TRIGLAV NI BIL USOJEN

FOTO: Sto žensk pri Planiki zaustavilo vreme

Na 54. pohodu brez pike na i, a naslednje leto gremo spet. Letošnje pohodnice smo znova povabili k sodelovanju.
Fotografija: Letos nam vrh Triglava ni bil usojen. FOTOGRAFIJE: Boštjan Fon
Odpri galerijo
Letos nam vrh Triglava ni bil usojen. FOTOGRAFIJE: Boštjan Fon

RUDNO POLJE – Letošnja odprava 54. pohoda Sto žensk na Triglav ni stala ob Aljaževem stolpu, toda udeleženke so stopile z nami na pot pogumno, čeprav večina brez posebnih gorniških izkušenj. Spremljevalci pohoda smo bili z njimi, narekovali tempo, ravno pravšnji, se poskušali pošaliti, rekli vmes kakšno gorniško krepko, naravnost urezano besedo, a vse z enim in edinim poslanstvom, ki smo si ga oprtali na ramena poleg težkih nahrbtnikov: te naše nežne dušice pospremiti po gorskih poteh tudi varno nazaj v dolino.

Velika je želja osvojiti Triglav, stopiti na vrh naše najvišje gore, a kadar stari očak nergavo odkima, si okoli nabere oblakov, dežnih kapelj nebroj in tudi če ne pada, če le hlad pritisne, ga ne gre izzivati. Čez vikend nam je nagajal. Dobesedno. Ko smo krenili z Rudnega polja navkreber, do Jezerc in Studorskega prevala, je bilo znosno, pravzaprav odlično za hojo. Med počitkom ob Vodnikovem domu smo spoznali, da se nas želi stari Triglav otresti, zato smo stopili do Konjskega sedla, kjer je stičišče poti iz doline Krme, Staničevega in Vodnikovega doma, Kredarico in Velsko dolino. Nismo imeli predvidenega počitka, naprej do doma Planika je šlo zelo pospešeno. In ko je glavnina deklic prišla pred vhod Triglavskega doma, je začelo padati. Stisnili smo se v zavetje planinske postojanke zavedajoč se, da z nadaljevanjem poti ne bo nič. Kaj pa naslednje jutro?
Udeleženke 54. pohoda Sto žensk na Triglav FOTOGRAFIJE: Boštjan Fon

Okoli pete zjutraj smo bili nekateri spremljevalci že zunaj, drugi v stiku z vremenarji na Kredarici. Na grebenu med Malim Triglavom in vrhom je bila tanka, a nadvse spolzka podlaga ledu. Ko so deklice začele stopati na plan, se je najprej zavrtinčil ples težkih oblakov okoli vrha, nato jih je veter odpihnil in kot da bi se nam Triglav rogal, je pokazal svoj vrh. Še sončne žarke je spustil nase, ko smo se obrnili v dolino, a še pred polovico prehojene poti skozi Kalvarijo se je znova zagrnil v meglo, po nas pa je zopet začelo rositi.
Popoldne smo klepetali, vrgli karte.

Pot nazaj je bila malček zagrenjena, saj na naslovnici ponedeljkovih Slovenskih novic ne bo fotografije z vrha, toda vedrih obrazov je bilo čedalje več in tudi prešerno razigranih glasov. Vrha nismo dosegli, pa smo deklice povabili k sodelovanju pri naslednjem naskakovanju očaka, od 10. do 12. septembra 2020, ko bo na sporedu naš 55. pohod Sto žensk na Triglav.