POZOR

Poglejte, kje v Ljubljani bodo novi radarji

Objavljeno 11. julij 2019 10.42 | Posodobljeno 11. julij 2019 15.48 | Piše: S. N.

V Mestni občini Ljubljana sledijo »Viziji 0«.

Superradar na Roški cesti. FOTO: Tomi Lombar, Delo
LJUBLJANA – Bralci so nas v sredo obvestili, da se na Samovi in Opekarski postavljajo ohišja (škatle, op. p.) za radarje.

»Javnost bomo še pred začetkom izvajanja meritev obvestili, prav tako pa bodo lokacije označene z znaki za obveščanje z napisom 'merjenje hitrosti',« pojasnjuje Vita Kontić Bezjak, strokovna sodelavka mestne uprave, in ob tem potrjuje, da se radarji res postavljajo. Dodaja, da trenutno ne načrtujejo nakupa samodejne merilne naprave ali ohišij ter da bodo glede na ugotovitve o prometni varnosti prilagodili načrtovanje dodatnih nakupov radarjev.

Kje vse merijo?

Spomnimo, radarji oziroma ohišja za namestitev stacionarnih radarjev so trenutno nameščena na sedmih lokacijah: na Roški, Dolenjski, Celovški cesti, Cesti Dolomitskega odreda, Slovenčevi ulici, Zadobrovški in Slovenski cesti.

Največ prehitrih voznikov so lani ujeli na Roški, in sicer kar 5.723. Ljubljana ima trenutno tudi dve samodejni merilni napravi, superradarja, ki omogočata merjenje hitrosti na več prometnih pasovih, pri čemer radar takoj določi prometni pas kršitelja.

Nič smrtnih žrtev, nič hudo telesno poškodovanih
»Z vidika ciljev, ki jih izpostavlja Resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2013 do 2022, v Mestni občini Ljubljana sledimo »Viziji 0« (nič smrtnih žrtev in nič hudo telesno poškodovanih oseb zaradi prometnih nesreč v Sloveniji). Glede na dejstvo, da je hitrost izpostavljena kot največja nevarnost, smo kot organ samoupravne lokalne skupnosti dolžni, da vse svoje odločitve in ravnanje usmerimo k njeni uresničitvi, tudi z napravami za merjenje hitrosti (stacionarnimi in tistimi v vozilih). Izkušnje iz tujine in doma dokazujejo, da število ohišij in označitev krajev izvajanja meritev hitrosti vplivata na spremembo obnašanja voznikov v cestnem prometu. Na ta način lahko vozniki z veliko večjo verjetnostjo pričakujejo, da bo v primeru prekoračitve najvišje dovoljene hitrosti njihovo početje dokumentirano in tudi sankcionirano, ter se posledično temu primerno odzovejo, praviloma z zmanjšanjem hitrosti, kar je tudi cilj izvajanja meritev. Dodajamo še, da na vseh lokacijah izvajanja meritev zaznavamo trend zmanjševanja števila prekoračitev hitrosti, zato lahko ocenimo, da je bila odločitev širjenja sistema izvajanja meritev hitrosti s stacionarnimi samodejnimi merilnimi napravami pravilna, saj se je od začetka izvajanja meritev zmanjšalo tako število prekoračitev hitrosti, manj je tudi prekoračitev v višjih rangih, posledično pa se je izboljšala tudi varnost,« sporočajo z mestne občine Ljubljana.
Deli s prijatelji