ČOLN NA SUHEM

Osamljen policijski čoln: motorji so fuč, popravilo predrago

Objavljeno 25. avgust 2019 10.28 | Posodobljeno 25. avgust 2019 10.28 | Piše: Boštjan Celec

Policijski čoln že več kot leto trohni na kopnem. Menjava v vodstvu pomorske policije.

P66 že dolgo ni okusil morske vode.
KOPER – Slabo ravnanje s policijskimi plovili naj bi bil eden od razlogov, da se je moral po devetih letih od vodenja pomorskih policistov posloviti Mauro Rihter, novi začasni komandir Postaje pomorske policije Koper je Marko Kovačič. Namigov o slabem ravnanju naj na PU Koper ne bi hoteli potrditi, so pa pojasnili, kaj se dogaja s pokvarjenim policijskim čolnom P66, ki je že od lanske pomladi na suhem v lucijski marini.

P66 so leta 2003 izdelali Italijani, zanj smo jim plačali 176,5 milijona tolarjev.

Novi motorji so cenejši

Policija je po poročanju Primorskih novic pogodbo za vzdrževanje čolna leta 2017 sklenila s koprskim podjetjem Portval, lani spomladi pa še dodatno pogodbo za generalno obnovo pogonskih motorjev. Konec leta 2017 so namreč na P66 zaznali nepravilnosti pri njihovem delovanju, zato so se odločili za večja vzdrževalna dela, izvajalec pa jih je začel aprila 2018.

Pogodbena vrednost posla, torej generalne obnove motorjev proizvajalca MAN, je bila dobrih 63.000 evrov. Med izvedbo pa naj bi izvajalec ugotovil, da so poškodbe vitalnih delov večje, kot je bilo pričakovano. O tem je obvestil vodstvo koprske policije in predlagal možne rešitve. Ker naj bi te bistveno presegle vrednost pogodbe in vsebino, so dela prekinili. S Portvalom so pogodbo o popravilu motorjev sporazumno prekinili in mu plačali za delo, ki ga je opravil. Iz dokumentacije je razvidno, da so julija lani​ Portval pozvali k sporazumni prekinitvi pogodbe. Izstavil jim je račun za dobrih 21.000 evrov, plačali pa so mu 16.400, kolikor naj bi bila dejanska vrednost opravljenih del.

image
Dozdajšnji komandir Rihter se z morske meje seli na kopensko. FOTO: MAVRIC PIVK
V Portvalu tehničnih podrobnosti o tem, kaj je narobe z motorji in koliko bi po njihovih ocenah stalo popravilo, niso hoteli pojasnjevati, a naj bi bilo celo dražje od nakupa novih motorjev. Motorje so sicer dali popravljati podizvajalcu v hrvaški Istri.
Kakšna usoda čaka policijski čoln P66? Odločitev naj bi bila sprejeta do konca tega meseca, saj na PU Koper še proučujejo možne rešitve. Za zdaj naj bi bilo znano, da motorjev ne bodo popravljali, že zato ne, ker to ne bi zagotavljalo garancije za njihovo dolgoročno delovanje. Očitno nameravajo na P66 zamenjati motorje, saj so se že odločili za takojšnjo izvedbo analize trge glede možnosti zamenjave. To pa pomeni tudi, da čoln, ki so ga dobili leta 2003, še lep čas ne bo zaplul po majhnem koščku slovenskega morja. Dobra novica sicer je, da naj bi bila preostala slovenska policijska plovila ta čas v uporabi, zato lahko pomorski možje postave nemoteno opravljajo svoje poslanstvo, čeprav so si morali v zadnjem času zaradi težav pomagati tudi s čolni ribiške inšpekcije in uprave za pomorstvo.

Pomorsko policijsko postajo pa torej od 1. avgusta vodi Kovačič, ki je bil dotlej zaposlen v sektorju uniformirane policije. Rihterja so začasno premestili v oddelek za državno mejo in tujce v sektorju uniformirane policije. Na policiji ne potrjujejo niti namigov, da naj bi bile eden od razlogov za menjavo v vodstvu pomorske policije tudi slabe razmere na postaji in da naj bi zamenjavo na vrhu zahtevala tudi generalna direktorica policije Tatjana Bobnar
Deli s prijatelji