VESOLJE

Medzvezdni obiskovalec

Znanstveniki nimajo odgovorov na vsa vprašanja Sonda, vesoljsko jadro ali tehnološki odpadek?
Fotografija: Vede se kot komet in asteroid hkrati. FOTO: Nasa
Vede se kot komet in asteroid hkrati. FOTO: Nasa

CAMBRIDGE – Prvi odkriti medzvezdni predmet, ki smo ga odkrili v našem sončnem sistemu, bi lahko bil umetno jadro na svetlobni pogon, katerega misija je odkrivati znake življenja. To so izsledki študije, ki so jo opravili na središču za astrofiziko Harvard Smithsonian. Govorimo seveda o karizmatičnem vesoljskem telesu Oumuamua.
Vede se kot komet in asteroid hkrati. FOTO: Nasa

To je prvi kamen, ki smo ga opazili, da je prišel v naše osončje iz drugega osončja. Lani je pritegnil veliko pozornosti, saj je pri prečkanju notranjega dela osončja dobil nenavaden pospešek. To vesoljsko telo ima značilnosti kometov in asteroidov, zato znanstveniki ugibajo, da bi lahko bil pospešek posledica sončnega sevanja.

»Če bi špekulirali, da gre za umetno tvorbo, bi bil Oumuamua nekakšno jadro, ki pluje po medzvezdnem prostoru kot odpadek zelo napredne tehnološke opreme,« je zapisano v študiji. Asteroid so prvič opazili na havajskem observatoriju Haleakala 19. oktobra lani.
Pluje po medzvezdnem prostoru in proučuje naš sončni sistem? FOTO: AFP

Nenavadna cigarasta oblika in nenavadno vedenje predmeta sta sprožila ugibanja, da gre za predmet tuje izdelave. Vnela se je tudi goreča debata, ali je asteroid ali komet. »Oumuamua bi lahko bil delujoč del nezemeljske tehnologije, ki je prišel proučevat naš sončni sistem, tako kot si mi želimo raziskovati alpha centauri s starshotom in podobnimi tehnologijami,« je prepričan soavtor študije Abraham Loeb.

»Bolj ko proučujemo Oumuamuo, bolj je razburljivo. Presenečena sem, koliko smo se naučili v tem kratkem, a intenzivnem opazovanju. Komaj čakam, da pride naslednji medzvezdni predmet,« je vzhičena soavtorica ​Karen Meech. »Oumuamua zdaj potuje stran od Sonca s hitrostjo 112.700 kilometrov na uro, namenjen je proti robu našega osončja. V naslednjih štirih letih bo že sekal orbito Neptuna na poti v medzvezdni prostor.«