PAZITE NA ZDRAVJE

Vroče bo kot v peklu: nikar ne pozabite na ta priporočila

Visoke temperature lahko vplivajo na naše zdravje.
Fotografija: Vročina v Ljubljani. FOTO: Leon Vidic, Delo
Odpri galerijo
Vročina v Ljubljani. FOTO: Leon Vidic, Delo

Pred nami je vroč konec tedna, dosegel nas bo prvi letošnji vročinski val. Vremenoslovci napovedujejo, da se bodo temperature dvignile tudi do 35 stopinj Celzija, zato je nujno poskrbeti za zdravje in hlajenje v senci. V naslednjem tednu se bodo temperature sicer nekoliko spustile, a bo še vedno pravo poletje, do 30 stopinj Celzija.

image_alt
Uf, kako nam bo vroče! Razkrivamo, kdaj bo najhujše


Vročina namreč lahko povzroči številne škodljive vplive na zdravje, zlasti pri občutljivejših skupinah prebivalstva. Nacionalni inštitut za javno zdravje (Nijz) je zato pripravil posebne napotke za ravnanje v obdobju visokih temperatur, s katerimi lahko škodljive vplive omilimo ali preprečimo.

Kdo je najbolj na udaru?

Najbolj lahko vročina prizadene starejše in otroke, še zlasti pa bolnike. Bolj ogroženi so tisti z obolenji, ki vplivajo na uravnavanje toplote v telesu, na mobilnost in sposobnost presojanja (npr. bolniki s srčno-žilnimi obolenji in obolenji dihal, diabetiki, bolniki z obolenji ledvic, bolniki z duševnimi  motnjami, nepokretni). Zaradi visokih temperatur bolj trpijo tudi osebe z nižjim socialno-ekonomskim statusom, brezdomci, socialno izolirani in pa delavci, ki so izpostavljeni dejavnikom iz okolja.
Kako se ohladiti? FOTO: Antonioguillem, Getty Images, Istockphoto
Kako se ohladiti? FOTO: Antonioguillem, Getty Images, Istockphoto

Kaj lahko povzroči vročina?

Daljše obdobje vročine lahko povzroči različne težave in pregretje telesa. To se kaže v kožnih izpuščajih, vročinskih krčih, vročinski izčrpanosti, vodi lahko celo v omedlevico ali vročinsko kap.

Kako lahko preprečimo težave, ki lahko nastanejo zaradi vročine?

Nujno moramo zmanjšati toplotno obremenitev telesa, se umakniti v senco ali hladnejše prostore, omejiti telesno aktivnost ter jo izvajati v jutranjih in večernih urah. Uživamo »lahko hrano«, v manjših obrokih. Telesu omogočimo odvajanje toplote tudi s pravilno izbiro oblačil in z zadostnim uživanjem tekočine.

Ne pozabimo na zaščito pred soncem. V času njegove največje moči (med 10. in 17. uro) poiščimo senco. Zaščitimo se s sončnimi očali, pokrivalom za glavo, primernimi oblačili ter širokospektralno zaščitno kremo (z zaščito pred UVA- in UVB-žarki) s sončnim zaščitnim faktorjem (tj. SZF oziroma angl. SPF) najmanj 30.  

V vročini se tudi hrana hitreje pokvari. Bodimo pozorni na varnost hrane, ki jo uživamo, in na pravilno ravnanje z njo. Zdravila shranjujemo na primerni temperaturi v skladu z navodili proizvajalca. Upoštevamo nasvete zdravnika.
 

Izbrano za vas

Komentarji:

Izbrano za vas