PONUJAJO ZVEZO

FOTO: Da ne bo račun visok, na taka SMS-sporočila ne odgovarjajte

Objavljeno 15. februar 2015 12.19 | Posodobljeno 14. februar 2015 22.57 | Piše: A. L.

Bralec opozarja na nevarnost.

LJUBLJANA – »Takšno sporočilo sem dobil, pa se nisem nikamor prijavil. Tudi pošiljatelja ne poznam. Ko sem poguglal, sem ugotovil, da je tudi veliko drugih dobilo takšno sporočilo in da gre najverjetneje spet za zlorabo in včlanitev v kakšen drag SMS-klub. Želim samo obvestiti vaše bralce, naj ne odgovarjajo na takšna sporočila, če nočejo imeti visokih stroškov.« To nam je poslal bralec Peter in pripel še telefonsko sporočilo. Pri Mobitelu, Simobilu in Tušmobilu smo preverili, ali so s tem seznanjeni.

»V primeru sporočil, ki jih omenjate, so uporabniki prejeli sporočila SMS, naključno poslana nekaterim številskim blokom, med katerimi so bile tudi številke naših uporabnikov. Sporočila so bila poslana iz omrežja drugega slovenskega operaterja, ki je te številke po naši prijavi zablokiral. Predvidevamo, da so bila sporočila poslana z namenom pridobiti odziv uporabnikov, saj bi na ta način lahko pošiljatelji ugotovili, katere mobilne številke so dejansko aktivne, verjetno z namenom včlanitve v kakšen plačljiv SMS-klub. Zato tudi sama ključna beseda, ki jo uporabnik pošlje v odgovor, po vsej verjetnosti niti ni bistvena, saj sporočilo v obeh primerih izpolni svoj namen. Prejemnikom v takih primerih svetujemo, da sporočilo nemudoma izbrišejo, v vsakem primeru pa naj nanj ne odgovarjajo,« pojasnjujejo iz Telekoma Slovenije.

Pri Simobilu pravijo, naj prejemniki obvestijo Agencijo za komunikacijska omrežja (Akos) RS: »Svojo prijavo lahko prejemniki neželenih sporočil pošljejo na njihov elektronski naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Priporočamo, da uporabniki vsa sumljiva sporočila SMS takoj po prijavi izbrišejo.« Ob tem so poudarili, da sporočila ne prihajajo iz njihovega omrežja.


Kako se odjaviti iz SMS-kluba

Telekom

»Uporabniki se lahko od plačljivih SMS-klubov odjavijo kadar koli, in sicer tako, da pokličejo v klicni center podjetja, ki SMS-sporočila pošilja, in uredijo odjavo ali pa pokličejo v Center za pomoč uporabnikom Telekoma Slovenije in poskrbeli bomo za posredovanje zahteve za odjavo k pošiljatelju SMS-sporočil,« pojasnjujejo pri Telekomu. Dodajajo, da pa je za odjavo storitve oz. SMS-kluba dovolj tudi, da pošljejo ključno besedo STOP na samostojno številko ponudnika, s katere ta SMS-sporočila prejemajo. Nazaj prejmejo potrditev odjave.

Simobil

»Uporabniki se za odjavo iz SMS-klubov lahko vedno obrnejo na naš center za pomoč uporabnikom na 040 40 40 40, na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali prek družabnih omrežij,« odgovarjajo iz Simobila. Dodajajo, da so prvi in za zdaj edini v Sloveniji s 1. marcem lani uvedli povsem novi sistem oz. platformo Si.nakup za zunanje ponudnike, ki regulira plačljive storitve: »Zunanji ponudniki morajo za aktivacijo zaračunljivih storitev posredovati vse potrebne podatke oz. morajo konfigurirati storitev v skladu s pogoji tehnične storitve. Šele na podlagi pozitivne odobritve Si.mobila lahko začnejo uporabljati storitev. Nova platforma regulira zunanje ponudnike, da uporabnikom ne smejo in tudi tehnično ne morejo zaračunati storitve, če uporabnik predhodno ni potrdil plačila/naročnino na storitev direktno Si.mobilu. S tega naslova je uporabniška izkušnja bistveno bolj transparentna in varna, saj uporabnik prejme za plačljive storitve vedno SMS-sporočilo od Si.mobila z informacijo (kaj, koliko, kolikokrat) se mu bo zaračunalo. Če uporabnik pozitivno odgovori na Si.mobilovo sporočilo (DA), šele takrat lahko zunanji ponudnik izvede transakcijo. Če uporabnik ne potrdi ali odgovori negativno (NE), potem zunanji ponudnik tudi ne more zaračunati storitve, saj je Si.mobil ne avtorizira. Prav tako zunanji ponudnik ne more zaračunavati sporočila uporabnikom, ki se niso včlanili v tako imenovane SMS-klube, če mobilna številka uporabnika za specifično storitev ni zabeležena na strani Si.mobila, da je potrdila včlanitev.«

Tušmobil

Uporabnik naj pokliče v njihov klicni center in agenti mu bodo onemogočili prejemanje komercialnih SMS-sporočil.

Bi tudi sami radi izpostavili kakšno problematiko? Pišite nam.





Deli s prijatelji