JEZEN UČENEC

Z ošiljenim svinčnikom 7-letnik nad učitelja

Na osnovni šoli na Škofijah imajo težave s sedemletnim učencem. Proti fantu so starši drugih učencev vložili že štiri kazenske ovadbe.
Fotografija: Jezo je stresel s svinčnikom. FOTO: Ablestock.com 
Odpri galerijo
Jezo je stresel s svinčnikom. FOTO: Ablestock.com 

ŠKOFIJE – Na Osnovni šoli Oskarja Kovačiča Škofije imajo že dolgo težave z izbruhi nenadzorovane jeze učenca najnižjih razredov. Ta je bil težaven že v vrtcu, saj je, kot je staršem izpovedala vzgojiteljica, med drugim z likalnikom zamahoval proti trebuhu noseče vzgojiteljice. Deček naj bi imel motnjo pozornosti in aktivnosti ADHD oziroma naj bi bil hiperaktiven.
Iz vrtca je predlani vstopil v šolo, a so ga približno štiri mesece po začetku šolskega leta preusmerili nazaj v predšolsko varstvo in vzgojo, saj je razbijal v učilnici, metal stole, mize, vse, kar mu je prišlo pod roke. Bilo je tako hudo, da so morali učenci zaradi varnosti zapustiti razred. Potem ko naj bi pretepel še vrstnico in sta ga obvladala šele osmošolec in devetošolec, je moral nazaj v vrtec.
Nekaj tednov po začetku tega šolskega leta je deček znova napadel, in sicer je z ošiljenim svinčnikom poškodoval Gorazda Radojeviča, učitelja italijanskega jezika, prve dni decembra pa je eden od otrok prišel domov močno popraskan po vratu, z vpisom v beležko, da ga je med igro s kockami poškodoval sošolec. Njegova mama, 35-letna Melita Vasić iz Kopra, je slišala, da je imel sošolec njenega sina »slab dan«, kot temu pravijo zaposleni v šoli. »Misleč, da gre za enkraten dogodek, nevedoč, da slab dan pomeni agresivnost, preplaha nismo zagnali,« pripoveduje. »Pet dni pozneje je sin prišel poškodovan zaradi vboda barvice v predelu desne rame. V beležki je bilo zapisano, da ga je med izbruhom jeze z barvico zbodel isti sošolec,« še pove mati poškodovanega dečka.


Brce v mednožje

Drugega februarja letos so se učenci igrali tako imenovano igro objemov, a dečku igra ni bila všeč, objemi so se sprevrgli v nasilje, v katerem sta jo skupila dva sošolca. Enega je v predelu ledvic zbodel s svinčnikom, drugega v rame. Starši enega od njiju so sina odpeljali na slikanje in podali prijavo policiji. Njihov otrok je bil namreč že pred tem dogodkom žrtev dečkove agresije: dobil je več brc v mednožje, toda kljub pogovorom z vodstvom šole se napadi niso prenehali, zato so roditelji nasilje prijavili policistom.
Niso bili edini, do danes so zaradi dečkovega vedenja spisali štiri kazenske ovadbe. Po ovadbah sodeč je večkrat udaril razredno učiteljico, zaradi napada jeze so morali tudi v letošnjem šolskem letu že dvakrat evakuirati preostalih petnajst učencev iz razreda, kajti po učilnici je spet metal stole in mize. Sošolcu je knjigo zalučal v obraz s tako silo, da je imel podplutbo okoli očesa. Deček zaposlene in vrstnike še zmerja, jih nekam pošilja in ščipa v trebuh.

Sošolca je s svinčnikom v ramo. FOTO: osebni arhiv
Sošolca je s svinčnikom v ramo. FOTO: osebni arhiv


Kriminalisti so šolo obiskali večkrat, a po naši zakonodaji otrok do 14. leta ni kazensko odgovoren, zato policisti poročajo državnemu tožilstvu, to pa je tudi vse. Starši tako otroke vozijo h pouku, od tam nemalokrat k zdravniku, da jim oskrbi poškodbe. Obupani so, prestrašeni, jezni, razočarani, neznosne razmere se vlečejo mesece, ne center za socialno delo, ne vodstvo šole, ne pristojno ministrstvo pa ne storijo nič konkretnega. »Še več, roditelji otrok, ki niso agresivni, poslušamo predavanja o nasilju med vrstniki, toda staršev dečka z ADHD na predavanju ni,« sta v ovadbi navedli dve prijaviteljici.

Ravnateljica OŠ Oskarja Kovačiča Vlasta Urška Baraga je napad potrdila. FOTO: osebni arhiv
Ravnateljica OŠ Oskarja Kovačiča Vlasta Urška Baraga je napad potrdila. FOTO: osebni arhiv

 

Nasilen kljub spremljevalki

Deček je na zadnji šolski dan pred zimskimi počitnicami dobil spremljevalko. A tudi vpričo nje je sošolca udaril s pestjo v obraz. Ravnateljica Osnovne šole Oskarja Kovačiča Vlasta Urška Baraga je napad potrdila: »Popolnoma razumemo skrb staršev glede varnosti njihovih otrok, vendar pa vsakega nesprejemljivega dejanja ne izzove zgolj omenjeni deček. Petkov dogodek, o katerem govorite, je bilo merjenje moči med sošolcema, ko je deček z ADHD želel deklico zaščititi pred sošolcem.«
Mamica Melita Vasić pove, da je tudi njenega otroka strah iti v šolo, da včasih joče in da je strah tudi njo: »Proti dečku nimamo nič. A ne razumemo več vodstva šole, ki pravi, da moramo imeti potrpljenje. Po besedah razredne učiteljice je učni proces že moten! Ko se bo zgodil nov napad na otroke, bodo odgovorne vse institucije, ker kljub opozorilom ne storijo popolnoma nič! Morda bo takrat že pozno, zato jih po tej poti znova pozivamo, naj v imenu varnosti preostalih otrok nemudoma ukrepajo,« sklene Vasićeva.



Ravnateljica Baragova je za Slovenske novice še povedala, da ima učenec z ADHD od sredine februarja ustreznega spremljevalca, ki ga šoli »kot specifiko financirata ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in MO Koper. Z njim je ves čas njegovega bivanja na šoli, od prihoda do odhoda domov. Po dogovoru bo del dneva preživel s spremljevalko v matičnem razredu, del zunaj, v ločenem prostoru. Učenčeva specifika ni bolezen, ki bi jo lahko ozdravili z antibiotikom, ublažitev simptomov je proces, ki zahteva čas in sodelovanje vseh deležnikov. Po naših najboljših močeh bomo zagotovili varnost vseh otrok v oddelku. S starši smo se na zadnjem roditeljskem sestanku dogovorili, da je v bodoče možna tudi hospitalizacija otroka, kjer bodo ugotovili, ali potrebuje medikamentozno zdravljenje. Pri tem je nujno sodelovanje dečkovih staršev. Res je, da je zbodel s svinčnikom in tudi brcnil sošolce v mednožje. V razredu je že metal različne predmete in pripomočke, zaradi česar smo umaknili preostale otroke. V večini primerov iz razreda odstranimo agresivnega otroka. V določeni situaciji pa je treba zaradi zagotavljanja varnosti odstraniti tudi vse druge učence. Kljub otrokovim posebnostim in motnjam agresija posameznika v šoli ni dovoljena, v nobenem primeru.« 
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije