Skoraj polovica Slovencev: trenutni ukrepi niso dovolj

Na vprašanja o aktualnih razmerah in življenju je odgovarjalo skoraj 7.000 ljudi. 
Fotografija: Slovenci menijo, da vlada sprejema dobre ukrepe in da zdravstvo dobro deluje. FOTO: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
Slovenci menijo, da vlada sprejema dobre ukrepe in da zdravstvo dobro deluje. FOTO: Uroš Hočevar

Po paničnem nakupovanju v slovenskih trgovinah ob razglasitvi epidemije ter nekaj dni po njem bi pričakovali, da si je večina Slovencev naredila precejšnjo zalogo hrane in higienskih pripomočkov. A kot kaže raziskava med skoraj 7.000 Slovenci in Slovenkami, ki so jo opravili na spletni strani artur.com, ima le 9 odstotkov ljudi v naši državi zaloge za mesec dni in več. Zanimiv pa je podatek o toaletnem papirju: 21,6 odstotka ima doma šest ali več zavojev toaletnega papirja.
 

Večina Slovencev se boji, da bi okužili druge

Kot so ugotovili v raziskavi, Slovenci resno jemljemo trenutno epidemijo, 81 odstotkov se nas strinja, da koronavirus predstavlja resno grožnjo, samo 5 odstotkov se s tem ne strinja. Bolj nas skrbi za druge kot zase in kar 84,6 odstotka Slovencev se boji, da bodo okužili druge.

Približno odstotek ljudi se druži v javnosti, trajanje od tri do štiri mesece

Zanimivo je tudi, da kar tretjina ljudi meni, da bo kriza zaradi koronavirusa trajala med tremi in štirimi meseci, večina pa, da bo trajala mesec ali dva. Spomnimo, epidemijo je Slovenija razglasila 16. marca. Iz raziskave je razvidno, da se kar 86,3 odstotka vprašanih drži karantene in se druži izključno s člani gospodinjstva.

Glede na omejitve gibanja na občino ter prepoved druženja oziroma zadrževanja na javnih krajih so zanimivi podatki, ki govorijo o tem, kako se držimo samoizolacije. S sodelavci se izmed vprašanih druži 6,7 odstotka, z družino in s prijatelji na svojih ali njihovih domovih pa malce več od 7 odstotkov anketirancev. Tistih, ki so se v zadnjem tednu družili v javnosti, je med sodelujočimi 1,3 odstotka.
 
Vprašani razkrivajo tudi, da je 3,5 odstotka ljudi stanovanje v zadnjem tednu zapustilo 20-krat, medtem ko jih 15,3 odstotka stanovanja sploh ni zapustilo.

Večina spoštuje karanteno. FOTO: Jure Eržen, Delo
Večina spoštuje karanteno. FOTO: Jure Eržen, Delo

Manj časa za hobije, več za izobraževanje

Koronakriza narekuje tudi spremenjene življenjske navade, saj kar 57 odstotkov ljudi več časa preživlja ob druženju z družinskimi člani, skoraj 71 odstotkov vprašanih pa več časa preživlja na spletu in družabnih omrežjih, četrtina bere več kot prej. Tretjina anketirancev rekreaciji zdaj namenja manj časa, tretjina pa več. Hobiji med krizo trpijo, 36 odstotkov Slovencev jim nameni manj časa, skoraj 22 odstotkov pa več.

Dobra četrtina (28,6 odstotka) karanteno izrabi za dodatno izobraževanje, osebni razvoj (28 odstotkov) in dodatno delo (19 odstotkov), polovica (48,7 odstotka) pa dodatni čas preživlja tako, da gleda več televizije kot prej.

Preberite še:
Z novim koronavirusom okuženih več kot milijon ljudi, samo v Sloveniji skoraj 900

Poleg tega smo zelo na hitro spremenili tudi navade nakupovanja: skoraj polovica anketiranih jih v zadnjem tednu ni obiskala trgovine. Enkrat tedensko trgovino obišče 41 odstotkov Slovencev, samo 3 odstotke jih gre v trgovino več kot trikrat tedensko.


Ukrepi so premili

Vlada Janeza Janše je po prihodu na oblast sredi marca sprejela številne ukrepe za zajezitev krize s koronavirusom, nadaljevala pa z ukrepi za pomoč podjetjem, zaposlenim upokojencem itd. V anketi le 10 odstotkov Slovencev vidi ukrepe vlade kot malo ali zelo pretirane. Skoraj 46 odstotkov se jih strinja, da so bili sprejeti ukrepi ravno pravšnji, kar 43 odstotkov pa meni,  da so ukrepi premili za uspešno zajezitev krize.

Skoraj polovica verjame, da je vlada ukrepala hitro, temu oporeka blizu 28 odstotkov anketirancev. Blizu 53 odstotkov verjame, da je bil odziv vlade dober.

Zelo dobro mnenje imajo anketiranci o delovanju zdravstvenih ustanov. Velika večina se strinja (34,7 odstotka) ali zelo strinja (59,6 odstotka), da zdravstvene ustanove svoje delo opravljajo dobro.

Nakupovalne navade smo spremenili. FOTO: Marko Feist
Nakupovalne navade smo spremenili. FOTO: Marko Feist

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije