Na kolesa bi šli, če bi imeli steze

Kako na kolesa spraviti 120.000 ljudi iz obljubljanskih občin, ki se v Ljubljano vsak dan vozijo predvsem z avtomobili.
Fotografija: Polnilnica za električna kolesa FOTOGRAFIJE: RRA LUR
Odpri galerijo
Polnilnica za električna kolesa FOTOGRAFIJE: RRA LUR

Lokalna akcijska skupina Za mesto in vas je v sodelovanju z občinama Medvode in Vodice, Društvom za pomoč osebam z motnjo v duševnem razvoju – Barka in javnim zavodom Sotočje Medvode oktobra izvedla prvo fazo projekta E-nostavno na kolo. V uporabo so v Medvodah in Vodicah predali električna kolesa ter polnilnice zanje, servisne stebričke, kolesarska stojala ter urejena počivališča za kolesarje in izletnike. V tednu mobilnosti so z dogodki spodbujali kolesarstvo med otroki in ranljivimi skupinami. Občini nimata urejenih kolesarskih stez, temveč le bolj ali manj varne javne poti (5. novembra je občina Vodice s civilno iniciativo z oviranjem prometa na glavni cesti skozi Vodice že petič protestirala zaradi nezgrajene obvoznice), a si vseeno želita, da bi kolesarjenje postalo pomemben način rekreacije in mobilnosti krajanov.

Polnilnice za električna kolesa

V Vodicah so tako postavili devet postajališč za oddih kolesarjev na poti. Opremljena so z mizo in klopmi, košem, stojali za kolesa ter servisnimi stebrički, na nekaterih je možno polniti električna kolesa. Občina je v sklopu projekta naročila šest koles za treking, namenjena pa bodo zaposlenim v javnih ustanovah.
Kolesarska stojala in stebriček za popravila koles pri občini Vodice
Kolesarska stojala in stebriček za popravila koles pri občini Vodice

V Medvodah so bili še podjetnejši. Električni polnilnici s servisnimi stebrički in stojali so postavili pri Bistroju Dotik ob Zbiljskem jezeru in pri Gostilni Dobnikar na Topolu pri Medvodah. Na kopališču Sora v Goričanah so namestili solarno polnilnico, pred športno dvorano Medvode pa kolesarnico s solarno polnilnico in servisnim stebričkom. Javni zavod Sotočje Medvode je prejel tudi šest novih električnih koles (štiri gorska in dve za treking), ki si jih bo možno izposoditi od pomladi. V okviru tedna mobilnosti so na ploščadi nove medvoške tržnice postavili kreativni park Biciklatorij z osmimi izzivi in igralno-debatno točko Varno kolesarjenje za vse udeležence v prometu. Organizirali so krajše kolesarske izlete po Medvodah in okoliških vaseh, pri čemer je bila ena pomembnejših prednostnih nalog vključevanje ranljivih ciljnih skupin v kolesarjenje. Društvo za pomoč osebam z motnjo v duševnem razvoju – Barka pa si je v okviru tega projekta omislilo nabavo tricikla in skiroja.
Popularizacija kolesarjenja v Medvodah
Popularizacija kolesarjenja v Medvodah

Do kolesarjev prijazni ponudniki

V pogovoru z vodjo projekta E-nostavno na kolo Darjo Demšar smo zvedeli, da je postavljanje kolesarske infrastrukture v obeh občinah le prva faza projekta. Do spomladi, ko bo izposoja koles postala operativna, bodo izvedli še vrsto izobraževanj, usposabljanj za vzpostavitev mreže ponudnikov na že vzpostavljenih kolesarskih poteh v bližini šol, igrišč in gostinskih lokalov, ki bodo prejeli oznako do kolesarja prijazen ponudnik in bodo kolesarjem omogočali boljšo izkušnjo. Poleg tega bodo z muzejem Bistra pripravili študijo z izsledki v obliki potujoče fotografske razstave in zemljevid kolesarskih poti z označenimi postajališči.

1. Biciklatorij na medvoški tržnici<br />
2. Popularizacija kolesarjenja v Medvodah<br />
3. Društvo Barka si je omislilo tricikel.<br />
4. Kolesarski nadstrešek za električna kolesa<br />
5. Polnilnica za električna kolesa<br />
6. Stojala za kolesa, st
1. Biciklatorij na medvoški tržnici
2. Popularizacija kolesarjenja v Medvodah
3. Društvo Barka si je omislilo tricikel.
4. Kolesarski nadstrešek za električna kolesa
5. Polnilnica za električna kolesa
6. Stojala za kolesa, st

Celoten projekt je vreden približno 120.000 evrov, od tega slabih 87.000 evrov sofinancira Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja. Projekt temelji na povezovanju z drugimi lokalnimi akcijskimi skupinami, kot so Gorenjska košarica, Srce Slovenije, S ciljem in LAS Loškega pogorja. Z njimi si izmenjujejo znanje ter dobre prakse uporabe in promocije koles (uporaba kolesa za prevoz na delo, storitve razvoza tovora s kolesi, predstavitve izposojevalnic koles, kolesarskih parkov, avtomatiziranega sistema izposoje koles, ponudnika vodenih kolesarskih tur ...). Eden od glavnih skupnih ciljev je oblikovanje predloga standardizacije do kolesarja prijaznega ponudnika ter priročnika za spodbujanje turističnih/gostinskih ponudnikov, da postanejo do kolesarjev prijazni.

V službo s kolesom

Seveda ti evropsko podprti projekti kolesarjenja in vzpostavljanje druge prometne infrastrukture ne bodo imeli pravega učinka, če občine ne bodo poskrbele za gradnjo, obnovo in vzdrževanje kolesarskih poti in stez. Samo označitev javnih poti s prometnimi znaki za kolesarje namreč ni dovolj, da bi lahko izpeljali kompleksnejše kolesarske projekte. Obstaja sicer projekt z naslovom Načrtovanje in gradnja regionalnih kolesarskih povezav Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana, s katerim želijo zdajšnje avtomobilske vozače na poti v službo in nazaj preusmeriti na kolesa in jih varno voditi po obstoječih in novozgrajenih javnih poteh in kolesarskih stezah, a je za zdaj izdelan le do faze identifikacije investicijskega načrta.

Biciklatorij na medvoški tržnici
Biciklatorij na medvoški tržnici

Če bi hoteli primerno urediti obstoječe in zgraditi dodatne kolesarske poti in steze, bi po tem projektu iz januarja 2018 občina Kamnik morala za gradnjo, odkup zemljišč in dokumentacijo zagotoviti 1,18 milijona evrov, MOL dobrih 934.000, Mengeš 717.000, Trzin pa skoraj 902 tisočaka. Če bi k temu prišteli še vozače iz občine Domžale in podoben znesek, kot je kamniški (domžalska občina se bo temu projektu najverjetneje priključila z ločenim projektom), pa bi morale te občine vložiti skupaj že okoli pet milijonov evrov. Projekt naj bi bil izveden do konca leta 2021, približno 80 odstotkov vrednosti pa bi zagotovili z denarjem EU (le za trzinsko občino bi bil ta delež le tretjinski).

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije