo časa za pot, ne iščemo parkirnega prostora ipd. Veliki prednosti sta tudi prilagodljivost in hiter odziv spremembam trga. Cena in kakovost storitve kupce prepričata, da na spletu kupujejo tudi zobne ščetke, pralni prašek, hrano za male živali ipd.

In kaj se je zgodilo z mojimi hlačami? Morala sem jih vrniti, ker so mi bile prevelike. To je za žensko vedno lepa novica, a na družabni dogodek sem vseeno odšla v stari garderobi, saj hlač prave velikosti nisem prejela pravočasno. Poleg tega je šlo še nekaj dodatnih evrov za poštnino, ki je večinoma na plečih kupca. Pod črto: s spletnim nakupom sem bila zadovoljna, a obenem priznam, da nas izdelek še vedno najbolj prepriča takrat, ko ga vidimo ne samo virtualno, ampak tudi v živo.

Bolj zaupamo domačim trgovcem

Podatki raziskave Spletni trgovec leta kažejo, da Slovenci bolj zaupamo domačim trgovcem, saj 43 odstotkov uporabnikov interneta še vedno nakupuje izključno v slovenskih spletnih trgovinah. A hkrati se je delež tistih, ki vsaj enega od desetih nakupov opravijo v tujini, v primerjavi z letom 2014 lani povečal za skoraj 12 odstotkov in predstavlja 57 odstotkov uporabnikov interneta. Pri tem je ljudi, ki več kot polovico nakupov opravijo prek tujih spletnih trgovin, 21 odstotkov, kar je dve odstotni točki več kot leto prej.

Kdo so najboljši

Na konferenci o spletnem nakupovanju sMind so podelili tudi nagrade najboljšim v 14 kategorijah. Na področju avto-moto je slavila trgovina Silux, v kategoriji dom in vrt Kralj žara, na področju fotografije pa trgovina Beseničar. Zmagovalka v kategoriji erotika je trgovina Svet erotike, v kategoriji hrana in pijača je slavila Malinca, v kategoriji male živali pa Zoohit. Spletna trgovina Anni je najboljša v računalništvu in zabavni elektroniki, v kategoriji lepota in zdravje se je na prvo mesto uvrstila trgovina moje-lece.si, portal funky.si je zmagal v kategoriji za otroke. Med tekstilnimi trgovinami najbolj zaupamo Obuti mački, Printink pa je najboljši spletni trgovec za pisarniške in šolske potrebščine. Zmagovalni trgovec s športno opremo je Extreme Vital, za telefonijo gizzmo.si, najboljši spletni nakupovalni center pa je postala trgovina Mimovrste. 

Deli s prijatelji