RAZVAJAMO BRALCE

Nagradna igra: Odpeljite e-skiro

Električni skiroji so čedalje bolj priljubljeni tudi pri nas. V prihodnjih treh tednih se lahko tudi bralke in bralci potegujete za enega.
Fotografija: Idealno prevozno sredstvo za poletno vročino. FOTO: Tadej Regent
Odpri galerijo
Idealno prevozno sredstvo za poletno vročino. FOTO: Tadej Regent

V Nedeljskih novicah začenjamo nagradno akcijo SKIRO, ki bo trajala do 23. junija, ko bomo izžrebali nagrajenca, ki mu bomo podarili električni skiro; njegovo ali njeno ime bomo objavili 24. junija v Nedeljskih novicah in na spletu. Prijavnice lahko najdete v naših tiskanih edicijah ali na spletu.

Električna mobilnost se je začela tudi pri nas. A ne toliko v avtomobilskem svetu, kolikor pri uporabi električnih koles in predvsem skirojev. Električni skiroji (in električna kolesa) se predstavljajo kot rešitev prometnih in transportnih zagat večjih urbanih središč, saj v ozračje ne izpuščajo toplogrednih plinov in posledično poskrbijo za čistejše okolje, poleg tega pa sproščajo preobremenjene sisteme javnega prometa in prispevajo k zmanjševanju števila avtomobilov na cestah.

Sodobni električni skiroji dosežejo največjo hitrost 25 km/h in z napolnjeno baterijo prevozijo okoli 25 kilometrov, kar je seveda odvisno od hitrosti vožnje, pospeševanja in tudi teže njegovega voznika. Tehtajo okoli 12,5 kg, kar pomeni, da ga lahko (vsaj odrasli) tudi zložimo in odnesemo v službo, kjer ga damo polniti, medtem ko delamo. Glede na to, da lahko prevozijo tja do 25 kilometrov, to pomeni, da so povsem sposobni prevoziti mesto, kakršno je Ljubljana. Zato ni čudno, da je vedno več izposojevalnic oziroma podjetij, ki ponujajo deljenje e-skirojev.
FOTO: Uroš Hočevar
FOTO: Uroš Hočevar

Pamet v roke in čelado na glavo

Čeprav so novi predpisi, ki bodo natančno uredili pravila vožnje z električnimi skiroji, še v pripravi, udeleženci v prometu in tudi policisti upoštevajo tihi dogovor, po katerem so električni skiroji izenačeni s kolesi in po katerem se z njimi lahko vozimo po kolesarskih stezah in po pločnikih po enakih pravilih kot s kolesi. Vsekakor je priporočljiva uporaba čelade, peljati se je pametno v stabilni obutvi, in ne v petkah ali japonkah, vsekakor pa moramo biti na skiroju sami. Prek prehoda za pešce bi ga morali potiskati ob sebi, tako kot na kolesu bi morali z roko nakazati smer zavijanja, seveda pa moramo paziti na kolesarje in pešce. In če smo uvidevni do drugih in previdni, je električni skiro lahko krasna rešitev za urbano mobilnost.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije