KO ZAPADE SNEG

Kolesarske steze pozimi: so splužene dobro?

Pristop ob sneženju ni povsod enak; vsi udeleženci v prometu bi morali biti bolj strpni.
Fotografija: Poštarji poganjajo pedale v vseh razmerah. FOTO: Jure Eržen
Odpri galerijo
Poštarji poganjajo pedale v vseh razmerah. FOTO: Jure Eržen

Tudi pozimi v mestih vidimo precej kolesarjev. Seveda ne toliko kot v toplejšem delu leta, a več kot včasih. Pred zimsko sezono so predstavniki policije opozorili, da po obilnem sneženju dobivajo pritožbe kolesarjev, da steze niso očiščene, če so, pa je to izvedeno v preozkem pasu, da ostajajo kupi snega, ti pa so, potem ko pomrznejo, nevarni zanje. In kaj o tem pravijo v mestnih upravah?

V mestu se kolesari vse leto. FOTO: Ljubo Vukelič
V mestu se kolesari vse leto. FOTO: Ljubo Vukelič

Ljubljana

V Ljubljani so na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet poudarili, da se ob sneženju po predpisih prednostno uredi dostop do šol, vrtcev, zdravstvenih ustanov in javnega prevoza. »Glede na to, da mestni avtobusi prepeljejo več ljudi naenkrat, kot jih pozimi kolesari, je smiselno dati prednost zagotavljanju dostopnosti javnega prevoza, zato postajališča in ceste, kjer potekajo linije LPP, očistijo najprej. Kjer kolesarske steze oziroma pasovi potekajo po cestišču, se sneg z njih odstranjuje istočasno s pluženjem ceste, kjer pa potekajo zunaj cestišča, se kolesarske površine čistijo istočasno s pločnikom. Postajališča Biciklja očistijo v najkrajšem možnem času, celo že med sneženjem,« so zapisali.

»Treba je razumeti, da vseh 600 cest in ulic ter več kot 300 kilometrov urejenih kolesarskih površin v Ljubljani ne moremo očistiti takoj, ko zapade nekaj centimetrov snega. Dejstvo je, da zimske razmere zahtevajo tudi prilagoditev pri gibanju po zunanjih površinah, predvsem pa sta potrebni previdnost in strpnost,« so zapisali.

Maribor

V Mariboru, kot so nam pojasnili na tamkajšnjem javnem holdingu, vsako leto pred uradnim začetkom zimske sezone na slovenskih cestah pripravijo elaborat zimskega vzdrževanja javnih prometnih površin, ki je usklajen s potrebami mestnih četrti in krajevnih skupnosti. Kolesarske steze, ki so fizično ločene od vozišča, ob obilnejšem sneženju uporabijo kot površino za odlaganje snega po pluženju, tiste, ki so del vozišča, pa vzdržujejo skladno s standardi zimske službe, ki veljajo v celotni Sloveniji. Ti velevajo, da se začne posipati ob nevarnosti zmrzali oziroma ob sneženju, to je, ko se sneg oprijema cestišča, plužiti pa, ko zapade do 10 centimetrov snega. V zadnjih letih so sicer mile zime in na tem področju niso zaznali večjih težav.

Sneg v Ljubljani zadnja leta ni pravilo, a se zgodi. FOTO: Jure Eržen
Sneg v Ljubljani zadnja leta ni pravilo, a se zgodi. FOTO: Jure Eržen

Celje

V Celju so nam odgovorili, da večjih snežnih padavin niso imeli že tri leta, da pa se kolesarji sami zavedajo, da v času zimskih razmer kolesarjenje velikokrat ni mogoče. Tudi oni vsako leto izdelajo izvedbeni program zimske službe, v katerem so določene prednostne naloge. V letošnji zimski sezoni po izvedbenem načrtu kolesarskih stez ne plužijo. Očistijo pločnike s kolesarsko stezo, vendar vožnja s kolesom na tem delu ni primerna, mogoča je samo varna hoja. Kadar ni snežnih padavin, se kolesarske steze lahko normalno uporabljajo.

Kranj

V Kranju velja, da kjer so kolesarske površine na cestišču, te čistijo sočasno s pluženjem ceste, kjer so zunaj cestišča, pa sočasno s pločnikom. Če kolesarska površina poteka na robu vozišča (kolesarski pas) ali je izvedena vzdolžno na pločniku, sme izvajalec rednega vzdrževanja cest sneg s pločnika in cestišča začasno odložiti na kolesarsko površino.

Zlasti v ožjem mestnem območju opažajo vse večjo uporabo koles v zimskem času, kar je z vidika trajnostne mobilnosti dobrodošlo. Tudi sistem javne izposoje koles Krskolesom (zgolj navadna kolesa) bo letos pozimi deloval že tretjič zapored. Posebnih težav ne zaznavajo. Kot dodajajo, pri vrstnem redu zimskega čiščenja kolesarske površine ne morejo biti prednostna naloga, saj je v dneh sneženja ali tik za tem kolesarjenje precej neprimerna oblika potovanja in je bolj smiselno uporabiti javni potniški promet.

Novo mesto

Na Mestni občini Novo mesto pravijo, da se zavedajo, da kolesarjenje postaja vse bolj priljubljena oblika mobilnosti v mestu, zato se ga trudijo omogočiti v vseh vremenskih razmerah. Prednost pri pluženju imajo sicer glavne in lokalne ceste, nato pločniki in kolesarske steze, za kar pa se ob napovedanem sneženju in v zimskih razmerah njihov izvajalec zimske službe pravočasno ustrezno pripravi. Glede te tematike doslej niso zaznali posebnih pritožb. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije