OBLETNICA IKONIČNE BARBIKE
Pri 60 ima vse, večno mlada je, samska in brez otrok
Vsako leto v 150 državah prodajo 58 milijonov punčk. Dvigala je prah, zdaj gre v korak s časom.
Odpri galerijo
Letos bo praznovala 60 let, a še vedno nima niti ene same gube. Svetlolasa ali rjavolasa, temnopolta in svetlopolta, barbika je še vedno uspešnica med punčkami, čeprav je nekajkrat dvignila tudi precej prahu. Ikonična igračka gre celo v korak s časom, le preverite njen profil na twitterju! Kljub izjemni konkurenci v industriji igrač vsako leto v več kot 150 državah prodajo 58 milijonov barbik. V industriji, kjer za uspeh velja, če se obdržiš od tri do pet let, je 60 let nekaj velikanskega, pravi Nathan Baynard, direktor oddelka za utrjevanje blagovne znamke Barbie na globalnem trgu.
Tistega leta njen preščipnjeni pas še ni bil tarča kritik. Njeno telo je pač ustrezalo tedanjim lepotnim idealom pa tudi oblačilom, materialom. Od takrat, ko je prvič prišla na trgovske police, pa je Mattel po več pritožbah glede njenih nerealnih mer napravil več prilagoditev, vpeljali so tudi različne telesne tipe in barve kože. Toda M. G. Lord, avtorica knjige Vedno barbika, pravi, da so kritike neupravičene: »Barbika je to, kar si želi biti otrok. Kako otrok vidi barbiko, je pogosto povezano s tem, kako mati tega otroka sprejema idejo feminizma. Težava ni v 30-centimetrski plastiki, ampak v kulturi, ženstvenosti, ideji feminizma.«
Več kot sto ljudi dela v Mattelovem studiu v El Segundu, predmestju Los Angelesa. Dizajn se začne s preprosto skico in nadaljuje s prototipom, za katerega poskrbi vojska strokovnjakov, od oblikovanja lutke, 3D-tiskanja, risanja obraza, urejanja pričeske do izbire tkanine, v katero bo oblečena, in vzorcev. Proces izdelovanja nove barbike traja od 12 do 18 mesecev, prototip nato pošljejo iz Kalifornije v tovarne na Kitajsko in Indonezijo, kjer se začne množična izdelava.
Barbika ni le uspeh med igračami, prisotna je tudi v družabnih medijih in je influencerka: na milijone sledilcev ima. Njeno polno ime je Barbie Millicent Roberts, prihaja iz izmišljenega mesta Willows; dekleta nagovarja neposredno, o svojem življenju in pomembnih aktualnih temah. Lani je blagovna znamka lansirala projekt Dream Gap, globalno pobudo za ozaveščanje o omejitvah, ki dekletom preprečujejo, da bi dosegla svoj polni potencial. Barbika je dekleta učila, naj verjamejo vase, si zaupajo, ne verjamejo v seksistične stereotipe. Barbika ima svojega frizerja pa vizažista in fotografa, ki jo spremljajo po ZDA na snemanjih, fotografije pa objavljajo na instagramu, kjer jo spremlja dva milijona ljudi.
Barbika ima pri 60 vse, večno mlada je, samska, brez otrok. Kot pojasnjujejo odgovorni: zgodba barbike je, da je mlada ženska, neodvisna, s službo oziroma kariero.
Navdihnili so jo njeni otroci
Barbika je po svetu prav tako znana kot Coca-Cola in McDonalds, pravi Baynard. Debitirala je 9. marca 1959 na ameriškem sejmu igrač v New Yorku, od takrat so prodali več kot milijardo teh punčk, ki bi jih rade imele tako rekoč vse majhne deklice. Barbika je delo Ruth Handler, soustanoviteljice podjetja Mattel, za to pa so jo navdihnili njeni otroci. »Njena hči Barbara je imela težavo pri izbiri igrač, bili so le dojenčki,« pove Baynard in še: »Edina vloga, ki jo je lahko tako igrala, je bila vloga skrbnice, matere, njen bratec pa se je lahko igral astronavta, kavboja, pilota, kirurga.« Barbie je, seveda, okrajšava za Barbaro. Igračka naj bi deklice naučila, da »imajo na voljo različne izbire, da so lahko vse, kar si želijo«, pravi Baynard: »Leta 1959 je bila to zelo radikalna ideja.« Barbika je bila uspeh, in to takojšnji: že v prvem letu so prodali 300.000 igračk!Tistega leta njen preščipnjeni pas še ni bil tarča kritik. Njeno telo je pač ustrezalo tedanjim lepotnim idealom pa tudi oblačilom, materialom. Od takrat, ko je prvič prišla na trgovske police, pa je Mattel po več pritožbah glede njenih nerealnih mer napravil več prilagoditev, vpeljali so tudi različne telesne tipe in barve kože. Toda M. G. Lord, avtorica knjige Vedno barbika, pravi, da so kritike neupravičene: »Barbika je to, kar si želi biti otrok. Kako otrok vidi barbiko, je pogosto povezano s tem, kako mati tega otroka sprejema idejo feminizma. Težava ni v 30-centimetrski plastiki, ampak v kulturi, ženstvenosti, ideji feminizma.«
Na milijone sledilcev
Leta 1965, štiri leta preden je Neil Armstrong hodil po Luni, je barbika postala astronavtka. Leta 1968 je v trgovine prišla prva temnopolta različica, Christie. Danes kar 55 odstotkov barbik po svetu nima svetlih las niti modrih oči.Več kot sto ljudi dela v Mattelovem studiu v El Segundu, predmestju Los Angelesa. Dizajn se začne s preprosto skico in nadaljuje s prototipom, za katerega poskrbi vojska strokovnjakov, od oblikovanja lutke, 3D-tiskanja, risanja obraza, urejanja pričeske do izbire tkanine, v katero bo oblečena, in vzorcev. Proces izdelovanja nove barbike traja od 12 do 18 mesecev, prototip nato pošljejo iz Kalifornije v tovarne na Kitajsko in Indonezijo, kjer se začne množična izdelava.
Barbika ni le uspeh med igračami, prisotna je tudi v družabnih medijih in je influencerka: na milijone sledilcev ima. Njeno polno ime je Barbie Millicent Roberts, prihaja iz izmišljenega mesta Willows; dekleta nagovarja neposredno, o svojem življenju in pomembnih aktualnih temah. Lani je blagovna znamka lansirala projekt Dream Gap, globalno pobudo za ozaveščanje o omejitvah, ki dekletom preprečujejo, da bi dosegla svoj polni potencial. Barbika je dekleta učila, naj verjamejo vase, si zaupajo, ne verjamejo v seksistične stereotipe. Barbika ima svojega frizerja pa vizažista in fotografa, ki jo spremljajo po ZDA na snemanjih, fotografije pa objavljajo na instagramu, kjer jo spremlja dva milijona ljudi.
Barbika ima pri 60 vse, večno mlada je, samska, brez otrok. Kot pojasnjujejo odgovorni: zgodba barbike je, da je mlada ženska, neodvisna, s službo oziroma kariero.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Uspešna poslovneža