PELJEŠAC
Bo Hrvaška po dveh neuspelih poskusih le povezana?
Do leta 2021 naj bi Hrvaška končno dobila neposredno cestno povezavo s skrajnim jugom države, ne da bi jo prekinila državna meja z BiH.
Odpri galerijo
STON – Hrvaško javno podjetje Hrvatske autoceste (Hac) in kitajski gradbeni konzorcij na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation bosta v ponedeljek v Stonu na polotoku Pelješac podpisala dokument o začetku gradnje mostu na drugi največji hrvaški polotok. Most, ki bo povezoval severni in skrajni jug Hrvaške, da bi se z njim izognili bosanski meji, bodo zgradili najpozneje do 30. julija 2021.
V prvih šestih mesecih ne gre pričakovati večjih gradbenih posegov, temveč bo kitajski konzorcij opravljal pripravljalna dela, kot so dodatne raziskave morskega dna, v katerem bodo postavili temelje za konstrukcijo mostu. V načrtu soavtorja mostu, slovenskega gradbeniškega inženirja Marjana Pipenbaherja, piše, da se bodo prvi nosilni oporniki mostu nad morsko gladino dvignili v 10 mesecih po začetku gradnje. Globina morja pod mostom je približno 28 metrov.
Vrednost aktualnega mostu je 420 milijonov evrov, EU pa bo iz kohezijskih skladov prispevala 85 odstotkov tega zneska. Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov ter širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.
Gradili bodo Kitajci, projektiral je tudi Slovenec
Kitajski konzorcij bo gradnjo v okviru največjega hrvaškega infrastrukturnega projekta začel tri mesece po podpisu nekaj manj kot 277 milijonov evrov vredne pogodbe o gradnji mostu s Hacem. Poleg China Road and Bridge Corporationa so v konzorciju še podjetja CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering. Gradnja mostu na Pelješac bo prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU.V prvih šestih mesecih ne gre pričakovati večjih gradbenih posegov, temveč bo kitajski konzorcij opravljal pripravljalna dela, kot so dodatne raziskave morskega dna, v katerem bodo postavili temelje za konstrukcijo mostu. V načrtu soavtorja mostu, slovenskega gradbeniškega inženirja Marjana Pipenbaherja, piše, da se bodo prvi nosilni oporniki mostu nad morsko gladino dvignili v 10 mesecih po začetku gradnje. Globina morja pod mostom je približno 28 metrov.
V tretje gre rado
Zagrebški časnik napoveduje, da bodo gradbinci iz Kitajske najprej zrušili dva podporna stebra, ki sta bila narejena na prejšnjih gradbiščih, na katerih je otvoritveni trak dvakrat slovesno prerezal nekdanji hrvaški premier Ivo Sanader v letih 2005 in 2007.Vrednost aktualnega mostu je 420 milijonov evrov, EU pa bo iz kohezijskih skladov prispevala 85 odstotkov tega zneska. Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov ter širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.