KAJ SE DOGAJA?

Obupani zaposleni: GoOpti je svoje potnike oškodoval za 800 tisoč evrov

Objavljeno 31. maj 2020 16.45 | Posodobljeno 31. maj 2020 15.49 | Piše: N. B.

Zaposleni plač niso prejeli že več mesecev, potniki pa naj bi bili ogoljufani.

GoOpti. FOTO: Blaž Samec
Na naše uredništvo se je obrnila skupina zaposlenih in do nedavnega zaposlenih pri slovenskem podjetju GoOpti, d. o. o.  

Kot so zapisali v pismu, je v devetih letih obstoja GoOpti postal glavni ponudnik prevozov do letališč v Sloveniji, širil pa se je tudi na druge trge, družba je v tem času relativno solidno poslovala. Leta 2017 je sledila reorganizacija, poslovilo se je nekaj sodelavcev, izvršni direktor pa je postal Marko Guček, ki je pridobil ves nadzor nad podjetjem, prek zaupanja EBRD in ostalih investitorjev, ki so imeli pravico imenovati direktorja.

Večino delavcev je po besedah zaposlenih predstavljala mlajša delovna sila, ki je bila pripravljena delati vse dni in ure v letu za manj od povprečne slovenske plače. Zahtevno delo so opravljali zagnano in vestno, žrtvovane so bile neštete neplačane nadure, delalo se je tudi med dopusti. »Vse to, ker smo verjeli v podjetje in ekipo. Večina nas je zdaj odpuščenih, brez plačila že od februarja 2020,« poudarjajo (nekdanji) delavci.

Že v začetku marca so se po njihovih trditvah začela odpuščanja, direktor vsak mesec odpusti največje mogoče število zaposlenih, kolikor jih lahko brez načrta prestrukturiranja. Od več kot 50 zaposlenih naj bi jih obdržali le 10, med njimi so direktor in njegova žena, del računovodstva, del programerjev in peščica ljudi v operativnih oddelkih.

image
SAMEC BLAž GoOpti. FOTO: Blaz Samec
»GoOpti v tem trenutku dolguje bankam čez 200.000€, porabilo se je za okoli 800.000€ predplačil strank, 150.000€ manjka za plače in odpravnine od januarja, okoli 400.000€ je dolg franšizam in prevoznikom ter vsaj 100.000€ sprotnih neplačanih stroškov. Že v tem trenutku je jasno, da pol milijona posojila s strani skrivnostnega investitorja ne bo dovolj za obstoj podjetja, pokriti ne bo mogoče niti plač zaposlenih in prevoznikov,« trdijo zaposleni. Po njihovih informacijah obstoj podjetja ni v načrtu.

Namesto prevozov ljudi dostava paketov?

Podjetje je tako pričakalo epidemijo koronavirusa v zelo slabem finančnem stanju in dobra rešitev ni bila mogoča, menijo zaposleni. Kot dodajajo, so pričakovali odpuščanja in nižanje plač v vseh oddelkih, a vseeno ne tako v tolikšni meri. Direktor Marko Guček naj bi že ob nastopu epidemije povedal, da bo podjetje opustilo prevoz ljudi in se osredotočilo na dostavo paketov. Kljub temu se je še vedno prodajalo prevoze in tako dodatno goljufalo stranke, ki jih niso mogle kontaktirati. Zavajanje še vedno traja, saj je za direktorjev načrt ključna pridobitev posojila z državnim poroštvom, kar se lahko zgodi le s pretvarjanjem, da bo podjetje storitve obudilo.

Zaposleni priznavajo, da veliko dokazov za navedbe v pismu nimajo, vseeno pa so po njihovem mnenju nekatera obremenilna dejstva neizpodbitna, in sicer, da denarja na računih ni, potniki naj bi bili oškodovani vsaj za 800.000 evrov, dobili pa so »ničvredne kode za popust«, da mnogi zaposleni plač niso dobili že od januarja, da je podjetje storniralo vse skupinske prevoze potnikov od marca 2020 do konca leta 2021 in (po mnenju zaposlenih) še mnogo druga.
 




Deli s prijatelji