ZAKON O MEDIJIH

Teorija zarote? Ste videli, kaj se o Niki Kovač in Inštitutu 8. marec sprašuje Janša?

DZ je po prvem branju vladnega predloga zakona o medijih odločil, da je ta primeren za nadaljnjo obravnavo.
Fotografija: Nika Kovač in Janez Janša FOTO: Uroš Hočevar, Delo
Odpri galerijo
Nika Kovač in Janez Janša FOTO: Uroš Hočevar, Delo

DZ je po prvem branju vladnega predloga zakona o medijih odločil, da je ta primeren za nadaljnjo obravnavo. Za to je glasovalo 46 poslancev koalicije, proti je bilo 28 poslancev. Koalicija meni, da gre za sodoben medijski zakon, ki ga bodo sicer dopolnili, opozicija pa je večkrat opozorila, da škodi tudi neodvisnosti medijev.

image_alt
Nika Kovač žaluje: umrl je njen dedek Božo, ki ga je dobro poznala vsa Slovenija

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je v dopolnilni obrazložitvi predlagatelja na seji DZ poudarila, da gre za zakon, ki medijski prostor ureja celovito. Meni, da se vlada z njim po več kot 20 letih ustrezno odziva na izzive, kot so digitalizacija, umetna inteligenca, družbeni mediji in koncentracija medijskega lastništva.

Janša se že boji cenzure

Predlog zakona je po mnenju koalicijskih Svobode, SD in Levice pomemben za nujno posodobitev medijske zakonodaje. V opozicijskih SDS in NSi so bili do predloga kritični. Poslanka NSi Iva Dimic meni, da Levica s predlogom zakona vzpostavlja »popoln nadzor nad mediji«.

image_alt
Nika Kovač odgovarja: Hej, Janez Janša, sram te je lahko ...

Poslanec opozicijske SDS Andrej Hoivik je tako na omrežju X že zapisal, da »iz stališča Levice o zakonu o medijih izvemo, da so 53. člen in globe na podlagi tega pripravljali na Inštitutu 8. marec v okviru Strateškega sveta za preprečevanje sovražnega govora«. Na zapisano se je že odzval njegov šef, vodja stranke Janez Janša, ki je pribil: »Politična policija, zamaskirana v Inštitut 8. marec?«

Po mnenju oglaševalske zbornice se odpirajo vrata političnemu vplivu na medije

Na predlog novega zakona o medijih, ki je danes prestal prvo obravnavo v DZ, so se odzvali tudi v Slovenski oglaševalski zbornici. Opozarjajo, da se s predlogom odpirajo vrata političnemu vpliva na medije, med problematičnimi elementi izpostavljajo tudi slabo definirano nezdružljivost opravljanja oglaševalske in medijske dejavnosti.Med najbolj problematičnimi elementi zakona izpostavljajo postopek dodelitve finančne podpore medijem, postopek pri državnem oglaševanju, obsežno pristojnost Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) in slabo definirano nezdružljivost opravljanja oglaševalske in medijske dejavnosti.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije