DALEČ OD HITREGA

Vlak kot dobra alternativa avtomobilu? Preverili smo, ali drži

Slovenske železnice so se delno modernizirale, znova je začel voziti tudi vlak do Kočevja. Ali res še vseeno za daljše razdalje z vlakom v službo? Presodite sami.
Fotografija: To so vlaki, ki še vedno vozijo po Sloveniji. FOTO: Jure Eržen, Delo
Odpri galerijo
To so vlaki, ki še vedno vozijo po Sloveniji. FOTO: Jure Eržen, Delo

»Vzpostavitev potniškega prometa med Ljubljano in Kočevjem bo v veliki meri razbremenila ceste, povečala prometno varnost ter prispevala k čistejšemu okolju. Železniški promet mora biti konkurenčnejši cestnemu prometu,« je nedavno dejal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, potem ko je vlak po pol stoletja znova zapeljal do Kočevja, kamor zdaj vozi redna linija s šestimi vlaki na dan iz Kočevja in sedmimi iz Ljubljane. Proga je prenovljena, a še vedno je za pot 70 kilometrov treba na vlaku sedeti uro in deset minut. Toliko ali še malce manj traja vožnja v avtomobilu med Ljubljano in Kočevjem, razen v jutranjih in popoldanskih konicah. 

Pa poglejmo, koliko časa vozijo vlaki iz nekaterih delov Slovenije v Ljubljano


V kolikšnem času iz Kočevja v Ljubljano z vlakom? FOTO: SŽ, posnetek zaslona
V kolikšnem času iz Kočevja v Ljubljano z vlakom? FOTO: SŽ, posnetek zaslona
Za pot iz Šmarja pri Jelšah v Ljubljano v najboljšem primeru (če ujamete vlak IC ali EC9) se boste vozili skoraj dve uri. Seveda z najmanj enim prestopom. Za tako hiter prevoz, ki vključuje del poti z Intercity vlakom, boste odšteli 13 evrov. Če pa bi izbrali opcijo, kjer ni hitre vožnje, pa bi med tema dvema destinacijami potrebovali slabe tri ure in plačali sedem evrov. Gre za nekaj več kot 100 kilometrov razdalje, ki jo z avtomobilom prevozimo v uri in pol.

Med Koprom in Ljubljano ni ravno pogostih povezav, vsaj ne v času epidemije koronavirusa. Za torek, 12. januarja, smo tako našli le štiri opcije za pot z Obale proti osrednji Sloveniji. Najhitrejša pa traja skoraj dve uri in deset minut (z avtom za to razdaljo porabimo dobro uro). Torej če bi iz Kopra startali zjutraj ob 5.25, bi v prestolnico prispeli po dveh urah in 25 minutah in ravno prav za službo ob 7.50. Za takšno vožnjo z IC-vlakom bi odšteli 11,10 evra za drugi razred in 15,90 evra za prvi razred. Razdalja z vlakom 153 kilometrov in več kot dve uri vožnje! Po cesti 83 kilometrov in ena ura vožnje.


Iz Pomurja v Ljubljano samo na izlet, ne v službo

Do Murske Sobote je iz Ljubljane 144 kilometrov, z avtom bi za pot potrebovali dve uri. Kaj pa z vlakom? V najboljšem primeru dve uri in 49 minut, ampak takšen IC-vlak pelje le enkrat na dan iz vzhodnega dela Slovenije proti prestolnici (gledano za 12. januar), cena pa 12,40 evra za drugi razred ali 17,80 za prvi. Razdalja z vlakom je 216 kilometrov. Sicer pa traja povprečna vožnja vlaka med tema dvema destinacijama v naši mali Sloveniji več kot tri ure, zato je vlak bržkone primernejši za miren sobotni izlet kot pa za vsakodnevno pot v službo. 

Novi vlaki Stadler so moderni, a nič hitreje ne pripeljejo na želeni cilj. FOTO: Jože Suhadolnik, Delo
Novi vlaki Stadler so moderni, a nič hitreje ne pripeljejo na želeni cilj. FOTO: Jože Suhadolnik, Delo

In še in še bi lahko naštevali. Težava slovenskega železniškega prevoza je, da železniške proge niso primerne za hitro vožnjo vlakov, zato se po državi (sploh na razdalji več kot 20 kilometrov) vozimo bolj po polžje. Seveda se nikakor ne moremo primerjati z Japonsko, kjer so vlaki glavno prevozno sredstvo in vozijo z neverjetnimi hitrostmi, kar omogoča ekspresno potovanje po državi.
V kolikšnem času iz Murske Sobote v Ljubljano z vlakom? FOTO: SŽ, posnetek zaslona
V kolikšnem času iz Murske Sobote v Ljubljano z vlakom? FOTO: SŽ, posnetek zaslona
Vsekakor pa je Slovenija daleč tudi od nekaterih drugih zahodnoevropskih držav, kjer je vlak pomembno in zelo uporabljeno prevozno sredstvo ter zamenja prevoz po cestah.


Lahko so hitri, a ne po slovenskih progah

Slovenske železnice so sicer z letom 2020 začele uporabljati nove, sodobnejše vlake. Takole pelje med Kamnikom in Ljubljano. Novi vlaki lahko dosežejo 160 km/uro, a žal na skoraj nobeni progi takšne hitrosti ne morejo razviti, ker tega konstrukcija proge ne dopušča.  Pri nas naj bi se čas potovanj z novimi vlaki skrajšal za deset odstotkov.
 

Imate zgodbo za nas? Pišite nam.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije