ODKRITJE

Je na Veneri življenje? Odkrili plin, ki ga povezujejo z življenjem na Zemlji

Fotografija: FOTO: Nasa Photo
FOTO: Nasa Photo

Mednarodna ekipa astronomov je danes objavila odkritje redkega plina fosfina v oblakih na Veneri. Gre za plin, ki ga povezujejo z življenjem, saj na Zemlji nastane le industrijsko ali ob pomoči mikrobov, ki uspevajo v okoljih brez kisika, so sporočili iz Evropske vesoljske agencije (Eso).

»Ko smo dobili prve znake fosfina v spektru Venere, je bil to šok,« je povedala vodja ekipa Jane Greaves z britanske univerze Cardiff. Znanstveniki so že leta ugibali, da bi lahko oblaki na Veneri predstavljali dom mikrobom, odkriti fosfin pa bi lahko nakazoval na tovrstno nezemeljsko življenje.

Plin so odkrili ob opazovanju z Zemlje, med drugim z občutljivimi teleskopi. Mednarodna ekipa iz Velike Britanije, ZDA in Japonske je ocenila, da obstaja fosfin v majhnih koncentracijah. Po različnih izračunih pa za zdaj ne vidijo načina, da bi v takih količinah lahko nastal naravno prek neorganskega procesa na planetu.

Kljub neverjetnemu odkritju, ki bi lahko napovedalo obstoj življenja zunaj Zemlje, pa so znanstveniki opozorili, da bi morali to domnevo še zelo temeljito raziskati. Čeprav je na območju, kjer so našli plin, okoli 30 stopinj Celzija, pa je območje tudi izredno kislo, opozarjajo.