EKSTRAVAGANCA

FOTO: Mož Nataše Pirc Musar kupil princesin rolls-royce

Prestižno limuzino, ki je nekdaj vozila britansko princeso Aleksandro, je kupil slovenski podjetnik Aleš Musar in jo bo tudi oddajal.
Fotografija: Prestižni rolls-royce phantom VI. FOTO: Ruska dača
Odpri galerijo
Prestižni rolls-royce phantom VI. FOTO: Ruska dača

Slovenski podjetnik Aleš Musar, ki je v Zgornjih Gameljnah prenovil spomeniško zaščiteno stavbo Ruska dača, se je odločil, da bo gostom, ki bodo tja prihajali na slavnostne cesarske večerje, ponudil tudi kraljevski avto. Kdor bo hotel, bo lahko najel prestižno limuzino rolls-royce phantom VI, ki je bila nekdaj last princese Aleksandre, sestrične britanske kraljice Elizabete II., pripadata ji tudi šofer in batler.

Ponudba za petičneže

Čeprav bi Musar na avtomobilskem trgu zlahka dobil najsodobnejšo različico katere od prestižnih limuzin za prevoz petičnih gostov, se je raje odločil za to z bogatim zgodovinskim pedigrejem. Tako je lani na eni od številnih avtomobilskih dražb v Veliki Britaniji za vsega 59.740 angleških funtov (nekaj več kot 69.000 evrov) kupil rolls-roycea phantoma VI, ki ga je leta 1971 naročila princesa Aleksandra.

Avto je bil vrhunec luksuznih vozil tistega časa in zadnja generacija klasičnih limuzin. Kot članica kraljeve rodbine, ki je imela veliko častnih in delovnih nalog (do upokojitve leta 2013 je opravila kar 120 obiskov na leto), ga je uporabljala do leta 1996, njeni vozniki pa so v tem času prevozili približno 100.000 kilometrov – pravilo pri takih limuzinah je seveda, da lastnik nikoli ne sede za volan.

Le trije lastniki v 45 letih

Naslednjih 20 let je bila limuzina redno vzdrževana, z njo pa so prevozili le 2000 kilometrov. Leta 2018 jo je drugi lastnik (od princese ga je kupil za 130.275 funtov) ponudil na dražbi v Goodwoodu, kraju, kjer ima Rolls-Royce novo tovarno in kjer se na bližnjem posestvu zvrsti nekaj ekskluzivnih avtomobilskih dogodkov na leto. Lastnik Ruske dače ga je kupil z originalnimi registrskimi tablicami in opravljenim tehničnim pregledom.

Ročna izdelava limuzine, prilagojena princesinim potrebam, je trajala dve leti (karoserijo in notranjost je izdelalo podjetje H. J. Mulliner – Park Ward), tako da je bila prvič registrirana leta 1973. Tam, kjer je v potniški kabini vgrajen bar, je dala vgraditi radio in kasetofon z diktafonom, da je lahko delala tudi med vožnjo. Kot članici kraljeve rodbine so ji na strehi vgradili modro lučko in sistem za namestitev grba ali zastave. Da gre za precej ekskluzivni avto, dokazuje tudi podatek, da so jih med letoma 1968 in 1992 naredili le 374, dva še uporablja kraljica. Limuzina je daljša od šestih metrov, poganja pa jo osemvaljni motor s 6230 kubičnimi centimetri. Na vprašanje, koliko konjskih moči ima, je uradni odgovor proizvajalca – dovolj.

Predelava

Pred prihodom v Slovenijo so limuzino najprej predelali v enem najboljših servisov za angleške starodobnike v Salzburgu. Vodi ga Johannes Vonier iz družine, ki je povsem predana avtom. Njegov oče Franz Vonier je namreč ustvaril največjo zbirko vozil rolls-royce. Ti so predstavljeni v družinskem muzeju v Dornbirnu. Poleti bodo tam za javnost odprli še družinsko zbirko letal z motorji te znamke.

Salzburška delavnica ima celo svojo sedlarno, v kateri ročno naredijo usnjene obloge sedežev in vrat klasičnih limuzin. V bogati, z orehovo korenino obloženi notranjosti limuzine niso bile potrebne zamenjave, le čiščenje in poliranje. Motor je dobil le nove cevovode, ker guma z leti izgubi prožnost. Originalen ostaja tudi lak, ki je v 12 plasteh naložen na karoserijo iz aluminija. Le sem in tja je bila potrebna kakšna retuša. Tako je phantom VI dobro spoliran in osvežen, a še vedno povsem originalen, aprila prvič zapeljal na slovenske ceste.

Prevozi in lišpanje pa so Musarja stali še nekaj desettisočakov. Avto nosi še originalne britanske registrske tablice, od katerih se bo moral lastnik ločiti, saj mora avto v proces podelitve statusa starodobnika (homologacija), da bo lahko registriran v Sloveniji.

Udobje za potnike

Prva skrb pri izdelavi te limuzine je seveda udobje potnikov. Listne vzmeti na zadnjih kolesih in medosna razdalja 3,7 metra zagotavljajo, da vozilo »dostojanstveno drsi«. Pregrada med kabino in prostorom za voznika ter debela stekla z električnim pomikom skrbijo za skoraj neslišno vožnjo, med katero se lahko uživa v poslušanju originalnega radia, vgrajenega v omarico, obloženo z lesom orehove korenine, tako kot druge lesene površine v kabini. Na tleh je debela in mehka volnena preproga, izjemno udobni sedeži pa so oblečeni v posebno vrsto blaga, ki ga že od srednjega veka izdelujejo na zahodu Anglije. Slovi po kompaktnosti, teži in trpežnosti. Medtem ko so šejki za svoje limuzine naročali sedeže v usnju, je angleški dvor vedno izbral prav tako volneno blago.

Phantom VI je registriran za sedem oseb, v kabini jih lahko sedi pet: trije na zadnjem, dva pa na sklopnih sedežih. Za pravo kraljevsko doživetje vožnje sicer priporočajo, da sta v njej največ dva. Vsak sedež ima široke naslone za roke in na stropu lučko za branje. Klimatizacija potniške kabine je povsem ločena od vozniškega dela. Skupna višina 180 centimetrov pa zagotavlja, da se pri izstopu iz avta ni treba preveč sklanjati. Vrata potniške kabine se sicer odpirajo v smer vožnje, tako da je izstop lažji in elegantnejši.

Najem in pogoji uporabe

Najem vozila bo stal 250 evrov na uro. V osnovnem najemu je vključenih 50 kilometrov vožnje, dodatni čas in kilometre pa bo treba doplačati (100 evrov na pol ure in 0,8 evra na kilometer). Na voljo bo še paket štirih ur najema za 750 evrov. Za tako limuzino seveda veljajo pravila tudi za potnike. Čeprav ima kar pet pepelnikov, se v avtu ne sme kaditi. Ob dežju bodo pri vstopu v avto pogrnjeni predpražniki, voznik in spremljevalec pa bosta opremljena z dežniki, ko bosta spremljala potnike v vozilo ali iz njega.

Kot pravi Aleš Musar, bo potnike v edinstveni limuzini, tako kot princeso, vozil poklicni voznik, od začetka do konca vožnje pa bo z drugim sodelavcem Ruske dače skrbel, da se bodo dame počutile kot princese, gospodje pa kot kralji.

Ponudba podjetja Ruska dača poleg voženj s prestižno angleško limuzino predvideva še prirejanje cesarskih večerij v slogu gledaliških predstav (z menijem po zgledu svečanega banketa, ki so ga priredili 2. decembra 1908 v Ljubljani ob 60-letnici vladanja cesarja Franca Jožefa), možnost najema posameznih ali vseh prostorov v vili in parku pred njo, v vili pa bo največ šest ljudi lahko tudi prenočilo.

Izbrano za vas

Komentarji:

Izbrano za vas