BREZ OPRAVIČILA

Ali pilot Adrie še ima letalo?

Objavljeno 21. september 2019 08.46 | Posodobljeno 21. september 2019 08.46 | Piše: Tomica Šuljić

Agencija za civilno letalstvo nad Adrio Airways, ki se utaplja v težavah. Prepovedali so jim letenje z dvema letaloma.

Direktor družbe Holger Kowarsch je nedavno pomiril delavce Adrie. Za kako dolgo? FOTO: Tomi Lombar
LJUBLJANA, BRNIK – Čeprav na Adrii Airways (AA) že več mesecev bijejo plat zvona, se nekdanji slovenski prevoznik obnaša, kot da gre vse po maslu. Ne moti ga, da so v četrtek ljudje zaman čakali na svoj polet v Bruselj, Pariz ali Tirano. Na spletni strani ali družabnih omrežjih AA ni opravičila, zapisov o težavah ali odvzemu letal, temveč zgolj komercialne informacije. A dejansko prihaja čas, ko leporečje ne bo več zadostovalo. Zato se pri AA te dni pač ne oglašajo na telefone in pošto, saj dobijo več vprašanj, kot imajo odgovorov.

Iz ure v uro spremljajo razmere in nemudoma bi ukrepali, če bi se pojavila varnostna odstopanja.

Tudi če z AA dobite odgovor, pa ni nujno točen: v četrtek zvečer je javnost izvedela, da naj bi lizinške hiše zaradi neporavnanih obveznosti AA odpovedale lizinške pogodbe za dve letali bombardier CRJ900. Nato je eden od dveh direktorjev AA Holger Kowarsch to zanikal in dejal, da pogajanja z lizinškimi hišami še vedno potekajo. A v petek je Kowarscha prizemljil direktor Javne agencije za civilno letalstvo (CAA) Rok Marolt, ki je pojasnil, da je agencija zaradi odpovedi najemnih pogodb Adrii Airways prepovedala letenje z dvema letaloma bombardier CRJ900. V četrtek ob 16. uri je bila AA o tem obveščena, nekaj ur zatem je Kowarsch medijem to zanikal. Potem se ni več javil.

Ob zmanjšanju flote AA se je posledično skrajšal razpored petkovih poletov: nekateri odpovedani, drugi prestavljeni, tako kot je pri AA že več mesecev. Iz dneva v dan – to se zdi usmeritev AA med iskanjem denarja in stevardes ter odpovedmi in omejitvami, s katerimi se srečujejo.

Marolt trdi, da so Adrijine letalske operacije »po oceni agencije še vedno varne«, pred tednom dni pa so pri CAA povedali, da bodo odločitev glede licence AA predvidoma sprejeli do konca oktobra. CAA še sporoča, da iz ure v uro spremlja razmere v AA ter da bi nemudoma ukrepali, če bi se pojavila varnostna odstopanja.

image
Direktor družbe Holger Kowarsch je nedavno pomiril delavce Adrie. Za kako dolgo? FOTO: Tomi Lombar

Do takrat se bo očitno nabralo še precej zamud in odpovedi, zato število pritožb nezadovoljnih potnikov raste; CAA svetuje ljudem, naj poskusijo težave najprej rešiti z letalskim prevoznikom, če jim ne uspe, se lahko obrnejo na nadzorne organe. A kaj ko se številni potniki pritožujejo, da še vedno niso dobili odškodnine, nekateri naj bi jo čakali še od lani. Kaj bi CAA svetoval njim, da pridejo do dolga, ni znano.

Mali delničarji čakajo tri leta

Adria ima tudi neporavnane račune iz preteklosti oziroma prodaje AA Nemcem. Takrat je bilo po prodaji državnega večinskega deleža iztisnjenih tudi 481 malih delničarjev, ki jih zdaj zastopa Vseslovensko združenje malih delničarjev (VZMD). Ti opozarjajo, da je bila cena delnice prenizka, zgolj 0,15 evra na eno. V bistvu pa Kristjan Verbič, predsednik VZMD, na isto opozarja že od avgusta 2016, ko je prvič nasprotoval podelitvi razrešnice takratni upravi in nadzornemu svetu. »Niti slabi rezultati družbe ne upravičujejo tako nizke denarne odpravnine, ponujene iztisnjenim delničarjem,« je trdil pred tremi leti, denarne odpravnine pa so pristale na sodišču.

481 malih delničarjev je bilo iztisnjenih iz Adrie.

Sodni spor se je po razveljavitvi na višjem sodišču znova vrnil na prvostopenjsko presojo v VZMD pa upajo, da bo tokrat pravica hitrejša. »Glede na aktualno dogajanje v sami družbi smo v VZMD zaskrbljeni, da bi se lahko ponovil žalosten primer SCT, ko nam je po dolgotrajnem sodnem postopku naposled pred sodiščem uspelo, vendar je v vmesnem času družba končala v stečaju,« so zapisali v sporočilu javnosti ob zadnjih dogodkih. V VZMD ne varčujejo z obtožbami na račun sodnika in poravnalnega odbora, pa vendar Verbič apelira na pristojne in vlado, da reagirajo in pristopijo k reševanju »še ene nacionalne katastrofe«, katere posledice je naštel kot »agonijo 'nacionalnega' letalskega prevoznika in nevzdržno stanje slovenske letalske nepovezanosti z Evropo in svetom, ob množičnih zamudah in odpovedih poletov ter izjemni škodi, ki se povzroča gospodarstvu, potnikom in ne nazadnje ugledu Slovenije«.

Odgovorov AA na novinarska vprašanja – med drugim, ali lahko uporabnikom namenijo kakšno spodbudno ali svetlo misel – do zaključka redakcije nismo dočakali.
Deli s prijatelji