NAŠI JEKLENI KONJIČKI

Takšne avtomobile vozimo Slovenci, rezultati vas bodo šokirali

Tri vozila od štirih, ki jih vozimo Slovenci, so osebni avtomobili.
Fotografija: Osebni avtomobili, ki so bili v 2018 registrirani v Sloveniji, so bili stari povprečno 10,1 leta. FOTO: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
Osebni avtomobili, ki so bili v 2018 registrirani v Sloveniji, so bili stari povprečno 10,1 leta. FOTO: Uroš Hočevar

Da imamo Slovenci radi svoje jeklene konjičke, je dobro znano. Pri nas je bilo ob koncu leta 2018 registriranih okoli 1,569.000 cestnih vozil, od tega 1,519.000 motornih (med temi jih je bilo osebnih avtomobilov 1,143.150 oziroma 73 odstotkov) in 50.000 priklopnih vozil, kažejo podatki statističnega urada. Osebni avtomobili, ki so bili v 2018 registrirani v Sloveniji, so bili stari povprečno 10,1 leta. V kakšnem stanju pa so naša vozila, najbolje kažejo podatki s tehničnih pregledov, ki razkrivajo, koliko vozil je brezhibnih, koliko pa jih je bilo zavrnjenih ter katere so najpogostejše napake.





Navajamo podatke po letih od 2014 do 2018, koliko vozil je bilo na tehničnih pregledih, koliko je bilo brezhibnih in kolikšen odstotek je bil zavrnjen.
Leto/Število 2014 2015 2016 2017 2018
Število tehničnih pregledov vozil 1,287.630 1,314.622 1,369.100 1,431.573 1,444.686
Število brezhibnih vozil in pogojno brezhibnih vozil 1,191.320 1,231.535 1,285.155 1,340.771 1,356.578
Odstotek zavrnjenih vozil 7,48 6,32 6,13 6,34 6,10

Med najpogostejše ugotovljene napake na vozilih se vštevajo napake na zavorah in napake na krmilju, med pomanjkljivosti pa napake svetlobne in električne opreme.

S statistikami, ki bi izkazovale kumulativne podatke o znamkah vozil, ki imajo največ oziroma najmanj ugotovljenih napak na tehničnih pregledih, Agencija za varnost prometa (AVP) za zdaj še ne razpolaga.

V Avto-moto zvezi  Slovenije (AMZS) statistike najpogostejših napak na tehničnih pregledih ne vodijo, iz izkušenj pa povejo, da so najpogostejše napake pri svetlobni opremi (predvsem neustrezna nastavitev žarometov, nedelujoče žarnice), na zavornem sistemu (izrabljenost zavornih oblog, neučinkovitost parkirne zavore, blokirani ali netesni zavorni cilindri kolesnih zavor, tudi počene zavorne cevi), na krmilnem mehanizmu in kolesnih obesah (zračnost v končnikih, zglobih) ter na pnevmatikah (nezadostna globina profila, neenakomerna obraba). »Vozniki imajo za odpravo napak pet dni časa oziroma če to storijo v tem roku, jim ni treba plačati ponovnega tehničnega pregleda. Večina napak se odpravi v tem obdobju,« še pravijo na AMZS.



Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije