Prehod smrti le dobil zapornice (FOTO)

Slabo zavarovan železniški prehod je bil vrsto let črna točka. Lani je umrl 15-letni fant, leta 2014 pa 13-letna atletinja.
Fotografija: Po novem je prehod zavarovan, kot se spodobi. FOTO: Drago Perko
Odpri galerijo
Po novem je prehod zavarovan, kot se spodobi. FOTO: Drago Perko

Kaj je komaj 13-letni Taji V. rojilo po glavi v trenutku, ko jo je v petek popoldne na tirih presenetil vlak, ne bomo nikoli vedeli, smo leta 2014 zapisali v Slovenskih novicah. Kot ničkolikokrat prej je prečkala progo. Ko bi le bila tako hitra, kot je bila na atletski stezi, ko bi le pogledala levo in desno, preden je stopila na tire, ko bi le ... vse te misli in vprašanje, zakaj so zdaj zaman in najbližjim ne bodo dali dušnega miru. Vse, kar jim ostane, je, da jo ohranijo v spominu, kot so jo poznali. Ali kot je zapisal nekdo, ki jo je poznal – bila je vedno nasmejana. In še. Julija lani je na tem črnem železniškem prehodu po trčenju z vlakom umrla mlajša ženska, novembra lani še 15-letni kolesar. Sodeč po zapisu iz policijskega poročila je ob 12.50 vozil kolo po ulici Ob kamniški progi in zapeljal levo proti Goriški ulici. Tam je želel na nivojskem prehodu prečkati zelo prometno železniško progo, ki Ljubljano povezuje z Gorenjsko. Prehod ni zavarovan z zapornicami, a pešce in kolesarje na vsaki strani svetlobni in zvočni znaki opozarjajo, da se jim približuje vlak. Maja 2018 je prav tu vlak trčil v 66-letnega moškega, ki je prečkal železniške tire v bližini stadiona Žak v Šiški v Ljubljani. Na prehodu, zavarovanem z andrejevim križem in rdečimi lučmi, je prečkal progo, pri tem pa ob sebi potiskal kolo. Pripeljal je tovorni vlak in trčil v pešca, ta je na kraju samem umrl, so sporočili s policije, o tem smo pisali v Slovenskih novicah.

Sveče z zadnje tragedije so še na kraju dogodka. FOTO: Drago Perko
Sveče z zadnje tragedije so še na kraju dogodka. FOTO: Drago Perko

Končno so se zganili

Železniški prehod v bližini športnega parka je med najnevarnejšimi, so predolgo ugotavljali številni. Nivojski prehod je bil zavarovan z avtomatsko cestno signalizacijo ACS, ki s svetlobnimi in zvočnimi signali opozarja na prihod vlaka. Še več, problematiko je junija 2017 obravnavala komisija za nivojske prehode, ki je, kot dodajajo na SŽ, sklenila, da se ukine, na istem mestu pa se zgradi podhod za pešce in kolesarje. Vmes se je žal moralo zgoditi še nekaj tragedij in preteči nekaj solza in krvi, da se je zadeva premaknila z mrtve točke. Tako je žal v naši Sloveniji. Pred tedni je to mesto groze le dobilo zapornice!
Leta 2018 je ministrstvo za infrastrukturo izdalo soglasje, avgusta 2019 pa je bila Mestna občina Ljubljana pozvana, da pripravi investicijsko in projektno dokumentacijo. "Odločitev za ureditev dodatnega zavarovanja nivojskega prehoda v km 567+774 (Milčinskega) na glavni železniški progi št. 20 Ljubljana–Jesenice–d.m., ki je že bil zavarovan z avtomatskim cestnim signalom (ACS), je bila sprejeta zaradi nedavnih izrednih dogodkov. Predlog dodatnega zavarovanja je potrdila Komisija za nivojske prehode, imenovana z odločbo ministra za infrastrukturo. Strošek ureditve tlaka prehoda in dodatnega zavarovanja z zapornicami je znašal približno 80.000,00 EUR. Ureditev prehoda je izvedla in financirala SŽ-Infrastruktura d. o. o. iz naslova rednega vzdrževanja," so nam pojasnili na Direkciji za ceste Republike Slovenije. Pri tem povedo, da je dodatno zavarovanje le začasna ureditev nivojskega prehoda do izgradnje podhoda za pešce in kolesarje na obstoječem mestu. Zavezanca iz soglasja ministrstva za infrastrukturo sta Mestna občina Ljubljana in SŽ-Infrastruktura. MO Ljubljana mora najprej naročiti izdelavo projektne in investicijske dokumentacije, na podlagi katere bo podpisan sporazum o gradnji podhoda za pešce in kolesarje.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije