NA OGLED

Razstavo posvetila svoji mrtvi sestrici

Objavljeno 23. februar 2019 08.32 | Posodobljeno 23. februar 2019 08.32 | Piše: Oste Bakal

Radgonska umetnica Tara predstavlja fotorealistične portrete lokalnih deklet.

Najmlajši model je bila mala Lena.
Le redko se v avli in galeriji kulturnega doma v Gornji Radgoni zbere toliko ljubiteljev kulture in umetnosti, kot jih je prišlo na odprtje razstave ugledne domače likovne umetnice Tamare Vogrin - Tare.

image
Tara z bratom Markom in očetom Alojzom

Odlična slikarka, ki se je v domačem mestu kot začetnica prvič predstavila leta 1997, tokrat navdušuje z razstavo Obrazi, ki jo je posvetila pokojni sestrici Barbari Filipič, ki je po hudi bolezni umrla kot osnovnošolka. Tokrat so na ogled portreti, večinoma so upodobljena radgonska dekleta, med njimi pa je tudi avtoričin sin Bor.

Tokratna razstava je njena druga serija razstave Obrazi; prvo je razstavila v Mariboru, Ljubljani in Gornji Radgoni, bila je tudi v Londonu. Njeni akrili na platnu so bili portreti, naslikani z abstraktnimi elementi in velikih formatov. »V zadnjih letih pa se je Tamara Vogrin postopoma začela premikati in oddaljevati od abstraktnega slikanja; v novi fazi se dotika in spogleduje s fotorealizmom, s smerjo, ki se vrača na svetovno umetniško sceno.

image
Naslikala je tudi Paradiž.

Fotorealizem se je v 60. letih 20. stoletja pojavil v Ameriki kot odgovor na abstraktni ekspresionizem. Natančnost in skrbno izdelan slikarski posnetek resničnosti je temeljni koncept fotorealizma, ki se v zadnjih letih znova kaže v velikem zamahu predvsem zaradi projektov, ki so se iz Prage, Züricha in Monaka preselili v sam popek fotorealizma, v New York,« je povedala umetnostna zgodovinarka Petra Urek.

Tokrat predstavljeni portreti so slike velikih dimenzij in v tehniki olje ali akril na platnu. Kot vsi fotorealisti si je tudi Tara pomagala z lastnimi fotografijami objektov.

Obrazi bodo na ogled do konca marca, nato gostujejo v negovskem gradu.

»Tamara Vogrin je osebe upodobila v tipični hiperrealistični ali fotorealistični maniri, modele razen Kate Moss in Frede Khalo je izbrala iz sebi znanega subtilnega, bližnjega sveta, prijateljev, sorodnikov in znancev. Njeni fotorealistični portreti v Gornjo Radgono prinašajo svežino, energijo, ob pogledu nanje ti zastane dih. Virtuozna natančnost, kompozicijska dorečenost in neverjetno barvno poigravanje njenih slik kaže na slikarsko zbranost, zrelost in vztrajnost,« je še povedala Urekova.

Razstava, ki jo je skupaj z avtorico odprl župan Stanislav Rojko, bo v radgonskem hramu kulture na ogled do konca marca, nato pa jo bodo za dva meseca prenesli v sobane srednjeveškega negovskega gradu.
Deli s prijatelji